Hop til indhold

første hvalpe sele


Anettesb
 Share

Recommended Posts

De der K9 seler ser smarte ud, men hvis man tænker sikkerhed, så er det den dårligste der findes.

For det første, så er det alt for nemt at komme ud af dem. Det kan være fatal for en hund som bliver forskrækket for et eller andet.

For det andet, så sider den ikke ergonomisk korrekt.

Prøv lige at se hvordan brystremmen sidder når folk kommer gående ,med deres hunde i K9.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

De der K9 seler ser smarte ud, men hvis man tænker sikkerhed, så er det den dårligste der findes.

For det første, så er det alt for nemt at komme ud af dem. Det kan være fatal for en hund som bliver forskrækket for et eller andet.

For det andet, så sider den ikke ergonomisk korrekt.

Prøv lige at se hvordan brystremmen sidder når folk kommer gående ,med deres hunde i K9.

 

De sider ofte mærkligt...

tænker også den store vaterede rygplade må være varm om sommeren😧

 

Så er ikke fristed til en ny k9

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger denne her - den sidder altså fint :-D Jeg tvivler meget på han kan krænge den af....men han har aldrig forsøgt, så jeg ved det jo ikke :genert:

 

http://julius-k9.com/dog-harness-idc-belt-harness

 

Jeg har den der hedder K9 power harness. Den sidder fint og jeg tvivler på han kan åle sig ud af den. Han har dog heller aldrig prøvet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den der hedder K9 power harness. Den sidder fint og jeg tvivler på han kan åle sig ud af den. Han har dog heller aldrig prøvet...

De ér altså meget nemme at komme ud af. Vil hunden ud af den, så kommer den det med lethed. Men så længe hunden hverken vrider sig fordi den er kørt op over ét eller andet eller decideret vil ud af selen, så opdager man jo ikke hvor nemt de kan komme ud af den :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De ér altså meget nemme at komme ud af. Vil hunden ud af den, så kommer den det med lethed. Men så længe hunden hverken vrider sig fordi den er kørt op over ét eller andet eller decideret vil ud af selen, så opdager man jo ikke hvor nemt de kan komme ud af den :-)

 

Jeg tænker de kan vel komme ud af de fleste seler. Jeg troede egentlig at Aya var rimelig sat fast i sin Hurtta sele. Indtil der var en hund der prøvede at spise hende, og så stod jeg med en sele minus en hund :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som hvalpesele der skal kunne indstilles, så ville jeg købe en helt almindelig H-sele :-)

 

Jeg har haft K9 selen og den kan hunden for det første nemt trække sig ud af og jeg har også kun oplevet at remmen foran sidder alt for højt oppe, og det samme synes jeg at man kan se hos de hunde man ser rundt omkring som er iført selen. :???: Derudover har jeg haft Hurrtas Y-sele og den sidder på vores fire tøser i hvert fald ikke ret godt, den skarver bag forbenene.

 

De seler vi indtil nu har haft der sidder bedst er vesten fra Curli:http://dogsrus.dk/seler-47/curli-vest-sele-p203 men den kan ikke indstilles i størrelse og hunden kan også rimelig nemt komme ud af den. Den sidder dog rigtig godt på vores, der er ikke noget der skarver og den trykker heller ikke mod halsen. Jeg går dog og overvejer hvilken sele jeg skal kaste mit blik på næste gang, vil gerne have en der er lidt mere sikker ift. at de ikke så nemt kan komme ud af den.

 

Men til en hvalp og med muligheder for indstilling så ville jeg klart gå efter en klassisk H-sele. Den type sidder også godt på vores :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker de kan vel komme ud af de fleste seler. Jeg troede egentlig at Aya var rimelig sat fast i sin Hurtta sele. Indtil der var en hund der prøvede at spise hende, og så stod jeg med en sele minus en hund :engel:

Men nogen er ret meget nemmere at komme ud af end andre :blink: og her er K9 altså én af de modeller hvor de ikke behøver sno sig særlig meget. Men selvfølgelig kan de, hvis de virkelig vil, trække sig ud af nærmest alle seler. Jeg har dog selv oplevet at 'miste' en hund i en K9 sele uden hunden egentlig forsøgte at trække sig ud af selen, hun lavede bare lidt vilde bevægelser. Det har jeg fx aldrig oplevet med en H-sele. Men jo hvis du kommer i en situation hvor hunden endda er presset og virkelig vil væk, så skal de selvfølgelig nok komme ud af næsten alle seler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nogen er ret meget nemmere at komme ud af end andre :blink: og her er K9 altså én af de modeller hvor de ikke behøver sno sig særlig meget. Men selvfølgelig kan de, hvis de virkelig vil, trække sig ud af nærmest alle seler. Jeg har dog selv oplevet at 'miste' en hund i en K9 sele uden hunden egentlig forsøgte at trække sig ud af selen, hun lavede bare lidt vilde bevægelser. Det har jeg fx aldrig oplevet med en H-sele. Men jo hvis du kommer i en situation hvor hunden endda er presset og virkelig vil væk, så skal de selvfølgelig nok komme ud af næsten alle seler.

 

Ja det har du jo selvfølgelig ret i, synes heller ikke de k9 seler virker voldsomt praktiske, tænker også de må være tunge at have på for en hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak

Ja jeg tror jeg måler ham sådan 14 dage før jeg skal hente ham, også køber en h sele..... Når vi så er ved at ære vokset fra den finder vi en ny....

