Hop til indhold

Freak accidents!


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg selv to gange oplevet freak accidents, den slags hvor, når det sker for andre, siger "ja ja, men dét sker i hvert fald ikke for mig". Og det på trods af at jeg faktisk er god til at male fanden på væggen (i den rette betydning):lol:

 

Først gang var da Dorit pludselig sad fast i et oksekraftben. Hunden gik i panik, jeg gik i panik, manden fik knoglen listet af og alle var glade. Undtagen mig, der stadig rystede! Jeg har så siden lært at tjekke knoglens diameter og bredde, for at sikre at der ikke er risiko for at det kan komme til at sidde fast.

 

Anden gang var i sidste uge, hvor Bella kom ud fra et krat med en torn stikkende ud af øjeæblet:shock: Den historie er så vanvittig, at jeg nok ikke ville tro at det var sket, med mindre det skete for mig selv eller nogen tæt på mig. Og at det så gik som det gik - at hun ikke får mén af det. Det var bare så tosset!

 

Hvad har I oplevet af vanvittige episoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogen tid siden da Charlie kom ind ude fra haven og jeg ikke kunne forstå hvad det var det sad i det ene øre - til jeg opdagede at der var en tynd kvist som var gået igennem øret på ham og nu sad som en anden ørering - da blev jeg dårlig og det var manden og sønnen der måtte pille den ud af Charlie.

 

I sidste uge skvattede jeg ned at de to nederste trappetrin ude i gangen - med et styk beagle i armene. Hunden skete der ikke noget med - men jeg slog hul på begge mine knæ - lå lige så lang jeg var på gulvet mens Oscar havde travlt med møsse mig over hele fjæset - det var som taget ud af en gøg og gokke film :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha det lyder ikke sjovt. Jeg har selv nogle dårlige episoder.

 

Min ældste hund spiser ikke, hun sluger tingene. Det gør hun med alt, som kan. Efter hun havde fået et af de tynde tyggeben og blødgjort det, valgte hun at sluge det hele. Det resulterede i at dette tyggeben sad fast i spiserøret, da det var aaaalt for langt, til at kunne sluges. Jeg måtte derfor holde hende fast og trække tyggebenet ud af munden på hende. Jeg blev forskrækket, men hun var lidt ligeglad :stupid:

 

Min anden hund valgte så en anden dag, at spise kemikalier efter min mand og jeg havde gjort badeværelset rent. Det skal lige siges, at min hund var en lille baby dengang, men klog har hun aldrig været :roll: Hun vælger så, at gå ud på badeværelset kørt tid efter, vi havde rengjort det, vi manglede dog bare at støvsuge gulvet. Efter nogle minutter virker hun mærkelig og begynder at nysse og det ser ud som om hun har noget i munden. Jeg kigger, men kan intet se, ikke udover at hendes tunge var meget rød. Det viser sig så, at hun har spist noget med rengøringsmiddel på og har nu fået ætset det yderste lag af hendes tunge. Os af sted til dyrlægen. Heldigvis havde hun ikke fået gift i mavesækken eller i spiserøret. Hun fik lidt smertestillende og vi har lært at holde bedre øje ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Engang var vi i skoven med Dini og Sadie. De fik øje på et bæltedyr og gik helt i koma. Sadie forsøgte at fange det, med det resultat at hun bed gennem sin egen læbe, den blev spiddet af hendes hjørnetand. Jeg måtte trække læben op over tanden for at få den fri.

 

Da fik jeg bekræftet at sår i munden heler vildt hurtigt. Inden vi kunne komme hjem og forbi dyrlægen var hullet allerede næsten lukket. Og Sadie anede ikke hvad alt vores postyr var over . :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogen tid siden da Charlie kom ind ude fra haven og jeg ikke kunne forstå hvad det var det sad i det ene øre - til jeg opdagede at der var en tynd kvist som var gået igennem øret på ham og nu sad som en anden ørering - da blev jeg dårlig og det var manden og sønnen der måtte pille den ud af Charlie.

Det har Asta også prøvet.

 

Vi har en del buskads langs kanten af grunden og noget af det har ret voldsomme torne. Blandt andet en kæmpestor vild brombærbusk med de største motherfucker pigge man kan forestille sig.

