Hop til indhold

Gamle Blistay


KimC
 Share

Recommended Posts

Han er lige taget af sted. Måtte have fat i vagtdyrlægen. Den gamle dreng havde det faktisk rimeligt indtil ved 16 tiden, hvor dyrlægen lukkede. Men så begyndte det hele at svigte, og kl 20.30 fik han så fred.

 

Det var ellers godt gået af den gamle dreng. En borzoi der overlever den kritiske alder hvor DKM tager sin del, bliver normalt kun ca 10 år. Blistay ville være blevet 11 d. 4. Juni. Der var 6 hvalpe i kuldet, og han var den første der måtte gå. Men 7 år på uopvarmet betongulv, og kvaksalverdyrlæge sled på den gamle krop, som den rigtige dyrlæge har tjent fedt på at få til at hænge sammen efter at jeg fik ham.

 

Jeg har jo da ellers noget af en hundeflok, men det er utroligt så stille de kan være. Lille Lort som holdt meget af Blistay kan slet ikke finde ud af det. For mit eget vedkommende kom jeg til at holde meget af det gamle væsen med hans fantistiske blide sind.

Men vi kommer til at mangle ham. Alle sammen. Mig, mine hunde, ikke mindst Lille Lort, ungerne i SFO. Og dyrlægen..

 

Her et billed mens alt var i orden, så godt som det nu kunne blive. Og så er det billed endda kun en uge gammelt.

316_2823.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak.

 

Ja, nu er den gamle dreng begravet. Han var meget utæt på det allersidste, så der er en del der skal vaskes. Om jeg har lyst til det? Nej, men jeg kan få hundetæpper og ditto kurve tørre udendørs i dag fordi vejret er til det. Om et par dage kommer der regn.

Min lille whippet Tom/Lille Lort har det svært med at miste en god ven, det samme har min plejegalgo Galmina som dog ikke har kendt Blistay så længe.

Men, the show must go on.

I morgen har Galmina 4 års fødselsdag. Galmina og Tom hænger meget på hinanden, og nu skal de så beholde hinanden, så i morgen får Galmina sin "Lille Lort", med en sløjfe i halsbåndet.. I siger ikke noget, vel?

Galmina var jo "kun" i pleje, men interessen var ikke stor, ja med mindre "vi" kunne bringe hende vederlagsfrit til den anden ende af landet.

Den anden plejegalgo Ikaros var der slet ingen interesse for, og han er tilstrækkelig gak i låget til at passe ind i billedet her, så ham var jeg ret hurtigt klar over at jeg ville blive hængende med.

 

Ja, der mangler nogen, men jeg må indrømme at det også er en lettelse. Blistay har haft mange skavanker, og hver morgen har jeg altid været lidt betænkelig når vi stod op. Har den gamle det nu godt, eller skal vi til dyrlægen igen i dag?

Når nu det sidste vasketøj er kommet ud at hænge lige om lidt, kan jeg tage hele banden og gå en længere tur, uden at skulle tænke på en gammel hund med et skævt ben.

Hvad der så videre sker vil vise sig, for Blistay var højest i rang, og jeg kan da godt mærke at der er lidt beføjelser der skal omfordeles nu.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt at læse Kim.

Den gamle dreng gjorde det jo godt. Livet var mod ham fra starten, men til alt held endte han hos dig og fik lov at opleve den gode verden og kærligheden.

Du har givet ham SÅ meget. Vær stolt af dig selv. Du gør uendeligt meget for de kære langben, langnæser og hurtigfræser ;)

 

Det lyder som en perfekt gave til Galmina, lille lort med en sløjfe.

 

Kram og tanker herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kim, du har et hjerte af guld og jeg ville sådan ønske, at der var flere som dig, der kunne rumme skæve hunde eksistenser og tage dem til sig, så de også kunne få lov, at leve et godt hundeliv, uanset deres skavanker...både fysisk, som mentalt.

 

R. I. P. Blistay.

 

Rigtig mange :bighug: til dig og din brogede hundeflok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ind imellem hr jeg nævnt gamle Kattemor her i forumet. Kttemor blv jo syg, og var en del på sygehus, og skulle så på noget genoptræning, hvor det var meningen at hun skulle hjem til bededagsferien. Kattemor var meget glad for Blissy, og han var glad for hende. Jeg kørte jo med Kattemor en del af vejen den gang vi hentede Blissy.

Søndag aften gik jeg en tur med Jaroff og Ikaros forbi hvor hun bor, men der var ingen hjemme. Så kom naboen og fortalte at Kattemor var gået bort Torsdag aften, ligesom Blistay.

 

Det her billed er taget 12 marts, hvilket var sidste gang vi talte med Kattemor, fordi hun blev indlagt kort tid efter. Blistay ville ikke med da vi skulle til at gå, han blev stående og lænede sig op ad Kattemor. Jeg syntes dengang det virkede morsomt, og tog dette billed. Måske vidste Blistay noget som vi andre ikke vidste da det billed blev taget, og hvor virker det underligt at to lange liv slutter samme aften.

B15_2171.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...