Hop til indhold

På bar bund.


Memochou
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Vi står i denne situation at vores golden retriever "angriber" vores anden hund ind i mellem når vi er ude og gå.. Der har været forskellige episoder f.eks. hvis min søster har været ude og gå med vores golden og kommer hjem så kan hun gå på vores anden hund.

 

Vi havde været på stranden i dag, hvor vi havde dem begge med, jeg tog vores anden hund med ud i vandet, hvor vores Golden mere blev inde på breden og soppede, mens min søster stille og roligt begyndte at gå længere ud. Men da hun blev for overgiret valgte jeg at gå ind med den anden hvilket resulteret i at hun begyndte at "angribe" hende, hun knurrede, fik hende ned og ligge og hvis vores anden hund gik lidt væk var hun straks på hende igen. Dette resulteret i jeg gik op til bilen uden den anden først hvorefter min søster kom med hende og vi kørte hjem uden problemer med dem.. Men da vores Golden var kommet ud af bilen og jeg ville have vores anden ud gjorde hun det samme igen.

 

Vi aner ikke hvad der trigger hende og vi er på bar bund ang. hvad vi skal gøre da hun er på smertestillende pga. hun har E-hofter og har smerte ind i mellem..

 

Vi er nået dertil hvor vi tænker om det bedste er at aflive hende eller om der er andre muligheder?

Vi har haft adfærdsbehandler på hende.

 

Vi føler ikke vi kan have hende med nogle steder overhovedet længere, da hun altid er utrolig stresset, oppe og kører, knurrer og reagere voldsomt på andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi tog til adfærdsbehandler pga. hun var meget stresset hvor vi fik nogle øvelser vi skulle bruge sammen med hende, hvilket hjælper lidt, men ikke nok. Hun er stadig stresset og giver sig ikke nok tid til at snuse. Hun pev i dag pga. smerter, hvilket nok var i forbindelse med at vi tog dem hurtigt væk fra hinanden. Hun var dagligt smertestillende og vi kan ikke sætte det op pga. risiko for mavesår. Hun kan helt umotiveret begynde at gå efter vores anden hund. Hun sagde netop at hun sagtens ville kunne være sammen med vores anden hund, men det er blevet værre efter hånden og det sker oftere at hun går efter vores anden hund efter vi har været ude og gå med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ting kan ændre sig, smerten kan være blevet være... den anden kan havde gjort så smerten blev være...

 

Og øvelser tager tid og vedholdenhed, hvilke øvelser laver I?

hvorfor ikke tale med adfærdsbehandler igen?

har i prøvet kriopraktor/massage?

har i talt med dyrelæge om det?

 

Det hjælper at vide hvad i har prøvet hvis vi skal komme med nogen forslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har gået til massør med hende samt kiropraktor, det er over et år siden vi startede på øvelserne og det er øvelser såsom:

1. Gå tur med hende og nuller godbidder i hånden og kast dem på jorden for at mindske stressen.

2. Søgeøvelser på græsset

3. Øvelser hvor hun skulle vælte en kop

4. Mark and move. HUn skulle se en hund, så godbid og så gå den anden vej.

5. Øvelse hvor hun skulle gå med poterne ned i en kasse.

 

Disse øvelser har dog ikke hjulpet nok efter min mening selvom vi har gjort hvad vi kan.. Men det har været meget svært når folk går med løse hunde ind i mellem.

Vi har talt med dyrlægen omkring smerterne, men har ikke snakket med dem i dag vedrørende det andet vi var ude for, men regner med at kontakte dem i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre meget svært efterhånden da vi ikke kan se hvad der trigger hende.. F.eks. da vi skulle have vores anden hund ud af bilen gik hun efter hende selvom de have ligget sammen i bilen helt stille hele vejen hjem uden nogle problemer. Føler hendes adfærd bliver mere og mere uforsigelig da hun gør det helt umotiveret nogle gange.. Bl.a. den aften vi gik med dem og vores golden (luna) vendte sig om og gik lige efter vores anden hund uden nogle grund overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal du kører et stykke, problemet er at du aner ikke hvornår nogle personer går frit med deres hunde her og det kan nogle gange komme meget pludseligt som da jeg var ude og gå en aften og pludselig kommer en anden hund farende inden fra stien tæt hvor vi bor, men vendte heldigvis om igen.

 

Man kan sagtens kører andre steder hen, men hun bliver meget stresset ved at kører bil, samt komme nye steder hen.

