Hop til indhold

Hvordan svarer vi nye brugere i "race-forespørgsels-trådene"..?


korvis
 Share

Recommended Posts

Nej, det kan du netop ikke. Og det kan vi andre heller ikke. Derfor gør vi det vi selv føler er rigtigt for os. For egen del vil jeg hellere "male fanden en smule på væggen", dvs. fortælle om de faldgruber der kan være, end jeg vil give laissez-faire-svar. Man skal sgu tænke sig rigtig godt om før man anskaffer hund! Det er et levende væsen man forpligter sig til at tage sig godt af, i mange år fremover. Og personligt er jeg helt overbevist om at man er bedst tjent med en race som ikke kræver store forandringer i hverdagen - og derfor svarer jeg sådan. Min erfaring er nemlig, at det er meget nemt at sige at man er villig til at gøre ALT, fordi man har mødt ét eksemplar af racen og er blevet forelsket - men når nyhedens behag er gået over, og man står med en voksen hund som egentlig ikke passer ind i ens livsstil, så har piben pludselig en anden lyd... Dermed ikke sagt at det er sådan det går for alle, absolut ikke! Men det sker tit nok til at jeg personlig synes at man bør gøre folk klare over hvad de kan forberede sig på. Men det er jo min mening, og der er sikkert andre der tænker helt anderledes.

 

Spot on - det er netop den holdning jeg er uenig i.

 

Jeg vil hellere lave lidt sparring/coaching, som måske fører spørgeren for de problematiske områder, men også gerne sige, at hvis du har lyst til hund og mener du kan klare det er det bare helt fantastisk meget glæde og fornøjelse det kan give dig i livet.

 

Og er der en race du brænder for, så find et super eksemplar (der er nemlig ofte lige så stor forskel indenfor en race som racerne imellem) evaluer om du kan give sådan en et godt liv, som den fortjener. Giv dig selv en måneds tænkepause før du endelig beslutter dig, for det er en stor beslutning. Og beslutter du dig for at købe en hvalp, så gå helhjertet ind i projektet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 219
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men det er da ikke pointen? Mange brugere herinde formulerer sig da glimrende? Min pointe går på, at tonen generelt er negativ, når nye brugere spørger om råd til især valg af hund/race.

Som om nogle brugere herinde fra start føler et behov for at fremhæve det negative og kun det. Det synes jeg er en trist måde at rådgive på - især fordi det eneste jeg tror det gør, er at skræmme brugerne væk og formentlig stadig få en hund...

Nu ved jeg ikke om jeg forstår dig helt. For mig betyder tonen = om man taler pænt, og har egentlig ikke ret meget at gøre med indholdet af det man skriver. Tonen synes jeg ikke der er noget i vejen med generelt. Kommunikation består af to parter, og fordi man er nyt medlem synes jeg ikke at man kan fraskrive sig ansvaret for hvordan den forløber (det synes jeg lidt det virker som om nogle mener).

 

Hvad angår indholdet, så synes jeg personligt ikke at det er så underligt at det sommetider kan opfattes lidt negativt. Hvis man f.eks. skal ud og købe en bil og lister nogle krav op for en sælger og fortæller hvad man skal bruge bilen til, så vil sælger jo ikke fokusere på de krav der passer til den model køber kigger på, men koncentrere sig om de ting der ikke ligger lige til højrebenet og hvor der kunne vælges en anden og bedre løsning. Og vi skal ikke engang sælge nogen noget, så med mindre man orker at skrive en afhandling, så er det faldgruberne man prioriterer. Det synes jeg egentligt ikke er så mærkeligt. :vedikke:

 

Os "gamle" har jo besvaret en million af disse tråde før (sommetider hvor nye medlemmer ikke engang gider at svare på de spørgsmål man stiller for at kunne give brugbare svar), så alt i alt synes jeg måske ikke at det er mærkeligt at man vælger "økonomi"svarene, indtil man har sonderet om den nye bruger er (undskyld udtrykket) værd at bruge nævneværdig tid på. Det er måske ikke helt retfærdigt overfor dem der kommer herind, men det er altså svært at bevare entusiasmen når man har gjort sig disse uheldige erfaringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg faktisk at du har ret i. Pointen er nok heller ikke at nogen er ude på at forhindre den potentielle hundeejer i at få sig en hund.

 

Det er nok snarere en bekymring for om der er tale om en uforberedt potentiel hundeejer, med de konsekvenser det kan have. Det er måske ikke så overraskende at medlemmerne her, taget over en kam, er mere optaget i hundens velfærd, end om de får skræmt et nyt medlem væk.

