Hop til indhold

Når hunden spiser afføring.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg sender bare et par bægre til dig. :blink: Du vil vel nok hjælpe en anden HF bruger i nød, ikke?. Jeg skal nok vedlægge en returkuvert.

 

Ork jo, jeg er ret effen i at samle egen lort, så no prob:lol:

 

 

Mine hunde gør det altså også, og mit temperament kan slet heller ikke holde til det! Engang stod Bella med en GIGANTISK menneskelort i munden, og jeg brølede så højt af hende at hun slap den:badr: Det er bare SÅ ulækkert!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Da vi prøvede på Luna fik hun de der cartropen piller og det de skulle gøre var at gøre sådan at hendes lort fik en ækel smag - de virkede ikke her.

Så skulle der ananas i maden, det ville HELT sikkert stoppe hende - det virkede heller ikke, men hey hunden elsker ananas.

Så strøede jeg chili på de lort der var i haven - hunden fnyser bare lidt når hun spiser dem ellers ingen reaktion.

 

Men folk herinde belærte mig gerne om at så måtte jeg jo have hunden i snor og forhindre hende i at æde lort - det har jeg ikke i haven og hun tager den gerne HELT frisk.

 

Det er i perioder hun æder lort (kan hendes egen) og så i lange perioder rører hun dem ikke. Så det er åbenbart et eller andet behov hun har.

 

Jamen du er da nødt til at kunne kontrollere en situation for at være foran hunden, så du kan nå at reagere og kan du ikke det uden line, så er linen svaret i starttræningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg er altid ved at brække mig hvis Zeus putter lort i munden føj for den det er så klamt. Så hellere selv få lidt lort på fingrene når jeg skal samle op. Er total hys med det han kan spise til tider :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg gjorde det jeg smed Zeus i en lang line. Vi gik om i forhaven hvor der kan ligge mange katte lorte. Jeg gik og lugede haven mens jeg holdt konstant øje med Zeus. Han måtte gerne snuse til dem men ikke spise dem. Han fik et kraftig nej og jeg havde jo så den lange line klar så han ikke nåede lorten. Det gjorde vi mange gange og nu spiser han ikke katte lort i haven. Kun på gå tur uden snor da han er noget hurtigere end mig:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du snakker vist uden om nu...

 

Hvis du vil, vil, vil have kattelorte at træne på, må du kunne tage en kattelorteopsamlingstur med Shandie i line de steder du ved hun finder lort?

Der er ikke rigtigt noget mønster i hvor hun finder dem, så nej, jeg har faktisk ikke kendskab til steder hvor jeg ved at der ligger lorte, andet end i en bestemt skov hvor et menneske jævnligt skider (det ved jeg fordi der også ligger wc papir) og det er et nummer for ulækkert at træne med, trods alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig bare over hvor jeres hunde får fat i menneske lort henne? :hmm:

I den ene skov jeg bruger kommer skovbørnehaven og i den anden, kommer der orienteringsløbere, mountainbike ryttere samt rollespillere der sommetider overnatter ude i skoven. Alle disse mennesker er flinke til at lægge små "gaver" til hundene rundt omkring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig bare over hvor jeres hunde får fat i menneske lort henne? :hmm:

 

Vi har flere steder i skoven hvor folk skider - og husker toiletpapir:badr: Det ene sted er der hvor lastbilerne tit overnatter, og hvor pizzariaer læsser deres affald af. Det ender sted er lige ved shelterpladsen, hvor der pudsigt nok er et toilet. Og det tredje sted er ved en anden indgang til skoven.

 

Generelt er der rigtig mange motionister der bruger skoven, og jeg tænker at de står for en god del af lortene i selve skoven - uden at det er noget jeg ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

I den ene skov jeg bruger kommer skovbørnehaven og i den anden, kommer der orienteringsløbere, mountainbike ryttere samt rollespillere der sommetider overnatter ude i skoven. Alle disse mennesker er flinke til at lægge små "gaver" til hundene rundt omkring.

 

Vi har flere steder i skoven hvor folk skider - og husker toiletpapir:badr: Det ene sted er der hvor lastbilerne tit overnatter, og hvor pizzariaer læsser deres affald af. Det ender sted er lige ved shelterpladsen, hvor der pudsigt nok er et toilet. Og det tredje sted er ved en anden indgang til skoven.

 

Generelt er der rigtig mange motionister der bruger skoven, og jeg tænker at de står for en god del af lortene i selve skoven - uden at det er noget jeg ved.

