Hop til indhold

Er han... tør man håbe... voksen?!


Ida Kristine
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo den kære Figo som jeg har en del udfordringer med (stress og separationsangst), men som vi træner og øver.

 

Han fyldte 2 år sidste søndag og så nærmer man sig jo efterhånden voksenalderen (eller hvad??).

Måske det bare er ønsketænkning, men nogle ting synes jeg faktisk jeg så småt kan se en forandring med - eksempelvis er han blevet mere rolig når vi skal med toget (han elsker toget og vil helst hilse på alle!), han ignorerer andre hunde og mennesker bedre (ikke helt men bedre), og jeg synes også han bliver bedre til at respektere andre hundes grænser.

 

Derudover er naboens børn blevet mere trygge ved ham - de har altid været begejstrede for ham men på afstand, da han er meget voldsom. Idag stak den mindste af dem i et kæmpe grin og løb hen til ham og grinede helt ned i maven da Figo slikkede hans fingre. Det gør mig altså så glad, selvom Figo synes de er lidt mærkelige når de er så små at de kan vælte hvis man kommer til at skubbe til dem.

 

Noget af det er måske bare ønsketænkning, men synes sgu det begynder at gå fremad :-D

 

 

Hvornår blev jeres hunde voksne (hvis de altså er blevet det!)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Rorri blev voksen den dag Sigurd flyttede ind - Rorri var 1 år gammel, og det var fra den ene dag til den anden, BUM nu skal jeg passe på ham her.

Sigurd er aldrig rigtig blevet voksen og nu er han snart 7år - Måske han bliver voksen, når der flytter en hvalp ind om 4 uger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg vil også sige omkring 4 års alderen ca. min lille bandit bliver 4 i næste måned, og der er da faldet lidt brikker på plads i hovedet :-)

 

Den gamle er mod de 11 år og er mere stædig end bandit, meeeeen til tider er han nu heller ikke voksen, tror faktisk aldrig at labber bliver voksne, eller retrievere i det hele taget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige omkring 4 års alderen ca. min lille bandit bliver 4 i næste måned, og der er da faldet lidt brikker på plads i hovedet :-)

 

Den gamle er mod de 11 år og er mere stædig end bandit, meeeeen til tider er han nu heller ikke voksen, tror faktisk aldrig at labber bliver voksne, eller retrievere i det hele taget :mrgreen:

 

Nej det er jo faktisk en af deres race karakteristika. At de aldrig bliver voksne.mysla blev til sammenligning voksen efter 2 løbetid og har været det siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør nu heller ikke så meget med pjatteri og spillopper men for dælen Figo tabte småkagerne i stor stil da han blev teenager - jeg glemmer aldrig vores træningssessioner på unghundeholdet! At vende røven til mig fordi man lige skal sidde og kigge på fugle, at fuldstændig glemme simple kommandoer som "sit" totalt og endda falde i søvn(!) midt i træningen er bare noget af det vi har oplevet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...