Nå men en dag var der en hundelufter på den grusvej der går bag haven, og den slags ville Asta jo ikke lade passere uden at have fortalt dem nøjagtigt hvem der ejer stedet her, så hun TONSEDE frem og tilbage på det lange stykke imens hun voldgøede. Hun var totalt oppe i det røde felt og fattede ikke at jeg faktisk stod og kaldte eller at hun faktisk tonsede frem og tilbage lige igennem føromtalte motherfucker-busk.

 

Da jeg endeligt fik råbt højt nok til at trænge igennem kom hun springende op til mig og da jeg så ned af mig selv var jeg smurt ind i blod.

Det tog noget tid før jeg endelig fattede hvor blodbadet startede og det var så øret, hvor der vel stak et par cm tjørn ud på hver side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, så var der også dengang en temmelig langhåret Modjo kom væltende ud af et buskads med højre for- og bagben bundet sammen af et bundt burrer.

Jeg kunne simpelthen ikke få ham viklet ud, så jeg måtte jo tage ham under armen og gå hjem hvor jeg kunne klippe poterne fra hinanden med en saks :rolleyes: Meget heldigt han ikke er større, for hvis I ikke vidste det, så er det faktisk temmeligt umuligt for en hund at gå ret langt på den måde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har Asta også prøvet.

 

Vi har en del buskads langs kanten af grunden og noget af det har ret voldsomme torne. Blandt andet en kæmpestor vild brombærbusk med de største motherfucker pigge man kan forestille sig.

Nå men en dag var der en hundelufter på den grusvej der går bag haven, og den slags ville Asta jo ikke lade passere uden at have fortalt dem nøjagtigt hvem der ejer stedet her, så hun TONSEDE frem og tilbage på det lange stykke imens hun voldgøede. Hun var totalt oppe i det røde felt og fattede ikke at jeg faktisk stod og kaldte eller at hun faktisk tonsede frem og tilbage lige igennem føromtalte motherfucker-busk.

 

Da jeg endeligt fik råbt højt nok til at trænge igennem kom hun springende op til mig og da jeg så ned af mig selv var jeg smurt ind i blod.

Det tog noget tid før jeg endelig fattede hvor blodbadet startede og det var så øret, hvor der vel stak et par cm tjørn ud på hver side.

 

Det er utroligt så meget blod der er i sådan et øre :shock: og bagefter havde Charlie det fineste hul i øreflippen som jeg gik og holdt øje med. Jeg aner ikke hvordan han havde fået det - men beaglerne løber jo også ved hækken og fortæller at de bor her - så tænker det er derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utroligt så meget blod der er i sådan et øre :shock: og bagefter havde Charlie det fineste hul i øreflippen som jeg gik og holdt øje med. Jeg aner ikke hvordan han havde fået det - men beaglerne løber jo også ved hækken og fortæller at de bor her - så tænker det er derfra.

Ja det er helt vildt så meget et lille-bitte øre kan bløde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Sikke nogle oplevelser I har haft :shock:

 

Sådan nogle oplevelser er jeg blevet forskånet for i de ti år jeg nu har haft hund ;-)

 

Dog har jeg en pinlig historie :oops:

Zeus har nok været knap et års tid det var påske og vi skulle til frokost, så jeg var lige kommet hjem efter en lang tur med begge hunde skulle lige i bad også afsted til frokost. Men vi ville lige nyde solen i indkørslen inden, Zeus kunne godt dengang humpe Walther efter en lang gå tur. Jeg er lige inde efter en kop kaffe og kommer ud og ser Zeus humpe Walther jeg piller ham med det samme ned. Men hele tissetøjet var ude plus svulmelegemer, og den var bare rød alt blod var strømmet der ud.

Jeg anede virkelig ikke hvad jeg skulle gøre og havde aldrig set det før, har ikke set en parring "live" eller set en hund med hele dilleren så langt ude. Stod virkelig bare forstenet og tænkte hvad siger man lige hvis man skal have fat i en dyrlæge. :oops:

 

Så der stod jeg midt i indkørslen med Zeus som hylede og ikke viste hvad han havde mellem benene. Og jeg anede bare ikke hvad jeg skulle stille op. :mrgreen:

Efter lang tid, synes jeg, blev den mindre og forsvandt ind på plads alt imens Zeus hylede og pev. pyha det er så sket en gang efter da aede jeg ham langs ryggen så han kunne slappe af så var den hurtig på plads igen. Og siden er det ikke sket.