 

Ideelt set skulle alle jo være i stand til at finde den helt rigtige balance, men den varierer jo også mellem nye brugere, så det bliver nok svært at ramme plet hver gang. Vi skal jo heller ikke glemme, at det faktisk går godt de fleste gange, nye medlemmer søger råd herinde.

 

Helt enig her!

 

Jeg har ærlig talt lidt svært ved at finde al den negativitet, som nogen mener, at de blir mødt med. Men når man skal beskrive evt. ulemper ved at anskaffe en bestemt race, så blir' det man skriver jo negativt ladet, ligesom fordele blir' posistive. Jeg synes det vigtige er, at alle byder ind med de erfaringer de har, og så må en spørger beslutte sig ud fra det - eller ganske enkelt bare gøre som h*n alligevel ville have gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er for mig, 2 grunde:

 

Man skal altid prøve at forbedre debat, dialog og kommunikation - og jeg har den opfattelse, at når man starter og kører en debat som denne, vil folk uanset hvor positive eller defensive eller sure eller glade de har været for denne debat, måske alligevel ændre måden at "modtage nytilkommere på" næste gang der dukker en op. Nogen vil måske ændre lidt i retning af at være mindre problematiserende, mere åbne overfor hvad der kan lade sig gøre og også sige hvad de mener på en måde som TS ikke vil kunne misforstå eller tolke som mistillid og en dialog som ikke er i øjenhøjde. Så altså: Jeg tror det hjælper.

 

Den anden grund er, at jeg synes dialogen herinde netop bærer præg af indforståethed og at alle kender alle - og jeg ville foretrække at der kom flere nye til (gerne med andre holdninger) som blev på HF og som kunne give dette et friskt pust.

 

Det vel ok at andre ikke kan se at disse 2 grunde er gode, men de er mine:blink: og jeg synes de er gode.

 

Jeg har efterhånden været herinde i noget der minder om 5 år, og jeg kan også nogengange føle at der er nogen der har noget internt som er et "det ved vi alle", selvom det slet ikke er sådan; Det samme gør sig gældende når der antages at folk bare ved hvad der er skrevet i en anden tråd.

 

Jeg læser en tråd, og jeg læser det som står i den tråd, jeg sidder ikke og laver research om den bruger før jeg svarer.

 

Jeg har ikke læst hele denne tråd, men vil alligevel komme med et bidrag. Jeg har været bruger herinde af flere omgange de seneste år. Første gang, da vi fik vores første hund i 2012.

 

Jeg føler selv, at der er blevet taget godt i mod mig. Jeg synes dog alligevel, at tonen er lidt skarp overfor folk der efterspørger råd omkring køb af hund. Jeg læser ofte de tråde og forventer allerede inden jeg åbner den, at der vil være en del, som stiller spørgsmål til om den nye bruger egner sig som hundeejer, om de har tid nok, om de har sat sig nok ind i det, om racen er rigtig osv osv.

Det er som om brugerne herinde åbner de tråde med et kritisk sind og er indstillet på, at nu skal de negative aspekter findes. Det synes jeg er lidt ærgerligt i et ellers godt forum :)

 

Jeg er glad for at læse at du trods alt følte dig godt taget imod :lun:

 

Jeg sidder og tænker om det der føles som en hård tone, netop de mange spørgsmål til den nye brugere, måske ikke er misforstået hjælpsomhed? Netop fordi folk ikke ønsker at sige "Yes, super god idé", og så viser det sig at personen måske ikke havde tænkt over et eller andet bestemt.

Derfor stilles der måske nogengange nogle spørgsmål som kan få det til at virke... Nedladende? At vi tror at brugeren ikke har tænkt over det vi spørger om, men i princippet er det jo bare en forsikring for os der svarer.

 

Jeg tror også, i hvert fald for mit vedkommende at jeg har mere en tendens til at fremhæve de negative ting, fordi de positive ting jo ofte allerede er der (Ellers havde de jo ikke forelsket sig i den race).

 

Jeg vil dog til at tænke mere over at fremhæve både positive og negative ting.

 

Men et sted synes jeg godt vi kan forbedre os! Og det er når race-spørge-trådene går OT! Især når to "gamle" begynder at diskutere og fnidre. Så er det bare om at oprette en ny tråd om emnet. :fyfy:

 

Ja! Den synes jeg også godt vi kan blive MEGET bedre til! Eller tage den privat!

 

Jeg synes stadig Musekliks tråd, hvor hun skriver om sin dejlige nye hund, og så ender tråden ud i en debat om opdrætters ansvar for chipning er lidt synd. Der skulle jo bare have været fokus på det dejlige væsen som var kommet til en ny familie! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med ikke at køre en tråd af sporet....

