Hop til indhold
Blueberry

Kosttilskud, olier m.m.

Recommended Posts

Blueberry    11.659.070

Mikkel bliver 9 år (:shock:) senere på måneden, så han er jo ved at være en ældre herre der dog gerne skulle holde mange år endnu.

Han har tendens til let skælende/tør hud, men ellers ikke problemer med gigt eller lignende. Jeg vil dog gerne pleje hans krop og forebygge evt. gigt og andet, så godt som det nu er muligt.

Jeg har kigget på noget lakseolie, da det skulle være godt til hud og pels, men ellers aner jeg ikke hvad jeg skal kigge efter :genert: Og er lakseolie overhovedet pengene værd eller findes der noget der er bedre?

Gode råd og vejledning ifm. kosttilskud, olier m.m. modtages med kyshånd!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anettesb    1.282.919

Så vidt jeg ved kan du købe levertran i brugsen billiger med samme virkning.

til led har i i familien meget brugt glucosamin...

også motion der ikke belaster ledende jo godt, så musklerne støtter ledende. .. så svømning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hofferne    1.759.828

Ud over alm. vitamintilskud giver jeg min halvgamle dreng både glucosamin og lakseolie. Ang. lakseolie er det vigtigt, den både indeholder omega 3 og omega 6 - den er så lidt dyrere, men meget bedre (siger min dyrlæge) :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MarieF    152

Vi gav vores gamle almindelige fiskeolietabletter, som vi prikkede hul på og puttede over maden.

Derudover gav vi hende det sidste stykke tid glucosamin, men kunne ikke se nogen effekt af det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sille12    92.713

Hej,

Jeg begyndte at give mine to lakseolie for et par måneder siden, primært da den ene var blevet lidt tynd og skulle have lidt ekstra på sidebenene ;-)

Begge hunde fælder betydeligt mindre nu og den enes pels er blevet mindre fedtet og hans pels lugter ikke som den gjorde før.

Tænker også at det er godt for den gamles led,men det kan jeg jo ikke lige sådan se ;-)

Jeg bruger kronch lakseolie.

V. H. Sille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Niels M    12.514.167

Lakseolie er rigtig godt, også for leddene. Olivers omega3 boost indeholder både 3 og 6. Koster 149 for en liter.

Sammensætning: Lakseolie uden tilsætning af antioxidant.

Analyse: Fedt 99-100%, protein, vand og aske >1%

Fedtsyrer/Fatty Acids: Omega 3: 18 - 28 %, Omega 6: 15 - 25 %, EPA: 3,6 - 4,3 %, DHA: 4,9 - 5,2 %, DPA: 2,5 - 4,5 %

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Beaglepack    356.151

NDS vitamin/mineral tilskud - Carnosan pellets - og kokosolie er det jeg bruger til beaglerne. Charlie kan ikke tåle laks og gær - derfor dette valg. Kokosolie er super da det indeholder alle de gode fedtsyrer hunden har brug for - desuden styrker det også knogler og led.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DorteDK    18.312.826
Ud over alm. vitamintilskud giver jeg min halvgamle dreng både glucosamin og lakseolie. Ang. lakseolie er det vigtigt, den både indeholder omega 3 og omega 6 - den er så lidt dyrere, men meget bedre (siger min dyrlæge) :-D

Det samme her til gamle Walther som blir 11 næste gang ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hofferne    1.759.828
Hvordan giver I de forskellige ting? Er det i flydende eller pulverform? (bortset fra lakseolien)

Både (mit) vitamintiskud og glucosamin er i pulverform. Nu fodrer jeg jo med BARF, så jeg strøer bare pulveret ud over, roder lidt rundt, kommer lakseolien på toppen og værs'go! :madtid:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anettesb    1.282.919
Hvordan giver I de forskellige ting? Er det i flydende eller pulverform? (bortset fra lakseolien)

Min glocosamin var i pille form

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjernetosse    2.834.215
Mikkel bliver 9 år (:shock:) senere på måneden, så han er jo ved at være en ældre herre der dog gerne skulle holde mange år endnu.

Han har tendens til let skælende/tør hud, men ellers ikke problemer med gigt eller lignende. Jeg vil dog gerne pleje hans krop og forebygge evt. gigt og andet, så godt som det nu er muligt.

Jeg har kigget på noget lakseolie, da det skulle være godt til hud og pels, men ellers aner jeg ikke hvad jeg skal kigge efter :genert: Og er lakseolie overhovedet pengene værd eller findes der noget der er bedre?

Gode råd og vejledning ifm. kosttilskud, olier m.m. modtages med kyshånd!

Jeg anbefaler altid dette til senior hunde. Bruger det selv til Oscar. Han får ikke olie i sin mad, men får så et råt æg engang imellem.

http://dogsrus.dk/kosttilskud-36/senior-310g-p12

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anettesb    1.282.919
Tak for link :-)

Jeg har prøvet at give ham et råt æg engang, men det ville han ikke have.

Det ville Jackie heler ikke.... men et næsten ikke stegt æg ala scramble æg var et hit.... mon ikke også det er godt :vedikke:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjernetosse    2.834.215
Det ville Jackie heler ikke.... men et næsten ikke stegt æg ala scramble æg var et hit.... mon ikke også det er godt :vedikke:

Jo det er det. Man kan sagtens starte med et kogt æg - og så gradvist gå til rå hvis det er :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anettesb    1.282.919
Jo det er det. Man kan sagtens starte med et kogt æg - og så gradvist gå til rå hvis det er :)

He he kogt æg gad hun sjovt nok ikke.... virklig mærkeligt for hun var et mad øre.... men æg var kun godt på 1 måde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
potil    27.719.124

Min dyrlæge anbefalede fiskeolie-kapsler til mennesker (Pikasol) af den ene årsag at det holder sig i længere tid, olie der bliver iltet for tit (åbner for flasken til hver af hundens måltider) bliver jo ret hurtigt harskt eller dårligt :thumbup:

- og min egen hjemmebrygget teori er at det også må være renere og i bedre kvalitet end det til dyr :hmm:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PinPoynter    19.172.240
13 timer siden, potil skrev:

Min dyrlæge anbefalede fiskeolie-kapsler til mennesker (Pikasol) af den ene årsag at det holder sig i længere tid, olie der bliver iltet for tit (åbner for flasken til hver af hundens måltider) bliver jo ret hurtigt harskt eller dårligt 

- og min egen hjemmebrygget teori er at det også må være renere og i bedre kvalitet end det til dyr

de fleste fasker har vel pumper, så det bliver jo ikke iltet andet end første gange du åbner for den? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu