Hop til indhold

Diabeteshund


Siri
 Share

Recommended Posts

Nej det er altid! For ellers er hunden jo på job hele dagen og natten, nonstop. Så for at fortælle hunden hvornår den kan slappe af og bare være hund, så har man altid en eller anden form for vest eller sele på dem.

 

Vil jo også kunne bruges i det offentlig rum til at vise det er en servicehund

håber I kan lave en aftale med diabetes foreningen, for projektet er spænende, og liv redenede

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig i, at hunden nok vil være opmærksom på ejeren selvom den ikke er på "job".

Jeg ved ikke noget som helst om epilepsihunde, jeg følger bare de anbefalinger de har for uddannelse af diabeteshunde i Sverige. Og de anbefaler at hunden har "fri" regelmæssigt. Eksempelvis en lundehund, der har nattevagt for et lille barn med meget alvorlig diabetes. Den skal være vågen og opmærksom hele natten, og derfor har den "fri" det meste af dagen.

 

Der vel også forskel på fri men opmærksom, hvor det ok at tage en lur eller lege.

og vide man er på, skal checke med søg jævnligt og være vågen.

 

Og Det jo sådan man gør med servicehunde, selv om de med klister og opmærksomhed alligevel ofte er på "frivilligt" arbejde, når de får lov til at holde fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Spændende!

 

Jeg har selv diabetes og har hørt om mange hunde, som reagerer ved ejerens lave blodsukker. Min egen gamle hund var dog ophøjet ligeglad :stupid:

 

Har hørt, at man bruger det meget i England også. Primært til børn.

Har også hørt om en, der lige nu skal til at træne sin hund til at advare om kortisolfald ved sygdommen addison, der ligesom diabetes kan vise sig i en form for akut anfald (som kan udvikle sig farligere end insulinchok/lavt blodsukker ved diabetes). Da jeg både har diabetes og addison leger jeg med tanken om, at forsøge at træne vores nye hvalp til at hjælpe mig. Jeg ved dog ikke om jeg har evnerne :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

ejeren ved vel, hvornår der er chance for at have det ok i en time eller to, evt lige efter medicinering? :vedikke:

 

Hvis du med medicinering mener at tage insulin, så er det netop her der vil være aller størst risiko for blodsukkerfald, da det jo er insulin, der får blodsukkeret til at falde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...