Hop til indhold

camping hegn - midlertidige hegn


Anettesb
 Share

Recommended Posts

Nogle Ideer til hurtige midlertidige hegn?

 

Både til når man campere, eller er i sommer hus hvor haven ikke er indhegnet.

samt til en afslappet eftermiddag i fælleshave her hjemme (så lille vaps kan lege mere frit med vand og tunnel på en varm dag, end hvis i tøjre)

 

Sådan et der lige kan sættes op og pilles ned på få minutter, og ikke fylder alverden i skuret eller bilen.

 

Jeg tænker jer der nogle gange tager til stævner, udstillinger og træf har nogle ideer

 

En hvalpe gård er lige lille nok

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har brugt to forskellige ting - kompostnet og "snehegn" (plasticnet på rulle). Begge dele har fordele og ulemper, synes jeg. Kompostnettet er billigt (4 fag for under 100,-), men fylder en del og er ret tungt, hvis man skal ha' et ok stort areal. Snehegnet fylder ikke meget, og vejer intet, men det er dyrt og pænt besværligt at sætte op. Kompostnettet kan også være lidt farligt, i hvert fald for en større og lidt vild hund. Jeg måtte opgi' det til Terkel, han fik væltet det hele over sig selv og kom også til at sidde i klemme med poterne i "samlingerne" foroven. :roll: Begge modeller skal støttes op med nogle pinde/pæle af en art. Til kompostnettet har jeg bare brugt mine slalompinde, men tentorpæle kunne gå lige så godt. Til snehegnet måtte jeg købe specielle pinde, som hegnet kan klemmes fast i. Ingen af delene kan sættes op på få minutter, hvis man skal ha' et ok stort areal. Jeg gider f.eks. ikke sætte det op med mindre jeg ligger til ugestævne... Snehegnet har jeg haft oppe til et todages stævne, hvor jeg kom til pladsen dagen før, men det ved jeg ikke om jeg ville gøre igen. I år prøver jeg noget nyt - jeg ta' Terkels hvalpegård med til ugestævne. Det står oppe af sig selv, og har også to låger man kan gå ind og ud af. Den består så af to hele hvalpegårde plus to ekstra fag.

 

Hvis du vil sætte hegn op på en alm. campingplads skal du lige huske at spørge først. Man må nemlig egentlig ikke, men jeg har nu aldrig oplevet at nogen siger nej. Men har noget familie det er sket for! Det er fjollet, med tanke på at andre campister sætter store solsejl op, som er meget større end f.eks. et lille komposthegn - men det er reglerne, og nogle campingpladsejere er bare pernittengryn... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde håbet der var en hegn løsning som var overskuelig at sætte op og pille ned samme dag... men det var jo bare luksus håb

 

Tror ikke der er noget der er så nemt at sætte op og pille ned, hvis man skal ha' det i større størrelse. Som du beskriver det forestiller jeg mig at det skal være pænt stort?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke der er noget der er så nemt at sætte op og pille ned, hvis man skal ha' det i større størrelse. Som du beskriver det forestiller jeg mig at det skal være pænt stort?

 

Lidt stort... stort nok til sådan en skaldsandkasse og lidt jord.... noget der minder om en kvadrat på 3-4 m på siderne.... ikke hele haven... bare lidt mere frihed

 

Var også bare et lille håb, måske nogen kendte til en mulighed....

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt stort... stort nok til sådan en skaldsandkasse og lidt jord.... noget der minder om en kvadrat på 3-4 m på siderne.... ikke hele haven... bare lidt mere frihed

 

Var også bare et lille håb, måske nogen kendte til en mulighed....

 

Tja, jeg tror at det er de to mest almindelige måder at lave flytbare hegn på... Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre, men kompost-varianten kommer til at fylde en hel del, og snehegnet er ikke vildt nemt at sætte op - synes jeg i hvert fald. Og skal det sættes sikkert op, så skal man ha' de der specialpæle, ellers kan en hund godt snige sig ud hvis den vil. Jeg vil faktisk tro at det nemmeste og billigste for dig ville være at vænne hunden til at tøjres i jordspyd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg tror at det er de to mest almindelige måder at lave flytbare hegn på... Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre, men kompost-varianten kommer til at fylde en hel del, og snehegnet er ikke vildt nemt at sætte op - synes jeg i hvert fald. Og skal det sættes sikkert op, så skal man ha' de der specialpæle, ellers kan en hund godt snige sig ud hvis den vil. Jeg vil faktisk tro at det nemmeste og billigste for dig ville være at vænne hunden til at tøjres i jordspyd...

 

Det skal den også lærer.... tænkte bare at jeg kunne give den lidt mere frihed til leg sådan her..... men den leg må vi så tage i hundeskoven, på stranden og hos min mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så på det her http://www.nordicagro.com/hund-132/flytbare-hegn-188/flytbart-el-net-til-hunde-geder-og-gaes-orange-105cm-x-50m-669.html

men dels er det alt for langt.... skal jo bare bruge 20 m

dels er det dyrt

og så har jeg ikke brug for strøm i det....

 

Men kunne godt lide det var jordspyd og hegn i et

 

 

Måske kan jeg lave det selv med dyrehegn og 8 spyd....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger det grønne havehegn og jernpæle. Det tager ikke lang tid at slå op og fungere fint til mine hunde. Det er dog lidt tungt og fylder da også lidt. Men jeg kan ikke undvære det. For hundene elsker at ligge ude i solen og kan selv smutte ud og nattisse.

