Hop til indhold

Hjælp


Niels
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har en Labrador på et år. Den har altid været bange for sit halsbånd den har gemt sig når jeg fandt dens halsbånd. Det gør den ikke mere men jeg kan stadig ikke få halsbåndet på den.

Hvordan griber jeg det bedst an så det ender med at jeg kan gå tur med den?

På forhånd tak for svar

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Jeg har en Labrador på et år. Den har altid været bange for sit halsbånd den har gemt sig når jeg fandt dens halsbånd. Det gør den ikke mere men jeg kan stadig ikke få halsbåndet på den.

Hvordan griber jeg det bedst an så det ender med at jeg kan gå tur med den?

På forhånd tak for svar

 

Du giver den halsbåndet på og lader det blive. Har du aldrig gået med hunden der nu er 1 år?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo et par gange da den var hvalp har det lykkedes at få halsbånd på den

 

Jamen så starter du bare fra scratch. Giver den halsbåndet på og lader det blive på hele tiden. Så må du i gang med, at vænne den til, at være ført i line. Det kan tage noget tid og kræver tålmodighed, men den skal nu nok vænne sig til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror den har haft en dårlig oplevelse med halsbåndet inden jeg fik den.. Den har gemt sig når jeg fandt halsbåndet det gør den ikke mere. Men den mangler lige det sidste i at kunne få det på..

Jeg brugte et almindeligt sort nylon halsbånd

 

Den er vel glad for mad?

 

Smør leverpostej ud på en tallerken og mens den er godt optaget af det, klikker du halsbåndet på. Skal sidde behageligt løst og lad det så sidde på . Først når den er ligeglad med halsbåndet sætter du snor i og prøver at gå tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Brug en sele når du går tur med din hund. Den skåner hundens nakke og er generelt sundere at bruge.

 

Min tæve brød sig ikke om at få sin sele på. Hun gemte sig og kunne mange spøjse danse og afværgelser for at undgå at få selen på. For at bryde mønsteret købte jeg en ny sele, og lovede mig selv at hun ikke måtte få den på før hun var tryg ved den. I lang tid havde jeg selen i venstre hånd, holdt langt bagud og gav hende godbidder med højre. Da hun var tryg ved det kom venstre hån ned langs kroppen. Da hun var tryg ved det hang jeg selen på højre arm når hun fik guf. Efter noget tid på højre håndled. Da hun efter flere uger var tryg ved det, holdt jeg selen og og gav guf "gennem" så hun skulle tage snuden gennem åbningen for at tage guffen. Først herefter begyndte jeg at bruge selen!

 

Vigtigst var dog at hver gang hun fik selen på, kom hun ud at gå snortur, som hun var ret vild med. Hun var ikke vild med at køre i bil, så i en del tid blev selen kun brugt til gåtur og ikke til køreture. Først da selen blev forbundet med ubetinget gode ting blev den til hendes eneste sele.

 

 

Jeg ville nok også sørge for at hunden havde sit halsbånd på hele tiden hvis den synes det er SÅ ubehageligt at få på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den haft et år.. Jeg har prøvet sele til den, det vil den heller ikke være med til

 

Jeg har også prøvet at have halsbåndet i den ene hånd og give godbidder med den anden. Den er dog blevet så den kan lugte til halsbåndet men den er ikke rigtig kommet videre derfra

 

Hvordan har du så gået tur med den? Det er en lab på et år, giv den dog halsbåndet på og lad det sidde på. Den spiser dig nok ikke, hvis du gør forsøget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan så med alt anden håndtering af hunden?

Dyrlægebesøg, tjekke tænder, klippe negle osv....

Hvordan er den ellers at træne med?

Indkald, sit, dæk, bliv osv?

 

Bruger du hunden til noget?

Hvis det blot er at den ikke kan lide halsbåndet, så bare lad det sidde på. Det skal selvfølgelig ikke genere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der et reelt problem i denne her tråd :hmm:Jeg har ærlig talt lidt svært ved at se, at man kan have en hund i et år, uden at den får halsbånd på! Altså, hvor svært kan det lige være? Hvordan er den så blevet luftet i det år?

Hvis ikke du bare sidder og griner af dem, der svarer oprigtigt på dine input, så synes jeg du skylder at uddybe lidt mere, hvordan du indtil nu har grebet det hele an...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der et reelt problem i denne her tråd :hmm:Jeg har ærlig talt lidt svært ved at se, at man kan have en hund i et år, uden at den får halsbånd på! Altså, hvor svært kan det lige være? Hvordan er den så blevet luftet i det år?

Hvis ikke du bare sidder og griner af dem, der svarer oprigtigt på dine input, så synes jeg du skylder at uddybe lidt mere, hvordan du indtil nu har grebet det hele an...

 

Er det et forsøg på, at være morsom er det da humor uden megen fantasi...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...