 

Ja, enig. Så længe en tråd handler om det som den skal handle om og TS stadig er aktiv (ikke har meldt sig ud eller ikke svare indenfor rimelig tid) skal man holde sig til emnet.

 

Efter dette tror jeg det kan være ok at evaluere på hvad der skete i tråden, hvis stemningen blev dårlig osv. Denne evaluering kan godt foregå i tråden fordi man så kan forvente, at de der svarer, har læst tråden og ved hvad der tales om. Man kan også lettere citere og referere til bestemte indlæg.

 

Laver man en ny tråd kan det være svært for "andre" at forstå hvad det handler om og indlæggene bliver måske lidt mærkelige ifht den aktuelle situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spot on - det er netop den holdning jeg er uenig i.

 

Jeg vil hellere lave lidt sparring/coaching, som måske fører spørgeren for de problematiske områder, men også gerne sige, at hvis du har lyst til hund og mener du kan klare det er det bare helt fantastisk meget glæde og fornøjelse det kan give dig i livet.

 

Og er der en race du brænder for, så find et super eksemplar (der er nemlig ofte lige så stor forskel indenfor en race som racerne imellem) evaluer om du kan give sådan en et godt liv, som den fortjener. Giv dig selv en måneds tænkepause før du endelig beslutter dig, for det er en stor beslutning. Og beslutter du dig for at købe en hvalp, så gå helhjertet ind i projektet.

 

Men forestil dig et forum hvor der er plads til at du gør det på DIN måde, og andre gør det på deres måde. Og ingen behøver kalde hinanden for negative, snæversynede, nedladende eller lign. Første led er opfyldt herinde!

 

Det er fint at DU vil ændre en masse ting herinde, og tror at andre er uvillige fordi det er en "forandring". Men hvad nu hvis folk generelt set er fint tilfredse som det er? If it's not broken, don't fix it!

 

Jeg er her for at søge andres erfaring. Jeg er her ikke for at få skud i tågen - så var jeg smuttet på et andet forum, hvor folk glad og gerne udtaler sig om ting de ikke aner dyt om. Nej, jeg er her fordi jeg ved at nogen kan give mig inputs til hvordan min hund får drift i feltsøget, hvordan jeg får en stabil fri ved fod, hvilken dyrlæge der er bedst til kikkertoperationer i Østjylland, hvordan jeg får min hund vænnet af med at hoppe op på bordet osv. Og fordi jeg ved at 90% af de råd der kommer, er gennemtænkte og bygger på andres egne erfaringer frem for gætterier. Og fordi jeg ved at de samme 90% har samme tilgang til opdragelse og træning som jeg, og derfor ikke behøver sortere "vend hunden om på ryggen"-indlæg fra.

 

Hvis man vil have coaching, forfattersprog og bred vejledning, skal man ikke bruge et forum med amatører. Så må man betale det det koster at gå til professionelle. Betal en adfærdsbehandler i en time for at snakke adfærds-match med de racer man drømmer om. Betal en dyrlæge en konsultation for at spørge om en schæfer skal gå op og ned til 3. sal 3 gange om dagen.

 

Jeg må erkende at den der evige "det er ikke godt nok, det I andre gør"-hakken, er ved at hænge mig langt ud af halsen. Og jeg, som mange andre, orker snart ikke at svare på nye brugeres indlæg, fordi man altid får alt muligt skudt i skoene. Og så skal vi høre på hvor dårligt det er at ingen gider svare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men forestil dig et forum hvor der er plads til at du gør det på DIN måde, og andre gør det på deres måde. Og ingen behøver kalde hinanden for negative, snæversynede, nedladende eller lign. Første led er opfyldt herinde!

 

Det er fint at DU vil ændre en masse ting herinde, og tror at andre er uvillige fordi det er en "forandring". Men hvad nu hvis folk generelt set er fint tilfredse som det er? If it's not broken, don't fix it!

 

Jeg er her for at søge andres erfaring. Jeg er her ikke for at få skud i tågen - så var jeg smuttet på et andet forum, hvor folk glad og gerne udtaler sig om ting de ikke aner dyt om. Nej, jeg er her fordi jeg ved at nogen kan give mig inputs til hvordan min hund får drift i feltsøget, hvordan jeg får en stabil fri ved fod, hvilken dyrlæge der er bedst til kikkertoperationer i Østjylland, hvordan jeg får min hund vænnet af med at hoppe op på bordet osv. Og fordi jeg ved at 90% af de råd der kommer, er gennemtænkte og bygger på andres egne erfaringer frem for gætterier. Og fordi jeg ved at de samme 90% har samme tilgang til opdragelse og træning som jeg, og derfor ikke behøver sortere "vend hunden om på ryggen"-indlæg fra.

