Hop til indhold

Bekymret


AnneMette09
 Share

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ingen bad nogen holde mund. Man skal ikke overfortolke på tingene.

 

Det blev tydeligt opfattede sådan af nogle af os, at det ikke var ok at advare om den sygdom, fordi det var det nok ikke. Det er det forhåbentlig heler ikke når den er så sjælden.

og Niels du bad hende selv om ikke at male fanden på væggen, det vil alle jeg kender forstå som at bede hende ikke nævne den sygdom, altså holde mund om den risiko.

man skal måske ikke overfortolke, men man skal heler ikke negligere andres oplevelse af ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev tydeligt opfattede sådan af nogle af os, at det ikke var ok at advare om den sygdom, fordi det var det nok ikke. Det er det forhåbentlig heler ikke når den er så sjælden.

og Niels du bad hende selv om ikke at male fanden på væggen, det vil alle jeg kender forstå som at bede hende ikke nævne den sygdom, altså holde mund om den risiko.

man skal måske ikke overfortolke, men man skal heler ikke negligere andres oplevelse af ting.

 

Ikke at male fanden på væggen, ment som ikke, at nære eventuel unødvendig frygt og lade dyrlægen stille diagnosen. Jeg negligerer ikke noget eller nogen, kommer blot med min mening som alle andre også gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev tydeligt opfattede sådan af nogle af os, at det ikke var ok at advare om den sygdom, fordi det var det nok ikke. Det er det forhåbentlig heler ikke når den er så sjælden.

og Niels du bad hende selv om ikke at male fanden på væggen, det vil alle jeg kender forstå som at bede hende ikke nævne den sygdom, altså holde mund om den risiko.

man skal måske ikke overfortolke, men man skal heler ikke negligere andres oplevelse af ting.

 

http://hjertefanden.dk/male-fanden-pa-vaeggen/

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke at male fanden på væggen, ment som ikke, at nære eventuel unødvendig frygt og lade dyrlægen stille diagnosen. Jeg negligerer ikke noget eller nogen, kommer blot med min mening som alle andre også gør.

 

Så det vel der misforståelsen startede. (Og så var vi flere der byggede vider på den)

men mente du så hun bare skulle formulere sig anderledes, for at undgå frygt..... for helt enig i at man ikke behøver gøre hundeejere mere bekymrede, det vi gode nok til. Men info om hvad man skal spørger sin dyrelæge om er kun godt i min verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det vel der misforståelsen startede. (Og så var vi flere der byggede vider på den)

men mente du så hun bare skulle formulere sig anderledes, for at undgå frygt..... for helt enig i at man ikke behøver gøre hundeejere mere bekymrede, det vi gode nok til. Men info om hvad man skal spørger sin dyrelæge om er kun godt i min verden.

 

Ja.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ved godt hvad det betyder tak, ingen grund til ordbøger.

 

Og hvis hun ikke må det, hvordan kan hun så sige det måske kan være EPI?

må ikke give et muligt dårligt (værste) senarie, ok, hvordan skal hun så advare om at dette kunne være godt at undersøge? Eneste løsning som nogle af os så på ikke at male fanden på væggen var - at holde mund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vi to faktisk enige.... bare vant til forskellige formuleringer... og brug af talemåder

misforståelser kan ske.

nu ved jeg Hvad du ment.... og du ved nogle kan misforstå

videre med livet

glad for vi fik talt om det

 

Jeg er skam ekspert i, at blive misforstået. Måske dårlig til, at udtrykke mig og nogen gange lidt hurtig i vendingen. Anyway, der skal være plads til alle og alles meninger. Og den gode tone er guld værd...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skam ekspert i, at blive misforstået. Måske dårlig til, at udtrykke mig og nogen gange lidt hurtig i vendingen. Anyway, der skal være plads til alle og alles meninger. Og den gode tone er guld værd...

 

Det skal der

 

Mon ikke vi alle nu og da bliver misforstået.... endnu nemere på skrift,

selv ordsprog bruges jo lidt forskelligt fra egn til egn

 

 

Håber bare Chica får det godt og de finder ud af hvad det er som gør hende dårlig, som jeg forstod har det stået på noget tid, men maven blev være her ved foderskiftet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber, I har fundet ud af, hvorfor Chica ikke holder maden i sig.

 

Når noget har været unormalt/bekymrende hos mine hunde, har jeg gerne villet have så mange bud som muligt. Bud, jeg så har kunnet vende med dyrlægen. De tænker jo ikke nødvendigvis på de sjældne sygdomme. Eksempel: En af mine hvalpefamilier var så hamrende heldige, at de havde en dyrlæge, der var stødt på Addison et par gange før, de kom med deres syge hund. Det overlevede den på (og lever i bedste velgående med medicin). En veninde var ikke lige så heldig. Addison var ikke i tankerne hos HENDES dyrlæge. Det døde hunden af.

 

Jeg vil hellere give en hundeejer en bekymring for meget end en for lidt. Jeg vil hellere tage fejl end undlade at advare.

Link til indlæg
Del på andre sites

PS. Min kære mand syntes engang, at jeg bekymrede mig for meget om hundene. Det gjorde jeg HELT sikkert også. De fejlede jo sådan set aldrig noget. He he. Men så var der den dag, hvor Kela var mærkelig. OK, hun havde født dagen før og var selvfølgelig træt, men hun var unormalt træt, syntes jeg. "Tag det nu roligt," sagde manden, "hun spiser og drikker jo fint". Men jeg tog det ikke roligt, for et eller andet var sgu galt. Så jeg tog Kelas temperatur. 40,2!!!

Hun havde, viste det sig, en infektion - og var frisk igen efter et par dage på antibiotika.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld min inaktivitet, der er en masse der driller lige nu.

Status er, at det vælter ud af hende, og optager ikke maden. Det er tyndt og gult, og har svært ved at holde sig, når hun er alene. Hun pruster mere, men virker ellers fint tilpas. Vi skal have ringet til dyrlægen imorgen. Så vi kan få afklaring på, om hvad hun fejler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...