 

Svin! Altså folk... De kunne da gå lidt afsides, finde en pind og grave det ned...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dem jeg skriver i øverste linie at hun har fået.

Ja men det er da ikke dem du skriver;) og kaprotabs skulle ikke give dårlig smag til afføring, det skulle indeholde et enzym hunden mangler og derfor virke på alt lort, både katte, hunde og menneskelort ;) der findes også midler som skulle give dårlig smag til afføring, men det virker kun hvis det udelukkende er hundens egen afføring den æder ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Oscar har desværre også den dumme vane at æde katte lort. Det var værst da han var stor hvalp/unghund og her stod vi ofte med fingerne begravet i gabet på ham - for ud skulle det, da jeg bare ikke ville have han skulle æde det - derfor havde vi altid våd servietter med så vi lige kunne "vaske" det værste af hænderne.

 

Med tiden har jeg så fundet ud af - at når Oscar gør det så er den gal med hans fordøjelse, og har tænkt at han måske manglede noget. Udover det ved jeg lige hvor det ligger og dermed styre udenom. Skulle det ske at han får hapset noget så kan et skarpt nej få ham til at spytte det ud. Vanen med at kradse i jorden for at rode det frem - får mig lynhurtigt til at udføre mit nej og dermed få ham væk. Vi er kommet så langt at i 9 ud af 10 tilfælde så får jeg den reddet. Det er efterhånden længe siden han er gået efter det - det er langsom ophørt mere og mere efter han kom over på våd foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har flere steder i skoven hvor folk skider - og husker toiletpapir:badr: Det ene sted er der hvor lastbilerne tit overnatter, og hvor pizzariaer læsser deres affald af. Det ender sted er lige ved shelterpladsen, hvor der pudsigt nok er et toilet. Og det tredje sted er ved en anden indgang til skoven.

 

Generelt er der rigtig mange motionister der bruger skoven, og jeg tænker at de står for en god del af lortene i selve skoven - uden at det er noget jeg ved.

 

Måske skulle vi starte en kampagne, det er urimeligt at vi altid har ballade over hundelort, når mennesker åbenbart også lægger mange "visitkort"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft det samme problem, kun med hundelort. Kaprotabs og ananas havde absolut ingen effekt!

I stedet er jeg på forkant når han snuser til en lort. I samme øjeblik han åbner munden, siger jeg "slip" og kaster godbidder foran ham. Det virker p.t. i 95 % af tilfældene.

 

p.s. Det lyder underligt at støde på kattelort, da katte altid dækker det til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft det samme problem, kun med hundelort. Kaprotabs og ananas havde absolut ingen effekt!

I stedet er jeg på forkant når han snuser til en lort. I samme øjeblik han åbner munden, siger jeg "slip" og kaster godbidder foran ham. Det virker p.t. i 95 % af tilfældene.

 

p.s. Det lyder underligt at støde på kattelort, da katte altid dækker det til.

ikke på græs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv hvis katten dækker det, kan det jo graves op..... ret hurtigt, så kunne ikke nå det når jeg havde Jackie løs.

 

Pillerne virkede.... men hun havde stadig sit oprydnings gen... så hvalpe lort var næsten umulig at stoppe.

 

Absolut være at prøve de piller, Jackie fik vidst også lidt mere end normal,

 

 

 

Tænk I har så meget menneske lort rundt omkring... ad ad

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Katte lort finder Zeus i højt græs.

Og menneske lort ligger ofte der hvor vi går forbi på en rasteplads, føj det er klamt. Toilet papir alarmen hos mig er altid en sikker menneske lort. Så er det bare væk.

Forresten må man (i hvertfald når man er på øvelse i forsvaret) ikke grave menneske lort ned det skal samles op og puttes i en tønde, det måtte man i gamle dage, altså lave et hul og dække det til, men ikke mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Katte lort finder Zeus i højt græs.

Og menneske lort ligger ofte der hvor vi går forbi på en rasteplads, føj det er klamt. Toilet papir alarmen hos mig er altid en sikker menneske lort. Så er det bare væk.

Forresten må man (i hvertfald når man er på øvelse i forsvaret) ikke grave menneske lort ned det skal samles op og puttes i en tønde, det måtte man i gamle dage, altså lave et hul og dække det til, men ikke mere.

 

Til spejder lærte vi ellers grav ned reglen, men ordentligt hul.

Selvfølglig også nogle år siden

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...