 

Hvis man vil have coaching, forfattersprog og bred vejledning, skal man ikke bruge et forum med amatører. Så må man betale det det koster at gå til professionelle. Betal en adfærdsbehandler i en time for at snakke adfærds-match med de racer man drømmer om. Betal en dyrlæge en konsultation for at spørge om en schæfer skal gå op og ned til 3. sal 3 gange om dagen.

 

Jeg må erkende at den der evige "det er ikke godt nok, det I andre gør"-hakken, er ved at hænge mig langt ud af halsen. Og jeg, som mange andre, orker snart ikke at svare på nye brugeres indlæg, fordi man altid får alt muligt skudt i skoene. Og så skal vi høre på hvor dårligt det er at ingen gider svare.

Det var jo lige alt det jeg ville skrive ;) tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Spot on - det er netop den holdning jeg er uenig i.

 

Jeg vil hellere lave lidt sparring/coaching, som måske fører spørgeren for de problematiske områder, men også gerne sige, at hvis du har lyst til hund og mener du kan klare det er det bare helt fantastisk meget glæde og fornøjelse det kan give dig i livet.

 

Og er der en race du brænder for, så find et super eksemplar (der er nemlig ofte lige så stor forskel indenfor en race som racerne imellem) evaluer om du kan give sådan en et godt liv, som den fortjener. Giv dig selv en måneds tænkepause før du endelig beslutter dig, for det er en stor beslutning. Og beslutter du dig for at købe en hvalp, så gå helhjertet ind i projektet.

 

Ja, og..? :vedikke: Så "coacher/sparrer" du i de tråde, og jeg maler fanden på væggen - vi er bare uenige, og så er den vel ikke længere? Du efterspørger jo flere forskellige meninger på HF, så det må vel være mit bidrag til "bredden" herinde... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er da ikke pointen? Mange brugere herinde formulerer sig da glimrende? Min pointe går på, at tonen generelt er negativ, når nye brugere spørger om råd til især valg af hund/race.

Som om nogle brugere herinde fra start føler et behov for at fremhæve det negative og kun det. Det synes jeg er en trist måde at rådgive på - især fordi det eneste jeg tror det gør, er at skræmme brugerne væk og formentlig stadig få en hund...

 

Med race valgs syntes jeg ikke den er negativ, generelt.

men den bliver det måske set fra TS side, specielt når gamle hf'er bliver "stramme i betrækket" over at få undvigende svar på uddybede spg mål.

Det som om nogle tror at et spg er = mistillid

 

Og som andre på peger vi er almindelige mennesker, ikke professionelle skribenter, rådgiver m.m.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og..? :vedikke: Så "coacher/sparrer" du i de tråde, og jeg maler fanden på væggen - vi er bare uenige, og så er den vel ikke længere? Du efterspørger jo flere forskellige meninger på HF, så det må vel være mit bidrag til "bredden" herinde... :blink:

 

Og jeg kan stille alle de mærkligt spørgsmål. ... med har du tænkt på, og hvad hvis?

 

God brede, og forskellig indgangsvinkel.

 

Sjovt nok virker kombinationen af positiv (spænende ide, det også skønt at have hund), med "formaning"/advarsel (vær opmærksom på at x,y,z), med spørgsmål (har du tænkt på? Hvor meget tid/lyst har du til æ,ø,å?)

I megen undervisning virker den mix jo. positiv (flotte farver du har valgt i collagen), "formaning" (husk nu ikke at lade limen tørre på penslen), spørgsmål (hvad har du tænkt dig der skal være der?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvorfor. I en anden debat henviste du til to forskellige tråde hvor du mente folk havde været efter dig, og efter at have genlæst dem opdagede du også selv at det ikke var tilfældet.

 

Hvad mener du at folk kunne gøre for at være mere rummelig, åben og have en bedre tone?

 

Jeg mener at de 2 af de 3 tråde jeg henviser til VAR problematiske. Den ene (om lowchen) var ikke ikke.

Jeg synes ikke de var hverken rummende eller åbne for, at hundehold ikke nødvendigvis er en hobby. Der er så mange tråde herinde, der løber af sporet. Det synes jeg de 2 ud af 3 af mine tråde gør. Det synes jeg også schæfertråden gør. Og denne tråd. Löwchentråden overfortolkede jeg totalt. Men ikke helt uden grund, synes jeg......

