Hop til indhold

Hvalpen kan ikke lade de store være i fred


Lucamor
 Share

Recommended Posts

Vi har en dejlig fransk bulldog hvalp på snart 10 uger, og vi har også to labrador/gravhunde mix på snart 8 år. Alle tre er tæver. Problemet er, at den lille ny er meget hård ved de store. Hun bider dem i ørerne, rusker dem i halsbåndet, bider dem og er ret voldsom. Hun er selvfølgelig kun en lille hvalp og de bider og leger, men problemet er at de store er meget generet af hende, og den ene er begyndt at trække sig fra fællesskabet, og vælger at ligge selv i gangen for at undgå hende. Hun virker meget trist, og store dele af dagen ser vi hende slet ikke. Det er vi super kede af. De store var her først, og vi ønsker ikke den lille bisse skal styre det hele, men de store siger slet ikke fra fra. Når det bliver voldsomt, ligger de stille og håber/venter på vi flytter bissen, men de gør ikke modstand eller sætter hende på plads, uanset hvor slet det bliver.

 

Vi har prøvet at skille dem med et hegn, sådan at de kan se hinanden, men ikke komme i kontakt. Problemet er så, at bissen hyler, gør og skriger som en gal og bliver ved, også selv om der er et menneske på hendes side af hegnet, og de store ender med at bliver stressede og mere utrygge. Det er heller ikke en god løsning.

 

Vi har afledt hendes opmærksomhed med legetøj eller en bide dims, men vi er jo ikke lige ved siden af dem HELE dagen, og vi ved heller ikke om det er at belønne hendes opførsel.

 

Når det er blevet alt for vildt, har vi også lukket de store ud i gangen, men det er bestemt ikke meningen det skal være sådan, da de bestemt ikke skal skubbes ud af familien. Det er os der har valgt at få en lille hvalp, ikke dem.

 

 

Hun er en sød, dejlig og lækker hvalp, og vi føler det kører godt, men lige på det punkt med de store er vi helt på bar bund. Vi har brug for et godt råd, så vi kan gøre det rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpe dyr er krokodiller i nuttet indpakning.

 

Og i har søde gamle hunde. Som i endelig skal opmuntre, give ture uden hvalp og alle andre privilegier først.

 

Ha hvalpen i snor indenfor når den ikke kan lade dem være. Hun skal lære at man også kan slappe af sammen. Og så tag hende ud og lege med andre hvalpe og hunde der gider og lad hende også være sammen med voksne hunde der er venlige, men kan sige stop.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med hvalpen

 

Tanke hvorfor det de store I lukker væk? hvorfordet ikke hvalpen der får timeout, evt sammen med en af jer med fokus på at få ro

 

Tak :-D Hvis vi giver hvalpen timeout og lukker hende væk, så begynder koncerten igen, skrigen, gøen, hylen og så vil de store væk. Hvis det kun var mig der skulle høre på det, så havde jeg brugt ørepropper, men det fungere ikke lige med hundene. Det er helt sikkert noget vi skal arbejde med, men føler ikke det er lige nu, da vi kan mærke hvordan vores gamle hund hver dag trækker sig mere og mere væk fra os. Det vil nok kunne fungere, hvis jeg går med hende, men det kan kun fungere om aftenen når min mand er hjemme, og problemet er der hele dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpe dyr er krokodiller i nuttet indpakning.

 

Og i har søde gamle hunde. Som i endelig skal opmuntre, give ture uden hvalp og alle andre privilegier først.

 

Ha hvalpen i snor indenfor når den ikke kan lade dem være. Hun skal lære at man også kan slappe af sammen. Og så tag hende ud og lege med andre hvalpe og hunde der gider og lad hende også være sammen med voksne hunde der er venlige, men kan sige stop.

 

:blink::klap: Hvor har du bare ret...

 

Ja vi har søde hunde, alt for søde hunde, når bissen angriber..Vi prøver at gøre ting med dem, men uden hende, og de kommer på deres alm gåture, søger mad på plænen osv, men nogen gange er det svært med en lille bisse i huset. Vi skal helt sikkert arbejde endnu mere på det. De vil også gerne lege med hende nogen gange, men når de først "har sagt ja" så mener hun det gælder HELE dagen.

 

Det med at ha hende i snor, lyder som en super ide, og skal straks afprøves i morgen. Så kan vi alle være sammen, men jeg kan ha mere kontrol over hende, og de store behøver ikke flygte. Jeg er meget spændt på hvad hun siger til det.

 

Vi går på hvalpehold og til legestue med både hvalpe og voksne hunde. Vi er også ved at skabe kontakt til nogle hundeejer i nærheden, så hun kan få nogle faste hunde venner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget enig med luckyluna både med snor på hvalpen og separate aktiviteter.

 

Lige en ting, jeg studsede over i startindlægget - jeg synes I skal tage halsbåndene af de ældre hunde. Sådan nogle hvalpetænder kan komme til at hænge fast i et halsbånd, eller hvalpen kan få viklet halsbåndet rundt om kæben, og det kan gå grueligt galt hvis en af dem panikker.

 

Håber det hele løser sig så alle hundene kan trives sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Hvalpe dyr er krokodiller i nuttet indpakning.

 

Og i har søde gamle hunde. Som i endelig skal opmuntre, give ture uden hvalp og alle andre privilegier først.

 

Ha hvalpen i snor indenfor når den ikke kan lade dem være. Hun skal lære at man også kan slappe af sammen. Og så tag hende ud og lege med andre hvalpe og hunde der gider og lad hende også være sammen med voksne hunde der er venlige, men kan sige stop.

 

Sådan gjorde vi da vi fik nummer to - som var noget fræk overfor den gamle lab, som ikke kunne sige fra.

 

Han bed den gamle konstant - og den gamle hylede bare og kunne ikke knurre tilbage han er bare for god.

Men jeg brugte meget det at tage den gamle med på tur alene, mens den lille så lærte at være alene hjemme - så to gode ting på en gang ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...