Hop til indhold

Hvad bruger I som flåt/loppemiddel?


Trei
 Share

Recommended Posts

Jeg har overvejet bravecto - og gør det stadig. Men ja jeg plejer at bruge bayvantic i højsæson og diverse alternativt i lavsæson. Og jeg køber nemlig 4ml pipetterne og deler dem ud til hundene... Så der er jo også noget økonomisk i det. Dog reagerer Oscar uhensigtsmæssigt - han bliver meget følsom i huden og jeg har overvejet bravecto til ham alene...

 

De har ikke fået noget endnu, fordi deres ejer er ubeslutsom....

Det er nemlig det, Bravecto bliver ret dyrt til 4-5 hunde ift når man "snyder" og køber de store Bayvantic pipetter :genert: så hvis de andre ikke reagerer på det, og det ikke skal blive alt for dyrt, så var det da en mulighed kun at give Oscar Bravecto og så fortsætte med Bayvantic til de andre. :-)

 

Det er i øvrigt også kun få dage siden vores fik, der fandt jeg nemlig den første flåt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemlig det, Bravecto bliver ret dyrt til 4-5 hunde ift når man "snyder" og køber de store Bayvantic pipetter :genert: så hvis de andre ikke reagerer på det, og det ikke skal blive alt for dyrt, så var det da en mulighed kun at give Oscar Bravecto og så fortsætte med Bayvantic til de andre. :-)

 

Det er i øvrigt også kun få dage siden vores fik, der fandt jeg nemlig den første flåt.

 

Willa har haft en flåt og Elliot har haft en flåt her. Så jeg skal have besluttet mig inden længe. Efter bravecto er kommet på recept kommer der også udleveringsgebyr på... Til gengæld slipper deres gravide ejer for at stå og fedte med bayvantic hvis det er....

Link til indlæg
Del på andre sites

Willa har haft en flåt og Elliot har haft en flåt her. Så jeg skal have besluttet mig inden længe. Efter bravecto er kommet på recept kommer der også udleveringsgebyr på... Til gengæld slipper deres gravide ejer for at stå og fedte med bayvantic hvis det er....

Det er selvfølgelig en fordel ift graviditet. Så kan du jo evt bare køre dem på Bravecto indtil efter fødsel. Ellers kan jeg putte Bayvantic i nakken på dem, jeg kommer jo alligevel hele tiden rendende med mine skravl af hunde til behandling ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig en fordel ift graviditet. Så kan du jo evt bare køre dem på Bravecto indtil efter fødsel. Ellers kan jeg putte Bayvantic i nakken på dem, jeg kommer jo alligevel hele tiden rendende med mine skravl af hunde til behandling ;-)

 

Ja det var selvfølgelig en mulighed. Må lige snakke med Chris om hvad han synes vi skal gøre

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Beaglepack giver du dem æblecider eddike i vandet eller? Giver min hest det og først nu kommer jeg til og tænke på, at han faktisk stort set aldrig har en flåt:hmm:

 

Nej ikke i deres vand. De får det blandet sammen med våd foder 1 gang om dagen - i sommer perioden sætter jeg det op til 2 gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det har jeg ikke - de skal jo have det på hele tiden og mine hunde går ikke med halsbånd. Desuden tror jeg på at sådanne ting skal afhjælpes indefra gennem at man styrker hud og pels.

 

Det tror jeg du har ret i .... ville dog være klar til at test før kemi hvis det andet ikke var nok

 

Vil klart prøve ediken,

vi brugte hvidløg til hesten mod utøj, men hunde kan jo ikke tåle løg.... selv om lidt pulver nok går.... det jo gjort før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger flåttang. Jeg har alligevel fingrene i Silke hver dag ved morgensoigneringen. Men finder også flåter på andre tider af dagen.

 

Lopper får hun ikke. Jeg har aldrig haft en hund med lopper... Før alle de mange loppemidler blev opfundet, blev min hund vasket i en eller anden billig shampoo fra supermarkedet, med eucalyptus.. Jeg kan ikke huske hvad den hed... Det skulle holde lopper væk... Hvis man mødte nogen..

 

Og nu KAN Silke ikke få lopper fordi hun bliver dryppet med Advocate.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg du har ret i .... ville dog være klar til at test før kemi hvis det andet ikke var nok

 

Vil klart prøve ediken,

vi brugte hvidløg til hesten mod utøj, men hunde kan jo ikke tåle løg.... selv om lidt pulver nok går.... det jo gjort før.

 

Man slår flere fluer med et smæk når man bruger æble cider eddike - for lopper kan heller ikke lide det. For ekstra beskyttelse kan man spraye en halsklud med det og binde om halsen på hunden hvis man færdes i flåt rige områder. Æble eddike er et vidundermiddel - hæmmer svamp og gigt problemer. Jeg renser beaglerne ører med det og når de bliver børstet tørrer jeg lige pelsen af med halv vand/eddike på en klud -pelsen bliver så blød og blank af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man slår flere fluer med et smæk når man bruger æble cider eddike - for lopper kan heller ikke lide det. For ekstra beskyttelse kan man spraye en halsklud med det og binde om halsen på hunden hvis man færdes i flåt rige områder. Æble eddike er et vidundermiddel - hæmmer svamp og gigt problemer. Jeg renser beaglerne ører med det og når de bliver børstet tørrer jeg lige pelsen af med halv vand/eddike på en klud -pelsen bliver så blød og blank af det.

 

Oh genialt... tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej ikke i deres vand. De får det blandet sammen med våd foder 1 gang om dagen - i sommer perioden sætter jeg det op til 2 gange.

 

Super tak. Har dog en ekstrem småt spisende hund. Men prøvede i går og blande lidt i noget leverpostej det spiste han. Er bare vildt glad for det til hesten og har aldrig tænkt over og bruge det til hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...