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit indtryk af dette forum (som nytilkommer) er, at mange af de aktive debattører består af en flok garvede brugere af hunde-forum.dk, som har gjort brug af det i lang tid - muligvis flere år. Folk kender hinanden på kryds og tværs, og størstedelen giver på overfladen udtryk for samme holdning til, hvordan de synes tonen skal være på forummet.

 

Grundlæggende tror jeg man kan koge det ned til det her: Jeg kan forstå jeg ikke er den første, og jeg kommer nok heller ikke til at være den sidste, nytilkommer, som efter at have oprettet en tråd om fx valg af hunderace, føler sig stødt over måden, der bliver givet svar tilbage på. Lad os ikke gøre det til et spørgsmål om rigtigt eller forkert - lad os bare konstatere at ja, det forekommer at nytilkommer føler sig forurettet.

 

Så er der to muligheder at håndtere problemet på:

 

1) Hvis man har til interesse at udvide kredsen af aktive brugere og få nye debattører med ind på HF, så kan man vælge at lytte til noget af den respons, der bliver serveret af nytilkommere (og enkelte 'gamle' debattører) om hvordan man eventuelt kunne ændre sin måde at kommunikere på, så nytilkommer ikke får en oplevelse af at blive mødt skævt/med mistillid etc.

 

eller

 

2) Hvis man ikke har lyst til at ændre den måde man kommunikerer - og det er også fair nok, hvis man ikke vil det - så må man indstille sig på, at en procentdel af de nye på forummet føler sig, lad os bare sige forkert behandlet, efter deres første besøg på HF og derfor vælger ikke at vende tilbage og blive en del af HF fællesskabet.

 

Længere synes jeg egentlig ikke den er :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit indtryk af dette forum (som nytilkommer) er, at mange af de aktive debattører består af en flok garvede brugere af hunde-forum.dk, som har gjort brug af det i lang tid - muligvis flere år. Folk kender hinanden på kryds og tværs, og størstedelen giver på overfladen udtryk for samme holdning til, hvordan de synes tonen skal være på forummet.

 

Grundlæggende tror jeg man kan koge det ned til det her: Jeg kan forstå jeg ikke er den første, og jeg kommer nok heller ikke til at være den sidste, nytilkommer, som efter at have oprettet en tråd om fx valg af hunderace, føler sig stødt over måden, der bliver givet svar tilbage på. Lad os ikke gøre det til et spørgsmål om rigtigt eller forkert - lad os bare konstatere at ja, det forekommer at nytilkommer føler sig forurettet.

 

Så er der to muligheder at håndtere problemet på:

 

1) Hvis man har til interesse at udvide kredsen af aktive brugere og få nye debattører med ind på HF, så kan man vælge at lytte til noget af den respons, der bliver serveret af nytilkommere (og enkelte 'gamle' debattører) om hvordan man eventuelt kunne ændre sin måde at kommunikere på, så nytilkommer ikke får en oplevelse af at blive mødt skævt/med mistillid etc.

 

eller

 

2) Hvis man ikke har lyst til at ændre den måde man kommunikerer - og det er også fair nok, hvis man ikke vil det - så må man indstille sig på, at en procentdel af de nye på forummet føler sig, lad os bare sige forkert behandlet, efter deres første besøg på HF og derfor vælger ikke at vende tilbage og blive en del af HF fællesskabet.

 

Længere synes jeg egentlig ikke den er :)

 

Ved skreven kommunikation er det umuligt, at undgå misforståelser, navnligt når folk ikke kender hinanden IRL. Ligeledes svært, at vide hvor lidt der skal til før personen i den anden ende føler sig stødt og mødt med mistillid. Når folk spørger ind til emnet er det som oftest for bedre, at kunne danne sig et overblik og kunne give bedst mulige svar på det givne spørgsmål. Det er min overbevisning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved skreven kommunikation er det umuligt, at undgå misforståelser, navnligt når folk ikke kender hinanden IRL. Ligeledes svært, at vide hvor lidt der skal til før personen i den anden ende føler sig stødt og mødt med mistillid. Når folk spørger ind til emnet er det som oftest for bedre, at kunne danne sig et overblik og kunne give bedst mulige svar på det givne spørgsmål. Det er min overbevisning.

 

Jeg vil ikke diskutere synspunkter mere i denne sag. Der har allerede været flere sider om det. Vi har alle ret til at have vores eget synspunkt. Man kan tage responsen til efterretning og derefter beslutte sig for, om man har lyst til at give det et forsøg eller lade være. Resten er op til den enkelte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke diskutere synspunkter mere i denne sag. Der har allerede været flere sider om det. Vi har alle ret til at have vores eget synspunkt. Man kan tage responsen til efterretning og derefter beslutte sig for, om man har lyst til at give det et forsøg eller lade være. Resten er op til den enkelte.

