Hop til indhold

Råd ang. aflivning af vores hund.


Memochou
 Share

Recommended Posts

Hejsa, vi har valgt at lade vores hun på 4 år aflive på tirsdag da vi ikke kan give hende et godt hundeliv længere uden smerter.

 

Jeg vil gerne vide hvordan vores anden hund på bedst mulig måde, siger farvel og kommer sig efterfølgende over, at vores anden hund ikke længere er der. :cry:

Redigeret af Memochou
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler med jer

 

Spørgsmål er om ikke , deres forhold taget i betragtning, det bliver en lettelse for den anden hund

 

Hvis jeres anden hund er meget afhængig af den ældste og for eksempel leder efter hende, hvis hun ikke er der, så kan i tage begge med til dyrlægen, så den yngste hund forlader den ældste og ikke omvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg ked af, at høre :ae:

Hvorfor får I ikke dyrlægen til, at komme ud til jer, hvis I har mulighed for det ?...det har vi gjort de gange vi skulle sige farvel til vores hunde. Det er mindre stressende for hunden, for de fleste hunde kan ikke lide, at komme til dyrlæge og så er den hjemme i vante omgivelser og jeres anden hund ligeså.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har både prøvet at lade den anden hund snuse til den døde hund, og at ikke gøre det. Jeg tror at det kommer meget an på hundenes forhold, om det er en god ting eller ej. Den første gang var hundenes forhold rigtig godt, og den gamle var virkelig den yngres "ledestjerne". Så der var det nok en god idé at den yngre fik lov at se at den gamle var væk, da hun nok ville komme til at savne den gamle og måske lede efter hende. Anden gang var hundenes forhold ikke godt, så den unge ville sandsynligvis bare synes det var "rart at slippe for den gamle", så her tænkte jeg at det ikke var nødvendigt. Og min fornemmelse er, at det har været rigtigt i begge tilfælde. Det er jo rene gætterier fra min side, man kan jo umuligt vide hvordan hundene opfatter det, men jeg har i hvert fald ikke haft hunde der "savner" eller leder efter den døde hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bedste i kan gøre er ikke at lave noget nummer ud af det. Lad alting køre som det plejer, svarende til at den hund i skal af med, bare er indlagt en dag eller to eller udlånt til en bekendt. Jeg ville tage den hund der skal afliver alene over til dyrlægen, hvis den da ellers er tryg ved det.

 

Det er mindst lige så meget jeres reaktion den tilbageværende hund reagerer på, som det at den kammerat er væk.

 

Jeg ved ikke hvordan hunde føler og håndterer savnet af en kammerat, men det handler om at komme videre, både for den og for jer.

 

Sympati og medfølelse herfra og god komover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er slet ikke i tvivl, dyrlægen kommer herhjem og afliver, de øvrige hunde kommer ind efter at dyrlægen er kørt og får lov at snuse, jeg har prøvet at køre til dyrlægen og vende retur uden hund, det gør jeg helst ikke igen, mine daværende hunde løb forvirrede frem og tilbage til bilen de næste dage, da Kleo blev aflivet kom dyrlægen her og de øvrige hunde har været helt upåvirkede af at hun var væk de snuste kort til hende da hun var død og det var det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg foretrækker også klart at få dem aflivet hjemme, og at den/de efterladte hund(e) får lov at snuse og sige farvel. De ved godt at hunden er væk.

 

I dit tilfælde ville jeg også lade den yngste være med, ikke så meget for at dæmpe sorg/savn, men for at hun forstår at hun ikke længere behøver være på vagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...