Hop til indhold

Hvad mener i om betalings hundeskove?


Jane
 Share

Recommended Posts

Ang. Muskelhunde forstår jeg dem udemærket da mange er bange for dem, men derfor sys jeg stadig det er dumt når de ofte er lige så søde og venlige.

Forståeligt men latterligt. :roll:

 

Forestiller du dig så, at der skal stå en ved indgangen og bedømme, om hunden er sød og venlig eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Der forventes netop fuld kontrol af heste og det er der faldet dom over. Den sidste sag jeg kender til, blev en rytter pålagt erstatning overfor en mountainbikecyklist - de passerede hinanden på en meget smal skovsti, hvor der var en skrænt ned på den ene side og en skrænt op på den anden. Rytteren standser hesten op så langt inde i siden som muligt og forsøger at få cyklisten til at tage farten af, desværre bliver dette ikke opfattet og hesten bliver forskrækket og svinger bagparten ud i cyklisten, da denne passerer, så cyklisten derved vælter.

 

Det er ikke let at være hundeejer i skovene, men det er det så sandelig heller ikke at være rytter.

 

Mht heste der skider på cykelstier - det er forbudt ved lov at ride på cykelstier - heste må kun færdes på kørebanen, da sådan en ekvipage sidestilles med et motorkøretøj!

Se, jeg lærer så meget idag. Og hvor var den sag dog uretfærdigt. Vi er så i samme båd kan jeg forstå, så der er altså slet ingen grund til at jeg føler mig udsat. :blink:

 

Da jeg havde hest stående i 'byen' havde jeg altid en bærepose med mig i lommen og det kender jeg flere der har - så vi er altså nogle stykker der samler op - desværre bare så ikke i dit lokalområde kan jeg høre :-)

Næ, her ligger de på cykelstierne, når de ligger. :blink:

 

For at drille lidt :blink: Hvad kan man mon finde mest af i byerne - hestepærer eller hundelorte :lol:

Til gengæld er de noget større. :lol:

 

*EDIT* jeg er åbenbart ikke en ørn til det at citere, så til opklaring er det mig der har skrevet det med rødt i det citerede.

Det er ellers nemt nok. Du markerer bare det du vil quote og klikker så på den lille kasse med talebobbel med tekst, ovenfor kassen du skriver i. Du kan så se, hvordan det ser ud ved at trykke på Preview Indlæg, under kassen du skriver i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ked af at skrive det, men vi har bare oplevet mange uheldige situationer med disse hunde. Muligt de er søde, men det hjælpe ikke når ejerne ikke ved hvad de har med at gøre.

Jeg ville gerne betale for et sted hvor jeg kunne være i fred for børnehaver, motorcyklister som ikke kan læse skilte, cyklister og kondiløbere.

 

Ja har også hørt og læst en masse om sådanne tilfælde, men hvis ejeren som du jo siger ikke ved hvad de har med at gøre så sys jeg heller ikke at fejlen er at det er muskelhund:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forestiller du dig så, at der skal stå en ved indgangen og bedømme, om hunden er sød og venlig eller hvad?

 

Nej selvfølgelig ikke.

Jeg sys ejeren skal kunne bedømme om de selv har styr på hunden og ellers evt spørge en anden til råds.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja har også hørt og læst en masse om sådanne tilfælde, men hvis ejeren som du jo siger ikke ved hvad de har med at gøre så sys jeg heller ikke at fejlen er at det er muskelhund:-)

Men hva så med kamphundene?

 

Nej selvfølgelig ikke.

Jeg sys ejeren skal kunne bedømme om de selv har styr på hunden og ellers evt spørge en anden til råds.. :-)

Jeg mener ikke ejerne selv skal bedømme om de har styr på deres hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mit eget vedkommende ville jeg gerne betale for adgang til en "ordentlig" hundeskov, dvs. af en vis størrelse og med hegn, hvis den lå i nærheden.

 

I øjeblikket kører vi til Oksbøl (en tur på små 45 km derop og 45 hjem igen) om søndagen. Det er en lang tur, men heldigvis har Liva ingen problemer med at køre bil. Men jeg kunne da snildt spare så meget på benzin, at 500 kr. om året i indgang ville være mere eller mindre tjent ind igen - forudsætter naturligvis en hundeskov i nærheden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Til jer Alle: :-)

Jeg tror skam heller ikke det er muligt, men derfor er det da okay at ønske det.

Ligesom jeg ønsker at Azza ville komme når jeg kalder på hende udenfor men det går ærligtalt heller ikke for godt :oops:

 

Jeg sys udelukkende det er latterligt fordi folk ofte skriver det som om det er en selvfølge at muskelhunde bare angriber alle de andre. :engel:

 

Vi har et par af de "Uheldige angreb" lige om hjørnet, fra hvor vi bor :shock: - Så pointen kan jeg sagtens se.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til jer Alle: :-)

Jeg tror skam heller ikke det er muligt, men derfor er det da okay at ønske det.

Ligesom jeg ønsker at Azza ville komme når jeg kalder på hende udenfor men det går ærligtalt heller ikke for godt :oops:

 

Jeg sys udelukkende det er latterligt fordi folk ofte skriver det som om det er en selvfølge at muskelhunde bare angriber alle de andre. :engel:

 

Vi har et par af de "Uheldige angreb" lige om hjørnet, fra hvor vi bor :shock: - Så pointen kan jeg sagtens se.;-)

 

Jeg synes ikke, at nogen skriver, at det er en selvfølge, at de angriber. Sagen er jo bare, at HVIS det sker, så kan følgerne være fatale. Og eftersom det er svært på forhånd at vide hvilken hund, der vil gå amok, og hvilken der ikke vil, så kan man ikke undgå at ramme nogle uskyldige med div. love og regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej selvfølgelig ikke.

Jeg sys ejeren skal kunne bedømme om de selv har styr på hunden og ellers evt spørge en anden til råds.. :-)

 

 

Det er desværre alt for ofte denne indsigt hundeejere ikke har. Nogle tror de har styr på det hele, men opdager så for sent at det havde de ikke:(

 

Derfor må det nødvendigvis være hunden som forbydes adgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke, at nogen skriver, at det er en selvfølge, at de angriber. Sagen er jo bare, at HVIS det sker, så kan følgerne være fatale. Og eftersom det er svært på forhånd at vide hvilken hund, der vil gå amok, og hvilken der ikke vil, så kan man ikke undgå at ramme nogle uskyldige med div. love og regler.

 

Jamen er helt enig. Og siger os at de fleste siger det "Som om" at det er en selfølge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre alt for ofte denne indsigt hundeejere ikke har. Nogle tror de har styr på det hele, men opdager så for sent at det havde de ikke:(

 

Derfor må det nødvendigvis være hunden som forbydes adgang.

 

Er da helt enig. Er kun imod at nogle tager det som en selfølge.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er da helt enig. Er kun imod at nogle tager det som en selfølge.:-)

 

Det kan man jo heller ikke...

 

Det er i mine øjne vanskeligt overhovedet at have nogle fordomme overfor muskehunde, så længe ingen rigtigt kan/vil definere hvilke racer der hører til i den kategori :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan man jo heller ikke...

 

Det er i mine øjne vanskeligt overhovedet at have nogle fordomme overfor muskehunde, så længe ingen rigtigt kan/vil definere hvilke racer der hører til i den kategori :hmm:

 

Det selvfølgelig rigtigt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...