 

Jeg diskuterer ikke, tilkendegav blot min mening om problematikken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke diskutere synspunkter mere i denne sag. Der har allerede været flere sider om det. Vi har alle ret til at have vores eget synspunkt. Man kan tage responsen til efterretning og derefter beslutte sig for, om man har lyst til at give det et forsøg eller lade være. Resten er op til den enkelte.

 

Det er vel ikke kun de "gamle" HF'ere, der skal tage til efterretning eller.....? :hmm:

 

Det er jo også op til den enkelte nye bruger at vælge om man vil falde ind i måden HF "taler" på, eller om man vil sidde tilbage som en sur smiley og være tøsefornærmet....

I stedet for at føle sig stødt, kunne man jo vælge at se de "kritiske" spørgsmål som en måde at sikre, at spørgeren nu også får valgt en hund, som h*n blir rigtig glad for - altså som en slags omsorg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit indtryk af dette forum (som nytilkommer) er, at mange af de aktive debattører består af en flok garvede brugere af hunde-forum.dk, som har gjort brug af det i lang tid - muligvis flere år. Folk kender hinanden på kryds og tværs, og størstedelen giver på overfladen udtryk for samme holdning til, hvordan de synes tonen skal være på forummet.

 

Grundlæggende tror jeg man kan koge det ned til det her: Jeg kan forstå jeg ikke er den første, og jeg kommer nok heller ikke til at være den sidste, nytilkommer, som efter at have oprettet en tråd om fx valg af hunderace, føler sig stødt over måden, der bliver givet svar tilbage på. Lad os ikke gøre det til et spørgsmål om rigtigt eller forkert - lad os bare konstatere at ja, det forekommer at nytilkommer føler sig forurettet.

 

Så er der to muligheder at håndtere problemet på:

 

1) Hvis man har til interesse at udvide kredsen af aktive brugere og få nye debattører med ind på HF, så kan man vælge at lytte til noget af den respons, der bliver serveret af nytilkommere (og enkelte 'gamle' debattører) om hvordan man eventuelt kunne ændre sin måde at kommunikere på, så nytilkommer ikke får en oplevelse af at blive mødt skævt/med mistillid etc.

 

eller

 

2) Hvis man ikke har lyst til at ændre den måde man kommunikerer - og det er også fair nok, hvis man ikke vil det - så må man indstille sig på, at en procentdel af de nye på forummet føler sig, lad os bare sige forkert behandlet, efter deres første besøg på HF og derfor vælger ikke at vende tilbage og blive en del af HF fællesskabet.

 

Længere synes jeg egentlig ikke den er :)

 

faktisk enig og når man ser på afstemningsresultatet i en anden tråd, må man vist bare konstatere at mulighed 2 allerede hersker og også vil være fremtiden.

 

godt indlæg Desting

Link til indlæg
Del på andre sites

faktisk enig og når man ser på afstemningsresultatet i en anden tråd, må man vist bare konstatere at mulighed 2 allerede hersker og også vil være fremtiden.

 

godt indlæg Desting

 

Men der vil jo altid være nogen som ikke synes det er godt nok; Tværtimod viser afstemningen jo at LANGT størstedelen er ganske tilfredse!

 

(Og igen, den tråd Desting henviser til har han selv indrømmet at han dummede sig og egentlig havde en anden intention med den tråd han lavede, derfor er det klart han bliver irriteret over de svar der kommer)

 

Jeg må ærligt indrømme at jeg, for første gang, virkelig bliver godt og grundig træt af at folk ikke bare smutter hvis de er så utilfredse.... Der findes mange andre steder, så hvorfor ikke bare smutte hvis det er så forfærdeligt her?

 

Jeg forstår det simpelthen ikke, og fair nok at man engang imellem lige skal hæve pegefingeren og spørge "Er vi gode nok?", men det handler altså om personer, og jeg mister sgu lysten til at være herinde, pga. en simpel person; Dig, PBC! Det er fandme synd at du konstant skal forsøge at ødelægge et velfungerende forum, fordi du er så forfærdelig utilfreds.

 

Du taler om hvordan vi behandler nye; Har du overvejet hvordan DU behandle de gamle brugere herinde? For ærlig talt er dit sure, irriterende og ubrugbare kritik og nægten at svarer på spørgsmål altså ved at være det du er kendt for herinde. Og ja, det er netop en af de ting som er så skønne at vi også har "Ham den sure gamle, som altid lige skal brokke sig". Men så må du altså lige spænde hjelmen, og tage dig sammen og bare engang imellem lige pippe med noget positivt selv!!!!!!!!!!!

