Hop til indhold

Bekymret


AnneMette09
 Share

Recommended Posts

Er det ikke ret lige meget hvem der ved mest om hvad her?

 

Jeg synes, det er fint, det er nævnt som en mulig årsag, så TS kan vælge at undersøge det nærmere eller lade være. Det kan være "ingenting" og det kan være alvorligt. Nu er TS informeret og hvis hunden ikke bliver bedre, så kan hun selv nævne denne mulighed for dyrlægen, hvis hun ønsker. Potte ude.

 

Jeg reagerer egentlig kun, fordi jeg ikke forstår modstanden overfor det nævnes. Med mindre tråden kun er tiltænkt "det er sikkert ingenting"-beskeder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke ret lige meget hvem der ved mest om hvad her?

 

Jeg synes, det er fint, det er nævnt som en mulig årsag, så TS kan vælge at undersøge det nærmere eller lade være. Det kan være "ingenting" og det kan være alvorligt. Nu er TS informeret og hvis hunden ikke bliver bedre, så kan hun selv nævne denne mulighed for dyrlægen, hvis hun ønsker. Potte ude.

 

Jeg reagerer egentlig kun, fordi jeg ikke forstår modstanden overfor det nævnes. Med mindre tråden kun er tiltænkt "det er sikkert ingenting"-beskeder.

 

Præcis. Og der er mange måder at sige tingene på. Fx "hvis foderskift ikke hjælper, bør du nok få den undersøgt for xxx". At skrive - som opdrætter - "det lyder som EPI", er at sætte frygt i TS.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Hvis det så tilmed er nemt at teste for, så det da bare at få lavet testen... og forhåbentlig udelukke det... og ellers netop fange det tidligt og kunne gøre noget.

Det ville jeg blive glad for at have mulighed for at spørger min dyrlæge om. Selv om jeg ville blive et bundt dårlige nerver over at det måske var..... men ville have det mere skidt hvis det var noget slemt og jeg ikke testede i tid.

Netop, derfor var bemærkning ok synes jeg. Men kunne måske have været sagt på en anden måde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop, derfor var bemærkning ok synes jeg. Men kunne måske have været sagt på en anden måde ;-)

 

Det absolut muligt det kunne siges mere blidt, derfor det jo stadig godt det bliver sagt, så der er opmærksomhed på risikoen (hvor lille den end er)

Det jo også muligt at den blev givet lidt i farten, så kan de fleste blive mere kontante.

 

Forhåbentlig er det bare fodert, men det ved vi ikke selv om det er oplagt når symptomer opstår ved skift.

hvorfor blev der egentlig skiftet i første omgang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ganz genau!

 

"Hvis foderskift ikke hjælper" Jamen for faen altså, hvor lang tid skal man så lige vente på at se, om foderskift hjælper? Men OK - jeg skulle have formuleret mig anderledes - eller måske bare holdt min kæft, når andre nu HAVDE sagt det, der skulle siges - foderskift. Jeg lover at holde kæft fremover. Som opdrætter med en vis viden bør man skisme ikke udtale sig hér, kan jeg li'som fornemme. I rest my case :)

Link til indlæg
Del på andre sites

"Hvis foderskift ikke hjælper" Jamen for faen altså, hvor lang tid skal man så lige vente på at se, om foderskift hjælper? Men OK - jeg skulle have formuleret mig anderledes - eller måske bare holdt min kæft, når andre nu HAVDE sagt det, der skulle siges - foderskift. Jeg lover at holde kæft fremover. Som opdrætter med en vis viden bør man skisme ikke udtale sig hér, kan jeg li'som fornemme. I rest my case :)

 

Der er ingen grund til, at RÅBE og være nærtagende! For, at blive i det engelske, You spoke Your peace, og fred være med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg prøvet dette forum. Det var rigtig fint, men jeg passer vist ikke ind hér. Jeg er nok for råbende og for nærtagende :-D

 

Du passer da lige så fint ind her som alle andre. Tror ikke der findes en eneste bruger der ikke har modtaget kritik på et eller andet tidspunkt, og det ville da være kedeligt, hvis alle var 100% enige altid. Man skal bare huske ikke at tage det så personligt.

 

Jeg synes det er fint at en sygdom som måske er sjælden i andre racer, men ofte ses i jeres, bliver nævnt som en mulighed. Hvis det skulle vise sig at være det der er galt, og det bliver fanget hurtigt, så er du jo nærmest en helt. Det er jo langt fra sikkert at AnneMettes dyrlæge tænker på at teste for lige det.