 

Hun hører normalt og ser fint. Hun har dog en rimelig selektiv hørelse hvad angår når man snakker til hende. :roll:

 

Hun er en meget usikker hund generelt, poser, støvsuger, pludselige lyde kan gøre hende bange så hun skynder sig væk og ind i et andet rum. Hun vil absolut ikke gå over vores anden hund og gør hvis hun ligger i vejen ind til mit værelse hvis hun vil herind, hvilket betyder hun ikke kommer herind medmindre vores anden hun rykker sig fra dørtrinnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler med dig

 

Øvelser alene dæmper sjældent stress. Kun hvis stressen har bund i forkert aktivering, vil øvelser hjælpe. Der skal tages fat på årsagen til stressen, hvis det skal hjælpe rigtigt.

 

Øvelsen med at hun skal gå med poterne i en kasse kan jeg ikke se for mig, hvordan er den? Du skal nemlig være obs på at visse øvelser kan forværre hendes smerter, så spørg kiropraktoren om øvelserne ef ok.

 

Som du beskriver det, lyder det for mig som smerteadfærd. Der er kun et år mellem tæverne og hvis den ældste har en usikker 1. position, vil hun forsvare denne kraftigere når hun selv føler svaghed.

Det kan også være en form for omdirigeret aggressivitet, hvor hun går efter den anden i situationer hun ved vil give smerter. Det er naturligt at reagere på den der er nærmest eller den en hund føler sin position truet af i sådanne situationer.

 

I min verden er risiko får mavesår ligegyldig, hvis øget dosis kan holde min hund bedre smertedækket. Realistisk set bliver en hund med E hofter ikke ældgammel, så hellere kortere levetid med større livskvalitet - set med mine øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øvelsen i kassen var for at opbygge hendes selvtillid. Det er en almindelig papkasse ( dem du kan få i supermarked/grønsagsæsker) hvor hun skulle gå op i den med hendes poter.

 

Har snakket med adfærdsbehandleren i dag, som siger at grundet hendes e-hofter og hendes smerter er det svært at dæmpe hendes stress og træne hende, da smerterne gør hun er stresset 24/7.

 

Vi fik at vide hun var smertedækket af dyrlægen og at hun ikke skulle have mere medicin.

Men når hun er begyndt at ændre adfærd mod vores anden hund og det kommer "uden grund" føler vi også at vi ikke kan stole på hende, da vi ikke aner hvornår vores anden hund simpelthen får nok og siger fra og så bliver det alvor.

 

Hun er en usikker hund generelt da hun er bange for mange ting, så det hjælper ikke på det, det helt sikkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville give hende fred.

Hun er en usikker hund, har smerter og føler at hendes position er truet.

Alt dette sammenlagt er i mine øjne ikke et godt og værdigt hundeliv.

Samtidig er det jo også synd for jeres anden hund, som aldrig ved hvornår den bliver overfaldet.

 

Dette er så kun min mening, men jeg ville aldrig holde liv i en hund som har smerter hver dag kun for min egen skyld,skyld.

Men sådan er vi jo alle sammen forskellige

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg aldrig haft en hund på konstant smertestillende, men kan man mon ikke give noget andet, hvis den medicin hun får nu giver mavesår? Jeg synes, jeg hører om så mange forskellige slags, så jeg tænker, at der måske kan findes et, som er lidt mildere mod maven?

 

Der var i hvert fald nok det jeg ville starte med at undersøge for at se om det ikke kunne hjælpe på hendes stress og aggressive adfærd, at hun ikke gik og havde ondt hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg aldrig haft en hund på konstant smertestillende, men kan man mon ikke give noget andet, hvis den medicin hun får nu giver mavesår? Jeg synes, jeg hører om så mange forskellige slags, så jeg tænker, at der måske kan findes et, som er lidt mildere mod maven?

 

Der var i hvert fald nok det jeg ville starte med at undersøge for at se om det ikke kunne hjælpe på hendes stress og aggressive adfærd, at hun ikke gik og havde ondt hele tiden.

 

Det har jeg haft og der findes rimadyl og metacam som begge bruges til daglig smertedækning og begge er hårde ved maven

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Doberman siger har vi valgt at få hende aflivet i næste uge pga. vi ikke kan holde hende smertefri længere. Vi har snakket med Dyrlæge, adfærdsbehandler og opdrætter omkring det og mener alle det ville være det bedste for hende. Vi har gjort hvad vi kunne.. Selvfølgelig er det bare utrolig svært at skulle tage sådan en beslutning da hun har den alder hun har og eller er en fantastisk hund herhjemme.. Men når vi kan se hun ikke har den samme livskvalitet vælger vi at aflive inden hun slet ikke kan komme op efter hun har ligget ned og ikke længere logrer med halen og smiler. :cry: Vi vælger at få en til at aflive hende herhjemme i trygge omgivelser.

 

Tak til alle som har givet råd og som tidligere også har fulgt mine tråde.

 

Tak Doberman, havde ikke en ide omkring hvordan man får den lukket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...