Hop til indhold

Eva - og de firbenede møgunger


Eva
 Share

Recommended Posts

Jeg er 41 år og bor i Nordsjælland med mine to uopdragne møgunger, Gustav og Ingle. Jeg har egentlig altid være en hundetosse, men jeg fik først mulighed for at få hund for 4 år siden.

 

 

Gustav på 4 år er en blanding af labrador og springer spaniel. Han er verdens rareste hund med en engels tålmodighed, når det gælder hvalpe, men også en bulderbasse med knald i låget. Som hvalp og unghund havde han tillige uanede mængder af krudt i rumpen, så han var noget af en prøvelse. På grund af svær HD og fremskreden slidgigt er tempoet faldet betragteligt, og Gustav er nu udnævnt til førtidspensionist med særlige privilegier.

 

image.jpg

 

Ingle på knap 3 år er en ruhåret vizsla med krudt i rumpen og ro i hovedet. Fra helt lille har han været artig på grænsen til det kedelige, men med alderen er han - heldigvis, synes jeg - begyndt at skeje lidt ud fra tid til anden. Indtil videre begrænser udskejelserne sig til at han sætter forpoterne på sofabordet og tilsvarende småtterier, så der er stadig et stykke vej til en ægte teenagetosse. Ingle og jeg træner DcH's lydighedsprogram.

 

image.jpg

 

 

Hvis alt går efter planen, bliver flokken udvidet med en lækker lille whippet sidst på sommeren.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, de to dejlige drenge :hjerte: De er ikke uopdragne bare glade og livlige. Skønne billeder af de to.

 

Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke fik taget billeder, da Lotus min hvide whippet, havde spænet rundt i en mælkebøttemark, jeg kan fortælle at hun ikke var hvid længere og selv med flere gange bad tog det mere end en uge, før hun havde fået sin normale farve igen

 

Spændende om Ingle pludselig folder sig ud som teenager i fuldt flor ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke fik taget billeder, da Lotus min hvide whippet, havde spænet rundt i en mælkebøttemark, jeg kan fortælle at hun ikke var hvid længere og selv med flere gange bad tog det mere end en uge, før hun havde fået sin normale farve igen

 

Lad mig gætte: mørkeguler poter og gradvist lysere gule ben :blink:

 

Den gule farve sætter sig også ret godt fast i Ingles pels, mens Gustav er sort igen i løbet af en halv time.

 

Spændende om Ingle pludselig folder sig ud som teenager i fuldt flor ;-)

 

Det kunne være skægt, men jeg tvivler. Han fylder trods alt 3 til maj, så det er vist ved at være sidste udkald. Om ikke andet er jeg sikker på, at jeg nok skal få min lyst til teenagetossserier styret hen ad vejen :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, de to dejlige drenge :hjerte: De er ikke uopdragne bare glade og livlige. Skønne billeder af de to.

 

Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke fik taget billeder, da Lotus min hvide whippet, havde spænet rundt i en mælkebøttemark, jeg kan fortælle at hun ikke var hvid længere og selv med flere gange bad tog det mere end en uge, før hun havde fået sin normale farve igen

 

Spændende om Ingle pludselig folder sig ud som teenager i fuldt flor ;-)

 

sidste forår tog jeg mine 2 Ft Springere med over til mekanikkeren ifbm en mindre reparation. Der er en mark lige ved siden af hvor vi kan træne de halve time mekanikkeren bruger.

 

det var lige da mælkebøtterne blomstrede og jeg fik på den måde trefarvede hunde, sor, hvid og gule. Mest imponerende var den ret markante linje henad kroppen hvor den gule farve gik til. Den var forholdsvis skarpt markeret. Desværre fik jeg heller ikke taget billeder.

 

Og velkommen Eva til HF

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad mig gætte: mørkeguler poter og gradvist lysere gule ben :blink:

 

Den gule farve sætter sig også ret godt fast i Ingles pels, mens Gustav er sort igen i løbet af en halv time.

 

 

 

Det kunne være skægt, men jeg tvivler. Han fylder trods alt 3 til maj, så det er vist ved at være sidste udkald. Om ikke andet er jeg sikker på, at jeg nok skal få min lyst til teenagetossserier styret hen ad vejen :ivrig:

 

Noget i den stil, bortset fra, at den gule farve ret hurtig blev grumset brunlig.

 

Jeg krydser fingre for en lille ballade teenager til dig, som måske kan hive Ingle med ;-) Så får du i hvert fald din lyst styret.

 

PS. Damen fælder voldsomt pt. det plejer at betyde løbetid 4-5 uger senere, men plejer kan jo være død i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

sidste forår tog jeg mine 2 Ft Springere med over til mekanikkeren ifbm en mindre reparation. Der er en mark lige ved siden af hvor vi kan træne de halve time mekanikkeren bruger.

 

det var lige da mælkebøtterne blomstrede og jeg fik på den måde trefarvede hunde, sor, hvid og gule. Mest imponerende var den ret markante linje henad kroppen hvor den gule farve gik til. Den var forholdsvis skarpt markeret. Desværre fik jeg heller ikke taget billeder.

 

Og velkommen Eva til HF

 

Hos Lotus var det nederste af benene meget gule, det blev så mere blakket længere oppe og sluttede en smule op af siderne på kroppen. Tænker ofte på det, når jeg vasker hunde inden udstilling, det havde været kønt, hvis det var dagen før en sådan ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg krydser fingre for en lille ballade teenager til dig, som måske kan hive Ingle med ;-) Så får du i hvert fald din lyst styret.

