Hop til indhold

Negletang


Niels M
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger den samme som DorteDK linker til, jeg synes det er én af de mest behagelige at holde i, af dem jeg har haft i årenes løb. :5up:

 

Noget lidt andet, men stadig negle - efter at jeg er begyndt at klippe på en ny måde er jeg gået pænt meget ned i størrelse negletang, hvilket gør det meget nemmere at styre. Og lige det med en ældre hunds hårdere kløer der nemmere spalter - det er et overstået kapitel, da jeg ikke klipper den flade hunden går på (jo, en enkelt gang trimmer jeg måske lidt). Så det er meget blødere negl der hvor jeg klipper, og det er langt nemmere at klippe lige tilpas meget. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger den samme som DorteDK linker til, jeg synes det er én af de mest behagelige at holde i, af dem jeg har haft i årenes løb. :5up:

 

Noget lidt andet, men stadig negle - efter at jeg er begyndt at klippe på en ny måde er jeg gået pænt meget ned i størrelse negletang, hvilket gør det meget nemmere at styre. Og lige det med en ældre hunds hårdere kløer der nemmere spalter - det er et overstået kapitel, da jeg ikke klipper den flade hunden går på (jo, en enkelt gang trimmer jeg måske lidt). Så det er meget blødere negl der hvor jeg klipper, og det er langt nemmere at klippe lige tilpas meget. :5up:

 

Ja, jeg læste godt dit indlæg med tegning og forklaring. Tror bare ikke banditten vil finde sig i andet end et hurtigt vandret klip. Det har jeg lige fået ham overtalt til... Skal ikke presse citronen, jo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg læste godt dit indlæg med tegning og forklaring. Tror bare ikke banditten vil finde sig i andet end et hurtigt vandret klip. Det har jeg lige fået ham overtalt til... Skal ikke presse citronen, jo...

 

Kender det godt! :lol: Iso hader at klippe kløer, hun er ved at dø hver gang. Men med den nye metode synes hun åbenbart ikke det er så slemt mere. Det gi'r ikke den der "snap!"-lyd, og det er den jeg tror hun synes er så ubehagelig. Terkel er (endnu!) rigtig nem, heldigvis!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det godt! :lol: Iso hader at klippe kløer, hun er ved at dø hver gang. Men med den nye metode synes hun åbenbart ikke det er så slemt mere. Det gi'r ikke den der "snap!"-lyd, og det er den jeg tror hun synes er så ubehagelig. Terkel er (endnu!) rigtig nem, heldigvis!

 

Jeg skal heldigvis kun klippe ulve og vildtkløer. De andre bliver slidt. Ja, suk han har også på bagbenene...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Den har jeg også et eksemplar af og det er den næstbedste ;-)

 

Det er den jeg har i brug her, 1 minut og 9 sekunder tager det, at klippe 18 whippetkløer, men jeg er heldig, de er alle hvide, så blodåren er nem at se:

 

http://www.whippet-halling.dk/204493362

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine første klosakse var med spærre på...

 

men pladen løsnede sig lidt og drejede væk. Og så var jeg lige ved at klippe alt for meget... Ups..:oops:.. Jeg opdagede det heldigvis lige inden jeg klippere..

 

så jeg foretrækker at jeg selv har ansvaret for, hvor meget der klippes af..

 

...men jeg kunne da godt ønske mig, at der kom kraftigere og skarpere sakse på markedet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger den samme som DorteDK linker til, jeg synes det er én af de mest behagelige at holde i, af dem jeg har haft i årenes løb. :5up:

 

Noget lidt andet, men stadig negle - efter at jeg er begyndt at klippe på en ny måde er jeg gået pænt meget ned i størrelse negletang, hvilket gør det meget nemmere at styre. Og lige det med en ældre hunds hårdere kløer der nemmere spalter - det er et overstået kapitel, da jeg ikke klipper den flade hunden går på (jo, en enkelt gang trimmer jeg måske lidt). Så det er meget blødere negl der hvor jeg klipper, og det er langt nemmere at klippe lige tilpas meget. :5up:

 

Hvordan er den anden måde at klippe negle på ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger den her.

Den klipper super godt, dog skal man ikke stole 100% på at sensoren for blodårene virker.

 

http://www.amazon.com/Miracle-Coat-QuickFinder-Deluxe-Black/dp/B001ERJBFI

 

 

Jeg har så lige købt den her neglesliber, må indrømme at det er et fejlkøb. Har brugt den til 2 negle og så klippede vi de sidste.

 

http://www.ostrand.dk/shop/oster-2-speed-3480p.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger den her.

Den klipper super godt, dog skal man ikke stole 100% på at sensoren for blodårene virker.

 

http://www.amazon.com/Miracle-Coat-QuickFinder-Deluxe-Black/dp/B001ERJBFI

 

 

Jeg har så lige købt den her neglesliber, må indrømme at det er et fejlkøb. Har brugt den til 2 negle og så klippede vi de sidste.

 

http://www.ostrand.dk/shop/oster-2-speed-3480p.html

 

 

Jeg er glad for sliberen fra Oster, den bruger jeg til vores gravhund, hun er ikke glad for tangen og så bruger jeg den til Ghini (whippet) efter jeg har klippet, så kan jeg nemlig komme helt tæt på blodåren. Hun har meget tykke trædepuder og næsten lige kløer, så hun slider dem overhovedet ikke selv og blodåren har det med at vokse længere og længere ud i kloen, hvis jeg ikke er over dem hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for sliberen fra Oster, den bruger jeg til vores gravhund, hun er ikke glad for tangen og så bruger jeg den til Ghini (whippet) efter jeg har klippet, så kan jeg nemlig komme helt tæt på blodåren. Hun har meget tykke trædepuder og næsten lige kløer, så hun slider dem overhovedet ikke selv og blodåren har det med at vokse længere og længere ud i kloen, hvis jeg ikke er over dem hele tiden.

 

Taliban er meget bange for at få neglene klippet, så sliberen var ikke en god ide. Det tager for lang tid i forhold til at klippe.

Sliberen gør også lidt ondt, så kan godt forstå at Taliban troede at jeg var i gang med at amputere hendes tæer.

 

Jeg prøvede den på mig selv og det vibrerer så meget at det er ret ubehageligt og gør lidt småondt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for sliberen fra Oster, den bruger jeg til vores gravhund, hun er ikke glad for tangen og så bruger jeg den til Ghini (whippet) efter jeg har klippet, så kan jeg nemlig komme helt tæt på blodåren. Hun har meget tykke trædepuder og næsten lige kløer, så hun slider dem overhovedet ikke selv og blodåren har det med at vokse længere og længere ud i kloen, hvis jeg ikke er over dem hele tiden.

 

Tør ikke eksperimentere med elfil, han hader lyden... Og har lige fået ham til "næsten", at acceptere tangen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Herligt, min erfaring siger også, at det går nemmere/ er mindre ubehageligt for hunden med en skarp tang. Han kommer sikkert aldrig til at elske det, men bare han accepterer det uden de store protester, så er det også fint.

 

Nej, elske det kommer han helt sikkert aldrig til, men nu accepterer han det (næsten). Han knurrer ikke og gnaver da ikke i mig som han gjorde da jeg brugte den vi fik med, da vi overtog ham. Nu har vi også trænet det lidt, hvad de jo skulle ha' gjort fra han var hvalp...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...