 

Undskyld for en lang og ukonstruktiv post, men NØJ hvor jeg simpelthen er SÅ træt af dig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit indtryk af dette forum (som nytilkommer) er, at mange af de aktive debattører består af en flok garvede brugere af hunde-forum.dk, som har gjort brug af det i lang tid - muligvis flere år. Folk kender hinanden på kryds og tværs, og størstedelen giver på overfladen udtryk for samme holdning til, hvordan de synes tonen skal være på forummet.

 

Grundlæggende tror jeg man kan koge det ned til det her: Jeg kan forstå jeg ikke er den første, og jeg kommer nok heller ikke til at være den sidste, nytilkommer, som efter at have oprettet en tråd om fx valg af hunderace, føler sig stødt over måden, der bliver givet svar tilbage på. Lad os ikke gøre det til et spørgsmål om rigtigt eller forkert - lad os bare konstatere at ja, det forekommer at nytilkommer føler sig forurettet.

 

Så er der to muligheder at håndtere problemet på:

 

1) Hvis man har til interesse at udvide kredsen af aktive brugere og få nye debattører med ind på HF, så kan man vælge at lytte til noget af den respons, der bliver serveret af nytilkommere (og enkelte 'gamle' debattører) om hvordan man eventuelt kunne ændre sin måde at kommunikere på, så nytilkommer ikke får en oplevelse af at blive mødt skævt/med mistillid etc.

 

eller

 

2) Hvis man ikke har lyst til at ændre den måde man kommunikerer - og det er også fair nok, hvis man ikke vil det - så må man indstille sig på, at en procentdel af de nye på forummet føler sig, lad os bare sige forkert behandlet, efter deres første besøg på HF og derfor vælger ikke at vende tilbage og blive en del af HF fællesskabet.

 

Længere synes jeg egentlig ikke den er :)

 

Meget præcis analyse! Det er dog næppe en overraskelse for dem som allerede har svaret i tråden. Som PBC allerede har skrevet, er holdningen i forummet rimelig klar. Der er et bundniveau nye brugere skal kunne leve op til, for at være værd at beholde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shii du misforstod vistnok det jeg sagde. Jeg mener også at afstemningen viser stor tilfredshed med som der er, hvorfor løsning 2 er valgt.

 

Ja, du vælger at se det som at vi ikke ønsker at ændre os; Det har ikke noget med det at gøre. Det har noget at gøre med at der ikke er et BEHOV for at ændre sig.

 

Det virker virkelig som en latterlig måde at lave en undersøgelse, baseret på en bruger der lavede et indlæg, for derefter at indrømme at han skulle have stilt spørgsmålet anderledes. Brugeren klager så over hvor dårligt modtaget han er; På trods af at forummet her er så dårligt, er brugeren stadig aktiv herinde, så helt utiltalende kan vi jo ikke være :mrgreen: Vi får trods alt rigtig ofte nye brugere, og nogen af dem ender faktisk ud med at være fantastiske!

 

Rettet, gider simpelthen ikke bruge min energi på PBC, ignorer for the win:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit indtryk af dette forum (som nytilkommer) er, at mange af de aktive debattører består af en flok garvede brugere af hunde-forum.dk, som har gjort brug af det i lang tid - muligvis flere år. Folk kender hinanden på kryds og tværs, og størstedelen giver på overfladen udtryk for samme holdning til, hvordan de synes tonen skal være på forummet.

 

Grundlæggende tror jeg man kan koge det ned til det her: Jeg kan forstå jeg ikke er den første, og jeg kommer nok heller ikke til at være den sidste, nytilkommer, som efter at have oprettet en tråd om fx valg af hunderace, føler sig stødt over måden, der bliver givet svar tilbage på. Lad os ikke gøre det til et spørgsmål om rigtigt eller forkert - lad os bare konstatere at ja, det forekommer at nytilkommer føler sig forurettet.

 

Så er der to muligheder at håndtere problemet på:

 

1) Hvis man har til interesse at udvide kredsen af aktive brugere og få nye debattører med ind på HF, så kan man vælge at lytte til noget af den respons, der bliver serveret af nytilkommere (og enkelte 'gamle' debattører) om hvordan man eventuelt kunne ændre sin måde at kommunikere på, så nytilkommer ikke får en oplevelse af at blive mødt skævt/med mistillid etc.

 

eller

 

2) Hvis man ikke har lyst til at ændre den måde man kommunikerer - og det er også fair nok, hvis man ikke vil det - så må man indstille sig på, at en procentdel af de nye på forummet føler sig, lad os bare sige forkert behandlet, efter deres første besøg på HF og derfor vælger ikke at vende tilbage og blive en del af HF fællesskabet.