 

Hvor lang tid tager det ca?

 

For har jeg det i fælles haven her skal hegnet kun være der når jeg bruger det... så op ned samme dag....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg ville også vælge det grønne havehegn og nogle jern pæle ;-)

Det tager ikke så lang tid at rulle ud og sætte pæle i også rulle ind igen når det skal pakkes væk :5up:

 

Kan godt forstå du vi have hegnet lidt ind det er træls i længden at hunden skal have line på.

Vi har hele grunden hegnet ind, det er dejligt bare op med døren og ud med hundene ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også vælge det grønne havehegn og nogle jern pæle ;-)

Det tager ikke så lang tid at rulle ud og sætte pæle i også rulle ind igen når det skal pakkes væk :5up:

 

Kan godt forstå du vi have hegnet lidt ind det er træls i længden at hunden skal have line på.

Vi har hele grunden hegnet ind, det er dejligt bare op med døren og ud med hundene ;-)

 

Ville også hegne alt ind hvis min egen, og har jo hegnet ind hos mor, men det da dejligt hvis Zorro kan lege rigtigt på en del af græsplænen uden snor... Selvfølglig tøjret hvis vi bare er der en time, men for lang tid af gangen vil det give os noget frihed..... også til træning, ... selv om jeg skal tage det op og ned...

havde jo også løbegård til marsvinene, den slæbte jeg frem og tilbage hver gang jeg brugte den....

så hegnet i skuret, Zorro med ned, han øver tøjring mens jeg sætter hegn.... tid til leg... og samme når jeg pakker sammen. ...

 

Byggede så men nok en hel legeplads til mit lille barn hvis jeg havde egen have.....

 

Kan få 20 m hegn og 15 pæle for ca 300.... det noget billigere end de små hvalpe gårde..... og alt rigeligt i plads... et lille basis er jo kun ca 1-2 m på hvert led, og vil helst have et helt lille (når det nu ikke kan stå fast)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hvis du påtænker at lære hvalpen ikke at hapse bier, kan du også lære ham kun at færdes steder hvor han har lov og at blive på uindhegnet grund, fx på camping:vedikke:

 

Så jeg ville bare købe et lille billigt hegn til de par måneder det tager.

 

Jeg har nu lidt svært ved at se sammenhængen mellem ikke at hapse bier -hvor de bier så lige kom ind i billedet henne? :hmm: og så at blive på en uindhegnet grund... Flica fx. viste godt at hun skulle blive fra "dem der summer", men det betød ved Gud ikke at man kunne have hende til at rende rundt på en uindhegnet grund og regne med at hun blev der, det er helt sikkert.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo en lille hund. Så hvad med kanin hegn? Man kan købe sådan nogle gårde med 6 fag, der hurtigt kan sættes op. Så kan du sætte to gårde sammen. De hverken vejer eller fylder noget. Står ikke vildt stabilt, men hvis du er i nærheden, går det nok.

 

Dem har jeg overvejet.... men jeg har også set hvor gode springer de voksne er.... men ville være fint nok hvis han havde lært hvad et hegn er,.... ligsom vores hest der kunne holdes inde med en enkelt tråd uden strøm..... alligevel kunne han finde på at gå på eventyr selv når der var elhegn.... sjov hest, gik mest når der var en udfordring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger komposthegn og har gjort det i årevis. Det er ikke altid jeg gider bruge tentorpælene, det står ok af sig selv stripset sammen. Men mine hunde rejser sig så heller ikke op af det. Det må de ikke.

 

[ATTACH=CONFIG]132520[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]132518[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]132519[/ATTACH]

 

Det ser snart ud... men kunne blive dyrt i stips....

 

Mon ikke det bliver have hegnet...

 

Selvom sådan et net og spyd i et ville være fedt... men der findes ikke uden at koste en formue og være for langt ... så

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser snart ud... men kunne blive dyrt i stips....

 

Mon ikke det bliver have hegnet...

 

Selvom sådan et net og spyd i et ville være fedt... men der findes ikke uden at koste en formue og være for langt ... så

 

Overhovedet ikke. Du kan købe en kasse med 1000 strips til under 100 kr i Harald nyborg og jeg harmonikafolder det, så stripsene varer længe inden de bliver slidt.

 

edit 49,95 for 1200 strips. http://www.harald-nyborg.dk/p3753/kabelbindersaet-1200-stk

 

hegnene koster 99,50 for 4 styks. Jeg har tre pakker, så jeg kan lave den kæmpe løbegård du kan se på det midterste billede.

 

http://www.harald-nyborg.dk/p7381/kompostbeholder-groen-metaltraad

Link til indlæg
Del på andre sites

Overhovedet ikke. Du kan købe en kasse med 1000 strips til under 100 kr i Harald nyborg og jeg harmonikafolder det, så stripsene varer længe inden de bliver slidt.

 

edit 49,95 for 1200 strips. http://www.harald-nyborg.dk/p3753/kabelbindersaet-1200-stk

 

Ah tænkte de skulle skiftes hvergang

 

Men selvfølgelig kan man jo folde det

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...