Hop til indhold

Dogwhisperer - metoder mv.


Isabelle
 Share

Recommended Posts

Er denne hund aggressiv, og er det en acceptabel metode at sætte den i en hesteboks et par nætter, for at få den til at lade være (med at bede om afstand)?

 

 

Skal man lære hunde at ignorere andre hunde ved at sende løse hunde hen til dem?

 

[video=youtube;3KR-XKDnmwY]

 

Skal en glad boxerhvalp på 5½ måned i hesteboks nogle nætter, fordi den hopper op og har problemer med at være alene hjemme?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Aggressiv i ordets egentlige betydning (at have til hensigt at skade eller dræbe) er hunden jo ikke.

 

Han har vægten på bagparten og selv om han kan nå hen til HL hverken markerer eller bider han.

 

Han viser tydelig usikkerhed/utryghed i situationen, vist bl.a. ved at han hopper op ad sine mennesker.

 

Nej, jeg mener ikke, denne hund bør i isolation og på opdragelsesophold.

 

Bemærkningen om at hunden mener "du skal bare dø" er helt hen i vejret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg forholder mig til hvad jeg ser - ser jeg intet der ikke er ok. Hvad folk forestiller sig der sker senere, vil jeg ikke kommentere på.

 

Udemærkede videoer, synes jeg i øvrigt, som meget godt viser at hvis man tager det lidt afslappet går det ikke så galt. Jeg tror (og det kan man heller ikke vide, derfor tror) at mange hunde reagerer uhensigtsmæssigt netop fordi ejerne er er anspændte og overfører det til hunden via kropssprog og ryk i linen mv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke linke til det, jeg har ikke lavet 25 indlæg.

 

Jeg er sikker på at en anden kan lægge det ind.

 

Taler vi ikke om et af de klip der vises her i tråden? Det ville da være noget underligt noget at begynde at tale om andre klip, når TS har gjort sig ulejligheden. Jeg kunne ikke lige huske hundenes navne men gik ud fra du talte om et af de 3 klip.

 

Skulle vi ikke lige forholde os til de tre klip før der bringes flere ind. Når så tråden er færdig med kommentarer til dem, kan vi jo debattere andre klip, hvis nogen synes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk er åndsvage, simpelthen. Jeg har totalt mistet tålmodigheden med den slags idioter, der kan finde på at aflevere deres hund til et inkompetent fjols, hvis eneste kvalifikationer er talegaver og mangel på selvkritik.

Man vælger den første den bedste, der gør mest reklame for sig selv og fortæller alt det idioterne vil høre. Det er nøjagtigt som at stemme på Dansk Folkeparti.

 

Så, nu har jeg vist fornærmet de fleste på H-F. My work here is done ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels vov at skulle tvinges til at med en mand Den er så utryg ved.

 

Hanudviser aggressive adfærd ja. Men tydeligt på grund af usikkerhed og kun når han ikke kan komme væk, hvilket han stort set prøver på konstant.

 

Den med schæferen er decideret dum. Hunden har jo ikke noget problem. Den er glad for andre hunde og trækker. Det kunne løse sig helt almindelig hvis ejer gik til almindelige træning

 

Og den sidste video har jeg ikke set endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg forholder mig til hvad jeg ser - ser jeg intet der ikke er ok. Hvad folk forestiller sig der sker senere, vil jeg ikke kommentere på.

 

Udemærkede videoer, synes jeg i øvrigt, som meget godt viser at hvis man tager det lidt afslappet går det ikke så galt. Jeg tror (og det kan man heller ikke vide, derfor tror) at mange hunde reagerer uhensigtsmæssigt netop fordi ejerne er er anspændte og overfører det til hunden via kropssprog og ryk i linen mv.

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre dine svar på mine spørgsmål til videoerne, PBC.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se videoerne, måske fordi jeg bor i udlandet.

 

Men for at svare på spørgsmålet, så kan jeg ikke forestille mig nogen som helst situation, hvor det er i orden at smide en hund i isolation i en hesteboks et vildt fremmed og skræmmende sted. Jeg kan ikke forestille mig noget formål med det udover at skræmme livet af hunden og knække den. Det er virkelig inde lavmålet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jeg kan ikke se videoerne, måske fordi jeg bor i udlandet.

 

Men for at svare på spørgsmålet, så kan jeg ikke forestille mig nogen som helst situation, hvor det er i orden at smide en hund i isolation i en hesteboks et vildt fremmed og skræmmende sted. Jeg kan ikke forestille mig noget formål med det udover at skræmme livet af hunden og knække den. Det er virkelig inde lavmålet.

Enig !

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se videoerne, måske fordi jeg bor i udlandet.

 

Men for at svare på spørgsmålet, så kan jeg ikke forestille mig nogen som helst situation, hvor det er i orden at smide en hund i isolation i en hesteboks et vildt fremmed og skræmmende sted. Jeg kan ikke forestille mig noget formål med det udover at skræmme livet af hunden og knække den. Det er virkelig inde lavmålet.