Link til indlæg
Del på andre sites

"Hvis foderskift ikke hjælper" Jamen for faen altså, hvor lang tid skal man så lige vente på at se, om foderskift hjælper? Men OK - jeg skulle have formuleret mig anderledes - eller måske bare holdt min kæft, når andre nu HAVDE sagt det, der skulle siges - foderskift. Jeg lover at holde kæft fremover. Som opdrætter med en vis viden bør man skisme ikke udtale sig hér, kan jeg li'som fornemme. I rest my case :)

 

De skiftede foder for under en uge siden. Er det længe nok til at dømme, at det ikke er foderet?

 

Jeg har som sagt boet med en hund med sygdommen. Kendetegnende er hyppig diarré, voldsomme mavesmerter, generel utilpashed og manglende energi. Trods medicinering kan det være svært at styre sygdommen, og en enkelt pølse eller frikadelle er nok til at udløse ovenstående. Min gamle hund var på skånekost ca. 1-2 gange om måneden, trods medicin. Og når han havde anfald havde han gul diarré og tydelige smerter.

 

Så vidt jeg kan forstå er eneste problem, at hunden har tabt sig og er begyndt at prutte siden den kom på lightfoder. Lightfoder bør i øvrigt have en gavnlig effekt på EPI, da netop fedtindhold er noget af det der udløser anfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg prøvet dette forum. Det var rigtig fint, men jeg passer vist ikke ind hér. Jeg er nok for råbende og for nærtagende :-D

 

Arh, hold da op. Jeg skrev som jeg skrev for, at illustrere, at god tone er rart. Det var skam ikke et personligt angreb og der er skam plads til forskellige meninger og ytringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej come on, der er da intet i Isabellas indlæg, der ikke er god tone?! Jeg synes faktisk hun bliver angrebet for at påpege, at det kan være en farlig sygdom. Så jeg kan godt forstå hendes seneste reaktion.

 

Ikke hvis man synes det er ok, at skrive med store bogstaver, hvis man er uenig. Det var det jeg hentydede til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg prøvet dette forum. Det var rigtig fint, men jeg passer vist ikke ind hér. Jeg er nok for råbende og for nærtagende :-D

Bliv du nu bare herinde :-D

Men jeg kan da godt fortælle at jeg er en af dem som er kommet og gået igen her på HF - fordi jeg var for nærtagende - alligevel er jeg stædigt vendt tilbage fordi jeg mener jeg har noget at byde ind med som kan komme andre til gode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ER jeg jo lidt ny her på HF, så jeg har ikke helt styr på, hvornår man må skrive hvad i tråde :blink:

 

Det er sikkert ingenting (dvs. ikke andet end foderskiftet), TS - håber jeg sørme.

 

Du må skrive lige hvad du vil (næsten) :blink:...synes, det er rigtigt fint du byder ind med input, da du jo kender racen og dens sygdomme og kan bestemt ikke læse nogen steder i dine indlæg, at du ikke skriver pænt eller at du skriver i en hård tone. Tag det ikke så nært, hvad andre siger og bliv endelig hængende :bighug:

 

TS...håber, at du finder ud af hvad din hund fejler, så hurtigt som muligt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket hun faktisk først gjort efter at andre sagde hun ukke måtte pointer en sygdom der burde checkes for fordi den var farlig og sjælden

 

Enig med @Missing

 

Hvor læser du mon det?:hmm: Præv at læs igen, indlæg for indlæg. Der er vist ingen der siger at det ikke må nævnes, blot at det måske er lige lovligt friskt at skrive at det lyder som EPI. Ud fra den angivne historie.

 

Men måske ville det hjælpe til opklaring hvis TS kom på banen og opklarede nogle ting:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor læser du mon det?:hmm: Præv at læs igen, indlæg for indlæg. Der er vist ingen der siger at det ikke må nævnes, blot at det måske er lige lovligt friskt at skrive at det lyder som EPI. Ud fra den angivne historie.

 

Men måske ville det hjælpe til opklaring hvis TS kom på banen og opklarede nogle ting:-)

 

Nej blev ikke sagt direkte, det blev indikeret.

Så lad os sige det blev sagt det var unødvendigt at nævne, og dyrlægen nok var OBS på det, og at hun var får hård når hun nævnte det.

 

Resultatet var at hun følte at hun ikke måtte skrive hvad hun mente burde undersøges.

 

Lige meget hvad var det en ubehagelig respons hun fik på en reel bekymring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ubehagelige var kommentarerne vist heller ikke.

 

Thja jeg syntes ikke de var rare, de var i smid på porten og hold din kæften katagori....

sådan var vi da nogle der så dem i forskellig grad

 

Dog ikke i tvivler om at alt var i den bedste mening for at hjælpe TS til at finde løsning og ikke gå i panik.

 

Fra alle sider var der vel nogle uheldige formuleringer..... og sikkert også fra mig. (Men må indrømme jeg bliver pissed når man indikere at andre skal holde deres mund med deres erfaringer)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...