Hop til indhold

første hvalpe sele


Anettesb
 Share

Recommended Posts

Men sele er vel generelt bedre for nakken?

hvorfor har du fra valgt sele?

 

Hvalpene går med seler. Men alle mine voksne går i halsbånd. Og på langt de fleste ture i kvælliner., hvis jeg ved de alligevel skal slippes løs. Hvis de ikke trækker er det jo ligemeget hvad de har på.

 

de har alle seler, men det er kun til at gå spor i (Hurtta T-seler) eller til hvis flexlinerne bliver støvet af en sjælden gang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvalpene går med seler. Men alle mine voksne går i halsbånd. Og på langt de fleste ture i kvælliner., hvis jeg ved de alligevel skal slippes løs. Hvis de ikke trækker er det jo ligemeget hvad de har på.

 

de har alle seler, men det er kun til at gå spor i (Hurtta T-seler) eller til hvis flexlinerne bliver støvet af en sjælden gang imellem.

 

Ok

 

Men dette er jo så netop hvalp

har set en del dværgschnauzer billeder hvor de har Y sele på

men mon ikke en god lille begynder H er bedst

 

Skal også havde solgt Jackies næsten ikke brugte k9 og måske treponti..... De vil næppe passe ham

Link til indlæg
Del på andre sites

og nu vi snakker seler, så scorede jeg lige endnu en ruffwear webmaster på eBay den anden dag, i en lidt større størrelse som sidder bedre på Dexter, meget lidt brugt, og til ca 2/3 af prisen for en ny. God deal synes jeg! For de er sgu dyre fra nye. :cool:

 

Nu er misundelse jo en grim ting, men jeg indrømmer blankt at jeg er misundeligt.:blink:

Sådan en eller Front Range ønsker jeg mig.

Desværre har jeg ind til dags dato endnu ikke set dem i nogen som helst butikker. Hellere ikke på udstillinger, og jeg tør ikke rigtig købe en uden at jeg har prøvet den på, for hvis ikke den passer, så får jeg aldrig sendt den retur.

 

Kan du fortælle mig om de er små eller store i størrelsen ? Jeg skal bruge den til en Dværg Pinscher.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er misundelse jo en grim ting, men jeg indrømmer blankt at jeg er misundeligt.:blink:

Sådan en eller Front Range ønsker jeg mig.

Desværre har jeg ind til dags dato endnu ikke set dem i nogen som helst butikker. Hellere ikke på udstillinger, og jeg tør ikke rigtig købe en uden at jeg har prøvet den på, for hvis ikke den passer, så får jeg aldrig sendt den retur.

 

Kan du fortælle mig om de er små eller store i størrelsen ? Jeg skal bruge den til en Dværg Pinscher.

kan du give mig din hunds mål omkring halsen, omkring brystet (lige bag forbenene) og om taljen? Jeg har en webmaster str xs, jeg vil ikke af med den, men jeg vil gerne fortælle dig om den ville passe din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er misundelse jo en grim ting, men jeg indrømmer blankt at jeg er misundeligt.:blink:

Sådan en eller Front Range ønsker jeg mig.

Desværre har jeg ind til dags dato endnu ikke set dem i nogen som helst butikker. Hellere ikke på udstillinger, og jeg tør ikke rigtig købe en uden at jeg har prøvet den på, for hvis ikke den passer, så får jeg aldrig sendt den retur.

 

Kan du fortælle mig om de er små eller store i størrelsen ? Jeg skal bruge den til en Dværg Pinscher.

 

Wilma har en front range str small. Hun er en lille ft cocker spaniel på 11.5 kg.

Det man dig skal være obs på er, at de er ret små i hovedhullet.

 

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

kan du give mig din hunds mål omkring halsen, omkring brystet (lige bag forbenene) og om taljen? Jeg har en webmaster str xs, jeg vil ikke af med den, men jeg vil gerne fortælle dig om den ville passe din hund.

 

Hvor er du sød, tak skal du have. :-P

 

Hals 23 cm

Bryst 39 cm

Talje 29 cm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wilma har en front range str small. Hun er en lille ft cocker spaniel på 11.5 kg.

Det man dig skal være obs på er, at de er ret små i hovedhullet.

 

[ATTACH=CONFIG]132125[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]132126[/ATTACH]

 

Den bliver for stor, vægten på min svinger mellem 3,5 og 3,8 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er rimelig billige seler, så gør det ikke så meget at jeg ikke kan prøve dem på. Men når det er seler til 600 kr. eller mere, så vil jeg gerne prøve dem.

 

Det Selvfølglig rigtigt

 

Og selv en sele der passer i butikken kan vise sige i længden at havde trykket lidt forkert ved brug..... suk min k9

Link til indlæg
Del på andre sites

K9 seler er de mest elendige seler der findes.

Min hunds kiropraktor hader dem, og han har ret. Jeg har endnu ikke set en K9 sele som sidder ordentlig.

Samtidig så er det også den mest usikre sele. Hundene kan alt for nemt træde ud af dem.

 

Har svært ved, at se hvordan den skulle træde ud af selen.. :vedikke:

http://www.hunde-forum.dk/members/niels-m-albums-aslan-picture129209-aslan.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal gjorden springe eller være alt for løs...

næh, hunden skal bare lige dukke nakken og trække baglæns/vride sig på den rigtige måde, det kan du ikke stramme selen nok til, uden at klemme livet ud af hunden. At mange hunde ikke gør det, betyder ikke at de ikke kan, bare at de enten ikke har grund til det, eller fundet ud af det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

næh, hunden skal bare lige dukke nakken og trække baglæns/vride sig på den rigtige måde, det kan du ikke stramme selen nok til, uden at klemme livet ud af hunden. At mange hunde ikke gør det, betyder ikke at de ikke kan, bare at de enten ikke har grund til det, eller fundet ud af det :blink:

 

Ja, alt kan vel lade sig gøre, men tror nu ikke det er noget der tit sker..

Link til indlæg
Del på andre sites

K9 seler er de mest elendige seler der findes.

Min hunds kiropraktor hader dem, og han har ret. Jeg har endnu ikke set en K9 sele som sidder ordentlig.

Samtidig så er det også den mest usikre sele. Hundene kan alt for nemt træde ud af dem.

 

Det gjorde Jackie også en gang... bakkede simpelthen ud...

den blev bare anbefalet varmt

er glad for treponti selen, men den kan ikke indstilles (og selv den kunne hun faktisk komme ud af, var som om hun sugende ben ind)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal gjorden springe eller være alt for løs...

 

Måske på nogle hunde

men den kunne ikke være strammer på Jackie uden at skade hende med det samme, selv sådan som den var sad den for stramt og gav gnave sår

så jo selv om selen sider godt i butikken kan det være den ikke dur

 

Alle seler dur jo ikke på alle hunde

 

 

Men tror da den sider bedre på hunde som den på billedet end hunde med andre propertionr

Link til indlæg
Del på andre sites

næh, hunden skal bare lige dukke nakken og trække baglæns/vride sig på den rigtige måde, det kan du ikke stramme selen nok til, uden at klemme livet ud af hunden. At mange hunde ikke gør det, betyder ikke at de ikke kan, bare at de enten ikke har grund til det, eller fundet ud af det :blink:

 

JA Jackies snor var kommet rundt om en krukke på hjul, nu "jagtede" den hende, så hun gik baglæns væk fra den, og løb så hen til mig, lille skat.

hun gjorde det dog ikke siden hen, og så fandt jeg en ny type sele næste gang vi kunne komme til at prøve en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...