 

og ja det er intet i forhold til Jeres oplevelser ;-) og vi kom for sent til frokosten men fortalte ikke hvorfor :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde et uheld med Luffe for et par år siden. Vi går altid uden snor ved vores lokale strand (som ikke rigtig er en strand men snarere en mudderkant ud mod havet) som vi typisk har helt for os selv. Det var i februar, og der lå is langs kanten, og den 4 meter brede afvandingskanal vi skal over, der er en bro selvfølgelig, var også dækket af is. Normalt er Luffe ikke interesseret i at komme ned i kanalen, så jeg gik uden at tænke over det, bare hen over broen, indtil jeg ud af øjenkrogen så at der stod en svane på isen! Jeg nåede lige at tænke, at jeg hellere måtte få fat på Luffe, da han satte af fra kanten, som er ca. 1 meter over isen/vandoverfladen, for at lande mere eller mindre oven på "byttet" som på det tidspunkt nok vejede omtrent det samme som ham selv! Det gik desværre sådan, at isen ikke kunne bære den pludselige ekstra vægt, så Luffe forsvandt lige gennem isen og var helt væk. Jeg nåede faktisk at tænke rigtig mange tanker på vej ned mod kanalen (kan man nå at brække isen op inden hunden drukner / kan man overhovedet selv holde til kulden / hvordan kommer vi det lange stykke tilbage til bilen gennemvåde i den kulde....) men heldigvis klarede Luffe selv skærene og dukkede op ved kanten inden jeg nåede at hoppe i. Efter et par forsøg, var han oppe på isen og inde på land, og en heftig rystetur som overførte en pæn del af det vand han havde i pelsen til mig, var han sådan set videre. Tilbage sad en temmelig rystet ejer, som stadig kan få anfald af koldsved ved tanken om hvor galt det kunne være gået...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der skete heldigvis ikke noget. Men for lang tid siden da Aya var et lille år var vi til cavaliertræf. Hende og en anden hund legede og løb afsted på en græsplæne lidt væk fra os. Da der kommer en gut kørerne imod dem på sådan en firhjulet crosser ting (aner ikke hvad de hedder) han drøner lige imod siden på dem, og de har ikke ænset ham. Han når akkurat ikke at ramme den bagerste hund som løber efter Aya, og fortsætter så bare lige ud. Jeg havde hjertet oppe i halsen, og var sikker på at han ville ramme dem. Kommer altid til at tænke på det, når man ser de der ligeved og næsten film der florerer på nettet.

 

En anden gang kommer Aya ud af et krat, og har fået en tjørnehæk filtret ind i sine ører, så den har samlet ørerne på toppen af hovedet og tornene sidder millimeter fra Ayas øjne, det var nervepirrende at skulle pille det fra hinanden da jeg var så bange for at de ville ramme hende. Flere timer efter kunne jeg stadig finde små torne i hendes øre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi endte med fuld narkose og gennemskylning af næse og svælg efter Karla havde sniffet et bygagn op i snudeskaftet. Vi har gået i samme markskel i årevis før og efter, men heldigvis kun oplevet det den ene gang. Det generede så voldsomt, at hun nøs og nøs og nøs. Og de nys var så kraftige, at hun slog hovedet i asfalten flere gange! Så før vi nåede hjem havde hun blodig skum ud af snuden og hudafskrabninger på hagen....

Vi var hos vagtdyrlægen samme aften, men det kunne ikke nåes med en tang, så vi mptte komme tilbage næste morgen til den helt store tur...

 

Johna har fået en cigaretglød lige i øjet. Hun løb glad imod en træningskammerat som sad på jorden. Damen havde ikke set hende og lavede lige en armbevægelse i samme øjeblik som Johna ankom... Avs!

derudover har johna trådt en tjørnegren op i 'håndleddet'. Lige der hvor pote og ben mødes stak den ud, og da vi fik den trukket ud var den så lang at jeg fik det fysisk dårligt. Derudover havde den punkteret et pulspunkt, så blodet stod ud i sprøjt! Uak!

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila er jo hunden med de 9 liv og en af de gange hvor det kunne have gaet grueligt galt var da hun løb ind I hestefolden.

Hestene jagtede hende og pludselig så jeg hende inde melle 3 hestes sparkende hove. Hun hylede og fik endelig kampet sig fri og løb ud til mig. Med blod I hele hovedet! Jeg ved ikke hvad jeg nåede at tænke, men det var ikke gode ting.

Heldigvis viste det sig at blodet kun skyldtes en lille flænge langs det ene øje og det blev nemt syet.

Pyh. Hun lærte dog at det at man ikke leger med heste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...