 

PS. Damen fælder voldsomt pt. det plejer at betyde løbetid 4-5 uger senere, men plejer kan jo være død i år.

 

Hov, hov, nu ikke noget med at smide kuldets værste bandit efter mig - Ingle får jo stress, hvis han skal holde styr på en "model Cala" :blink:

 

Du må forresten hilse divaen og sige, at 5 uger passer ganske fint i min kalender :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til, håber du bliver glad for at være her på HF :vinken:

 

Og spændende med whippetplaner :-D

 

Tak, HF virker som et rigtigt rart sted, men jeg skal lige vænne mig til layout og funktionalitet :-D

 

Jeg er vældigt spændt på - forhåbentlig - at få en whippet i huset. Jeg er jo vant til noget mere pleasende "modeller", så mon ikke jeg kommer til at føje et par grå hår til samlingen? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til.

Bare vent. Vores den lille/yngste lab bliver 3 næste månede og hun forandrer sig helt vildt denne tid.

Når manden går for langsomt på morgenturen så napper hun ham i røven og i dag for hun på mig i leg ude i haven og forleden hoppede hun op i sengen helt op i hovedet på mig af glæde og sengen er NO GO. Tror hun har lidt teenage nykker nu :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til.

Bare vent. Vores den lille/yngste lab bliver 3 næste månede og hun forandrer sig helt vildt denne tid.

Når manden går for langsomt på morgenturen så napper hun ham i røven og i dag for hun på mig i leg ude i haven og forleden hoppede hun op i sengen helt op i hovedet på mig af glæde og sengen er NO GO. Tror hun har lidt teenage nykker nu :lun:

 

Pudsigt, altså! Vizsladyret Ingle fylder 3 om 2 måneder, og han forandrer sig enormt for tiden. På nogle punkter er han blevet mere hvalpet og fræk (ok, han kunne egentlig ikke blive mindre fræk...), mens han på andre punkter virker mere voksen, og så er han ved at blive mere "vizsla". Han har altid foretrukket at sove/slappe af for sig selv i et bur i entréen, men nu har han pludselig fundet ud af, at lykken er at ligge i arm med "moar" :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, hov, nu ikke noget med at smide kuldets værste bandit efter mig - Ingle får jo stress, hvis han skal holde styr på en "model Cala" :blink:

 

Du må forresten hilse divaen og sige, at 5 uger passer ganske fint i min kalender :klap:

 

Ingle ville elske en model Cala ;-) og Cala er absolut ingen bandit, hun har bare krudt i numsen. I dag har hun da kun hugget en kuglepen og så måtte jeg lige stoppe hende i at gnave i gulvtæppet for lidt siden.

Hun er faktisk også ret lærenem (når det passer hende) og hendes indkald er efterhånden ret godt, jeg kan stoppe hende og kalde hende hjem, selv om hun har spottet yndlingslegekammeraten, en spinone med skæg ;-)

 

Jeg har sendt en hilsen til divaen og sagt hun gerne må følge vanligt mønster, men hun nægtede at svare..

 

Jeg har så bedt hende om at holde lidt igen med fælderiet, der er udstilling i Skælskør den 20. og hun ender med at ligne en afpillet gris, hvis hun fortsætter som nu (det har jeg ikke sagt til hende)

 

 

Pudsigt, altså! Vizsladyret Ingle fylder 3 om 2 måneder, og han forandrer sig enormt for tiden. På nogle punkter er han blevet mere hvalpet og fræk (ok, han kunne egentlig ikke blive mindre fræk...), mens han på andre punkter virker mere voksen, og så er han ved at blive mere "vizsla". Han har altid foretrukket at sove/slappe af for sig selv i et bur i entréen, men nu har han pludselig fundet ud af, at lykken er at ligge i arm med "moar" :lun:

 

Det er også i 3-års alderen at whippernes myndekarakter for alvor træder igennem, her diva manererne kommer og hele udstrålingen bliver mere voksen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingle ville elske en model Cala ;-) og Cala er absolut ingen bandit, hun har bare krudt i numsen. I dag har hun da kun hugget en kuglepen og så måtte jeg lige stoppe hende i at gnave i gulvtæppet for lidt siden.

Hun er faktisk også ret lærenem (når det passer hende) og hendes indkald er efterhånden ret godt, jeg kan stoppe hende og kalde hende hjem, selv om hun har spottet yndlingslegekammeraten, en spinone med skæg ;-)

 

Mon ikke Ingles fascination af Cala har lidt at gøre med, at hun er den dejlig lille dame? :slem::lun: Jeg er ikke sikker på, at "sheriffen" vil være helt så tolerant, hvis en hanhund laver ballade :blink:

 

 

Jeg har sendt en hilsen til divaen og sagt hun gerne må følge vanligt mønster, men hun nægtede at svare..

 

Jeg har så bedt hende om at holde lidt igen med fælderiet, der er udstilling i Skælskør den 20. og hun ender med at ligne en afpillet gris, hvis hun fortsætter som nu (det har jeg ikke sagt til hende)

 

Selvfølgelig nægter hun at svare - du skal jo bruge bestikkelse! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...