 

Og jo mon ikke en hund der VIL ud af selen kan komme ud af alle slags seler, nogle nemmere end andre.....

på sin vis er det jo fint hvis de kan komme ud hvis de sider fast, ligesom nogle grimer til heste kan have sådanne sikkerheds anti hæng fast ordninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har du jo selvfølgelig ret i, synes heller ikke de k9 seler virker voldsomt praktiske, tænker også de må være tunge at have på for en hvalp.

 

Nævnte nu også bare K9 fordi TS selv nævnte den og andre mener det er noget møg. Min erfaring er so far god med den. Ved ikke om de overhovedet fås til småhvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nævnte nu også bare K9 fordi TS selv nævnte den og andre mener det er noget møg. Min erfaring er so far god med den. Ved ikke om de overhovedet fås til småhvalpe.

 

Ja jeg nævner den i forbi farten, og at den skal sælges næsten ubrugt, efter jeg har sagt hun kunne komme ud af seler.....

så primært som en, nej jeg vil ikke havde k9 igen, dårlig erfaring. Men jeg kunne godt lide treponti... Desvære kan den ikke indstilles.

 

 

Men jo k9 findes til hvalpe

 

Så var jo bare for at sige lidt om min smag og erfaring med seler.... en negativ = k9 og en positiv = treponti

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heller ikke god erfaring med K9 selerne. Min ældste beagle udviklede en mega byld under det ene forben - som han måtte behandles for. Darwin har også haft en mindre knude i siden men som dog forsvandt af sig selv da han fik en anden sele. Udover det er den hård ved kort hårs hunde - mine beagler fik da tyndet pelsen ud oppe ved brystkassen hvor tvær remmen sidder.

I dag bruger jeg 3 ponti - B selerne til Charlie og Darwin og T selen til Oscar - aldrig har jeg haft bedre seler til mine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som hvalpesele der skal kunne indstilles, så ville jeg købe en helt almindelig H-sele :-)

 

Jeg har haft K9 selen og den kan hunden for det første nemt trække sig ud af og jeg har også kun oplevet at remmen foran sidder alt for højt oppe, og det samme synes jeg at man kan se hos de hunde man ser rundt omkring som er iført selen. :???: Derudover har jeg haft Hurrtas Y-sele og den sidder på vores fire tøser i hvert fald ikke ret godt, den skarver bag forbenene.

 

De seler vi indtil nu har haft der sidder bedst er vesten fra Curli:http://dogsrus.dk/seler-47/curli-vest-sele-p203 men den kan ikke indstilles i størrelse og hunden kan også rimelig nemt komme ud af den. Den sidder dog rigtig godt på vores, der er ikke noget der skarver og den trykker heller ikke mod halsen. Jeg går dog og overvejer hvilken sele jeg skal kaste mit blik på næste gang, vil gerne have en der er lidt mere sikker ift. at de ikke så nemt kan komme ud af den.

 

Men til en hvalp og med muligheder for indstilling så ville jeg klart gå efter en klassisk H-sele. Den type sidder også godt på vores :5up:

 

Enig, speciel i det du skriver om K9.

Den sele du linker til er ikke egnet til alle racer. Hos en del hunde er stykket mellem benene alt for bred oh då bliver de hudløs i armhulerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig, speciel i det du skriver om K9.

Den sele du linker til er ikke egnet til alle racer. Hos en del hunde er stykket mellem benene alt for bred oh då bliver de hudløs i armhulerne.

 

Kunne jeg også frygt, men passer den tror jeg den er rigtig god, men det kan jeg jo prøve når vi finder sele i butik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig, speciel i det du skriver om K9.

Den sele du linker til er ikke egnet til alle racer. Hos en del hunde er stykket mellem benene alt for bred oh då bliver de hudløs i armhulerne.

Den er ikke så bred som Puppia, i den her er der nemlig meget bedre plads til forbenene :-) men nej det er ikke alle racer den er velegnet til og som sagt skal man også være obs på at den stadig er ret nem at komme ud af - men den sidder godt på vores tøser :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hovsa fik en K9 sele med fra opdrætteren, jeg synes også at det virkede ret voldsomt til sådan en lille prut på 3 kg og jeg ville ikke have valgt sådan en, hvis jeg selv skulle have været ud og købe hvalpesele til ham, men eftersom den ikke så ud til at genere ham overhovedet, har vi brugt den ind til nu, hvor han lige er vokset ud af den, så nu har han fået en Hurtta T sele, som er min fortrukne til voksne hunde -selvom det så ikke er sikkert at han kan passe den når han bliver voksen, det må vi se. Jeg havde ellers satset på at han kunne overtager Chivas' hvalpesele, når K9'en blev for lille, men det vil ikke være længe han kan passe den, det er ellers også en H sele, som jeg normalt fortrækker til hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ville jo vælge en 3 ponti - T selen som er samme facon som K9 selen. Den fås også til store hunde

 

Her min Oscar i ført sin 3 ponti

 

[ATTACH=CONFIG]132140[/ATTACH]

 

Den ser dejlig ud

 

Er der nogen som helst mulighed for indstilling på den?

er den lige så nem at gøre ren som almindelig 3 ponti?

 

Overvejer en fra dem når han skal havde sin voksen sele og teenage sele, om lang tid

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ville jo vælge en 3 ponti - T selen som er samme facon som K9 selen. Den fås også til store hunde

 

Her min Oscar i ført sin 3 ponti

 

[ATTACH=CONFIG]132140[/ATTACH]

 

Men hvad er forskellen så? Hvad gør denne så meget bedre end K9?

Jeg spørger fordi du skriver den har samme facon ... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...