Hop til indhold

Hvalp går i selvsving og bider uhæmmet.


Alexander
 Share

Recommended Posts

Min Oscar var en bølle da han var hvalp - han var simpel hen i alt - fra han var ca. 3 mdr og det stod på 1-1½ mdr. Jeg indførte et sted hvortil han blev bragt når bølgerne gik højt. Det var en stor kurv som jeg havde fra min dalmatiner og den blev indrettet med alt det der var tilladt at gå amok på - bide legetøj mv. og dette legetøj skiftede jeg ud fra dag til dag med andet - så der hele tiden var "nyt". I starten måtte jeg/vi bære ham til kurven mange gange i løbet af en dag og hvor vi så viste ham det her lege tøj - nussede ham lidt på mavsen og så gik vi igen - Nogle gange sad Charlie (den ældste) "vagt" foran og hans tilstedeværelse var ren balsam for Oscar - som så faldt til ro.

Efter 2-3 dage havde Oscar fanget at han kom i "køle af boksen" og så begyndte han selv at opsøge kurven.

Jeg brugte samme metode med Darwin - men han var så ikke så slem - men kunne godt lide at være i kurven sammen med alt det her dejlige legetøj.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har en fornemmelse af, at han bider fordi han får godbidderne... Han virker til at synes at et bid udløser en godbid. Han ligger sig lige så fint og er passiv så snart han får et nej. Og når man så tager et skridt væk, så sidder han lige i benet på en igen. Kan lige optage en video af det idag. Forsøger forresten at vise ham, at legetøjet er hvad han må bide i. Han virker til at bide så hårdt, at hele hans kæbe ryster, fordi han prøver at klemme hårdere sammen. Har atter haft en trist kæreste i telefonen, som snart ikke kan klare mere :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Den hvalp havde jeg sat på plads en gang for alle, og det ved et greb i nakken, og så er festen slut.

 

Meget muligt at vi skal ignorere dårlig opførsel, stå på stole, gå ud, smide godbidder whatever, men der er altså en grænse, og den bør være nået, når kæresten ringer og er ved at give op.

 

Man skal jo ikke ignorere dårlig opførsel etc., men heller ikke finde sig i hvad som helst. Nu får jeg nok på puklen, men tillader mig, at sammenligne hvalpe og børn igen. Hvis der ikke bliver trukket nogen linier op, løber det af sporet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal jo ikke ignorere dårlig opførsel etc., men heller ikke finde sig i hvad som helst. Nu får jeg nok på puklen, men tillader mig, at sammenligne hvalpe og børn igen. Hvis der ikke bliver trukket nogen linier op, løber det af sporet.

 

PRÆCIS og det er derfor hvalpen skal ses, det er ikke til at vide, hvad der skal til uden at have set situationen

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være rigtig svært at sige den helt rigtige lyd - at nu mener man det altså - man bliver træt, ked af det og opgivende og det kan hunden jo også mærke. Nogle gange skal der ske noget specielt.

Da min Oscar var 10-12 uger havde han også bare flaben i alt. En dag sad jeg med ham og øvede at han skulle slippe mine hænder når jeg sagde nej. Men mit nej lød jo aldrig rigtig så der gik sport i det med at snappe bide - indtil han pludselig sad i tuden på mig, fordi han selvfølgelig blev overgearet. Hold da malle - at få sådan nogle hvalpebisser plantet rundt om næsen :lol: og det nej jeg kom med var lige det helt rigtige - for han stoppede øjeblikkeligt og gjorde det ikke igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en fornemmelse af, at han bider fordi han får godbidderne... Han virker til at synes at et bid udløser en godbid. Han ligger sig lige så fint og er passiv så snart han får et nej. Og når man så tager et skridt væk, så sidder han lige i benet på en igen. Kan lige optage en video af det idag. Forsøger forresten at vise ham, at legetøjet er hvad han må bide i. Han virker til at bide så hårdt, at hele hans kæbe ryster, fordi han prøver at klemme hårdere sammen. Har atter haft en trist kæreste i telefonen, som snart ikke kan klare mere :-(

 

:ae: Hvor er det synd, at hvalpetiden skal være så problematisk. Jeg håber du har mulighed for at bruge Ninjamors tilbud.

 

Alexander hvis du bor på Sjælland og kan komme til mig, vil jeg gerne hjælpe jer. Jeg har baggrund som adfærdsrådgiver, så du er i gode hænder hvis det er og det skal ikke koste noget

 

Hvor er du altså sød :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Hvor er det synd, at hvalpetiden skal være så problematisk. Jeg håber du har mulighed for at bruge Ninjamors tilbud.

 

 

 

Hvor er du altså sød :5up:

 

Tak, men jeg kan bare ikke ha' at det skal være så slemt at have hvalp, når det bør være en dejlig periode, så hvis jeg kan gøre noget for at få hvalp og ejere på rette spor, vil det glæde mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de mange svar, og tak for tilbuddet om hjælp. Vi er desværre fra Århus. Har snakket med dyrlægen om det, da han fik sin vaccine. Han foreslog negativ straf, i form af at forlade hunden i rummet og lade den være til den faldt ned. Svært da han ALTID følger med når man går, men han virker til at falde ned når det sker :-) håber på bedring denne vej. Fik af en adfærdstræner at vide at jeg skulle forsøge med nakkeskindet. Dette har desværre ingen effekt, han ser det vidst blot som leg, selvom han skriger helt vildt når man tager fat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de mange svar, og tak for tilbuddet om hjælp. Vi er desværre fra Århus. Har snakket med dyrlægen om det, da han fik sin vaccine. Han foreslog negativ straf, i form af at forlade hunden i rummet og lade den være til den faldt ned. Svært da han ALTID følger med når man går, men han virker til at falde ned når det sker :-) håber på bedring denne vej. Fik af en adfærdstræner at vide at jeg skulle forsøge med nakkeskindet. Dette har desværre ingen effekt, han ser det vidst blot som leg, selvom han skriger helt vildt når man tager fat.

 

Rådet med at forlade ham, troede jeg du havde prøvet? Flere herinde gav det råd i sidste uge.

 

Held og lykke med det hele :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...