Hop til indhold

Hund "på græs"


Anita Jensen
 Share

Recommended Posts

Hej derude! Jeg flyttede i december, og bor nu hvor der kun er alm. græsplæne. Min hund er "græsspiser"., men der er ikke lige noget af det græs hun har brug for, her i nærheden. Det havde vi, og passede godt på!, i vores tidligere have. Deraf min tråd: Er der nogen der ved, hvilket/ hvad en hunds foretrukne græsart hedder? Tænkte at det da må kunne enten findes, eller købes, så jeg kunne plante nogle duske i vores nye have! Hvis hun finder det rigtige på vores gåture, kan hun sagtens bruge et kvarter på at spise af det, og det er vel helt fint, men det ville da være mere hensigtsmæssigt, hvis hun kunne få det i regelmæssige, små doser, som hun plejede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mine spiser også græs af og til. Men jeg undgår det hvis jeg kan, den lille kaster ikke op af det det gør den gamle, men de har begge svært ved at komme af med det igen når de laver pøller.

Jeg ville være glad hvis jeg kunne finde noget græs de ikke gider spise ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men ellers kan man vel grave lidt op og flytte hjem i haven (husk at vande). Her ville jeg sgu juble hvis der blev gravet noget af det græs op hundene er vilde med - så blev Luna lettere at lufte.

Nu spiser hun græs på hele turen og tisser når hun kommer hjem i haven:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er ret vilde med hvede ;) det er ret nemt at dyrke hvis du vil, en håndfuld i et hjørne, jeg ville nok så flere gange i løbet af året, men ellers er senegræs det foretrukne og der kan du bare få ved naboen ;) plant det i en nedgravet balje ;) det fylder hele haven på få måneder ellers

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar! Min kaster det også op, dog begrænset, og jeg har fået forklaringen at det egentlig er dét der er årsagen til at de spiser det. Det skulle kun være godt for dem, er den gængse opfattelse. Til gengæld, har hun aldrig haft problemer med afføringen, p.g.a. dét. Ja se, det der med at være hundeejer, kan være noget af en udfordring af og til.! Og det må jo så være årsagen til at vi så glædeligt hopper ud i det😀! Spændt på om emnet kaster flere interessante indlæg op! Og send mig gerne et par græstotter til min nye have Dorte, =win-win😄!

Link til indlæg
Del på andre sites

Senegræs er græs der formerer sig ved rodskud, de fleste haveejere ved hvad det er og vil hellere end gerne give dig alt det du skal bruge, men ærlig talt, jeg er nu ret sikker på det er i din have i forvejen ;)

prøv evnt bare at lade en tot stå uklippet i kanten af græsplænen;) senegræs er lidt bredere i bladene end alm plænegræs, men i de aller fleste plæner er der senegræs, mine hunde spiser også gerne forskellige siv, de kan købes som stauder i en planteskole og er nok kønnere at have stående ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Tak for svar! Min kaster det også op, dog begrænset, og jeg har fået forklaringen at det egentlig er dét der er årsagen til at de spiser det. Det skulle kun være godt for dem, er den gængse opfattelse. Til gengæld, har hun aldrig haft problemer med afføringen, p.g.a. dét. Ja se, det der med at være hundeejer, kan være noget af en udfordring af og til.! Og det må jo så være årsagen til at vi så glædeligt hopper ud i det! Spændt på om emnet kaster flere interessante indlæg op! Og send mig gerne et par græstotter til min nye have Dorte, =win-win!

 

Jeg går hver dag ved en heste fold det græs er mine vilde med - lange senegræs som beskrevet, de æder løs som køer ;-) og vil bare ikke med - så kender det alt for godt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke hvad jeg har græs i haven, men jeg ved at så snart det bliver lidt halvlangt, så græsser mine hunde lystigt, når det er kort spiser de det ikke.. Så hvis du gerne vil have han græsser, så ville jeg starte med at prøve at frede en lille plet fra plæneklipperen og så se om det mon ikke frister :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...