 

Hvis I nogensinde hører noget om at han gør det med en GD, så lad være med at sige det til mig, for jeg svarer ikke for følgerne :evil:

Jeg ved det er slemt for alle racer, men mit hjerte bløder for de blide kæmper, der misforstås af deres ejere :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår slet ikke hvad der får ejerne til disse hunde til at opsøge ham :hmm:

 

Den første viser en usikker/utryg hund - hvilket han får oversat til at den er aggressiv :roll:

 

Den med schæferen forstår jeg ikke, hvad er problemet? Den er glad og vil gerne hen til de hunde den møder, hvilket den så ikke må, selvom manden jo selv har lukket dem ud til den. Synes iøvrigt det er utilstedeligt at lukke en sammentømret flok i hovedet på den, var den aggressiv ville den reagere på det!

 

Den sidste... altså det er en boxer! De er jo hoppebolde til de er mindst 3 år tit længere. Og den kan ikke være alene hjemme - jamen den er jo ikke engang et halvt år, hvad tænker manden (og ejeren) på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I nogensinde hører noget om at han gør det med en GD, så lad være med at sige det til mig, for jeg svarer ikke for følgerne :evil:

Jeg ved det er slemt for alle racer, men mit hjerte bløder for de blide kæmper, der misforstås af deres ejere :cry:

 

Så har du hermed min tilladelse til at køre over og hente den, så den kan bo ved dig i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at høre dine svar på mine spørgsmål til videoerne, PBC.

 

som sagt tager jeg ikke, som andre, stilling til hvad du tror og mener der sker før og efter, men til det jeg ser og jeg ser ikke noget der er problematisk. At andre åbenbart kan se noget problematisk i de tre videoer du viser, forstår jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

som sagt tager jeg ikke, som andre, stilling til hvad du tror og mener der sker før og efter, men til det jeg ser og jeg ser ikke noget der er problematisk. At andre åbenbart kan se noget problematisk i de tre videoer du viser, forstår jeg ikke.

 

Du joker, ik'?

Hundene sender tonsvis af dæmpede signaler. De gør dette, for at dæmpe situationen: hvor han eskalerer den, ved at presse hundene ud i utrygge situationer, som kan være potentielt farlige, hvis han provokerer hundene nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

som sagt tager jeg ikke, som andre, stilling til hvad du tror og mener der sker før og efter, men til det jeg ser og jeg ser ikke noget der er problematisk. At andre åbenbart kan se noget problematisk i de tre videoer du viser, forstår jeg ikke.

 

TS beder jo ikke om kommentarer til selve videoklippene, men spørger om den "problemadfærd" der vises, retfærdiggør at hundene smides i en hesteboks natten over, eller i et af tilfældene, om måden at lære en hund at være rolig overfor andre hunde er ved at sende løse hunde i hovedet på den.

 

Det er jo ingen hemmelighed at det er hans fremgangsmåde at isolere hundene i en stald. Det er ikke spekulationer, han har selv postet videoer der viser det.

Link til indlæg
Del på andre sites

som sagt tager jeg ikke, som andre, stilling til hvad du tror og mener der sker før og efter, men til det jeg ser og jeg ser ikke noget der er problematisk. At andre åbenbart kan se noget problematisk i de tre videoer du viser, forstår jeg ikke.

 

Du må stadig rigtig gerne svare på mine SPØRGSMÅL - som var:

 

Er denne hund aggressiv, og er det en acceptabel metode at sætte den i en hesteboks et par nætter, for at få den til at lade være (med at bede om afstand)? til første video.

 

Skal man lære hunde at ignorere andre hunde ved at sende løse hunde hen til dem? til anden video.

 

Skal en glad boxerhvalp på 5½ måned i hesteboks nogle nætter, fordi den hopper op og har problemer med at være alene hjemme? til tredje video.

Link til indlæg
Del på andre sites

som sagt tager jeg ikke, som andre, stilling til hvad du tror og mener der sker før og efter, men til det jeg ser og jeg ser ikke noget der er problematisk. At andre åbenbart kan se noget problematisk i de tre videoer du viser, forstår jeg ikke.

 

Jeg synes da det er tydeligt, at han optrapper problemer, som slet ikke er der fra start af. Det er normale hunde, men han presser dem, og får på den måde overbevist ejerne om, at de har problemhunde. IMO skal alle 3 "bare" håndteres rigtigt og trænes, og så skal de respekteres for de racer de nu engang er :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt med på, at det er besværligt for en hundeejer at lufte og træne en hund, der vildt gerne vil hen til andre hunde. Men problemhunde er de skisme ikke. At en boxerhvalp hopper op er da heller ikke på mindste måde et udtryk for en problematisk hund. Det er SÅ trist at se Fiona (boxerhvalpen) være passiv efter at have været udsat for HL's metoder :cry: (en anden video, jeg ikke lige kan finde).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...