 

Længere synes jeg egentlig ikke den er :)

 

Jeg tror faktisk der er to slags nye brugere her på HF.

1) Dem som læser med på sidelinien i en tid, inden de opretter en profil. Og de har jo så over tid set hvordan tonen er, og har alligevel lyst til at være en del af HF på godt og ondt.

2) Dem som tilfældigt "falder" over HF, og tænker "jeg opretter da lige en profil, og hører hvad de mener om XXX"

 

Det er nok den sidste gruppe, der hurtigt føler sig forurettet - men det er nok også i den gruppe, der er flest som ikke engang logger på igen, for at se hvad folk har svaret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du vælger at se det som at vi ikke ønsker at ændre os; Det har ikke noget med det at gøre. Det har noget at gøre med at der ikke er et BEHOV for at ændre sig.

 

Det virker virkelig som en latterlig måde at lave en undersøgelse, baseret på en bruger der lavede et indlæg, for derefter at indrømme at han skulle have stilt spørgsmålet anderledes. Brugeren klager så over hvor dårligt modtaget han er; På trods af at forummet her er så dårligt, er brugeren stadig aktiv herinde, så helt utiltalende kan vi jo ikke være :mrgreen: Vi får trods alt rigtig ofte nye brugere, og nogen af dem ender faktisk ud med at være fantastiske!

 

Rettet, gider simpelthen ikke bruge min energi på PBC, ignorer for the win:mrgreen:

 

Her er vi vist ret enige. Se mit indlæg i den anden tråd. Jeg mener HF bør (ikke er godt nok som det er) blive bedre, mens jeg tror at flertallet 80% selvfølgelig mener det kan blive bedre, men altså fra et ok niveau. Det er ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der vil jo altid være nogen som ikke synes det er godt nok; Tværtimod viser afstemningen jo at LANGT størstedelen er ganske tilfredse!

 

(Og igen, den tråd Desting henviser til har han selv indrømmet at han dummede sig og egentlig havde en anden intention med den tråd han lavede, derfor er det klart han bliver irriteret over de svar der kommer)

 

Jeg må ærligt indrømme at jeg, for første gang, virkelig bliver godt og grundig træt af at folk ikke bare smutter hvis de er så utilfredse.... Der findes mange andre steder, så hvorfor ikke bare smutte hvis det er så forfærdeligt her?

 

Jeg forstår det simpelthen ikke, og fair nok at man engang imellem lige skal hæve pegefingeren og spørge "Er vi gode nok?", men det handler altså om personer, og jeg mister sgu lysten til at være herinde, pga. en simpel person; Dig, PBC! Det er fandme synd at du konstant skal forsøge at ødelægge et velfungerende forum, fordi du er så forfærdelig utilfreds.

 

Du taler om hvordan vi behandler nye; Har du overvejet hvordan DU behandle de gamle brugere herinde? For ærlig talt er dit sure, irriterende og ubrugbare kritik og nægten at svarer på spørgsmål altså ved at være det du er kendt for herinde. Og ja, det er netop en af de ting som er så skønne at vi også har "Ham den sure gamle, som altid lige skal brokke sig". Men så må du altså lige spænde hjelmen, og tage dig sammen og bare engang imellem lige pippe med noget positivt selv!!!!!!!!!!!

 

Undskyld for en lang og ukonstruktiv post, men NØJ hvor jeg simpelthen er SÅ træt af dig!

 

Nu skriver du, at jeg har indrømmet, at jeg dummede mig. Altså, jeg står stadig ved hvad jeg har sagt 2 gange og nu 3 gange, når jeg siger, at du er mester til at fordreje ting. Du får det til at lyde som om jeg tager ansvar for at hele tråden gik, som den gjorde, og det gør jeg bestemt ikke. Træls at skulle skrive med dig, når du bliver ved med det. Du kunne selv være langt bedre i din måde at kommunikere på, også i pågældende tråd, men det har jeg allerede givet udtryk for inde i tråden, og jeg orker ikke at diskutere med dig igen. Det er en spild af min tid.

 

Meget præcis analyse! Det er dog næppe en overraskelse for dem som allerede har svaret i tråden. Som PBC allerede har skrevet, er holdningen i forummet rimelig klar. Der er et bundniveau nye brugere skal kunne leve op til, for at være værd at beholde.

 

Det kan godt være du mener det er indlysende, men folk bliver stadigvæk ved med at terpe rundt i det samme stof, indlæg efter indlæg, side efter side, så jeg tænkte det ville være mere overskueligt for jer, når I bare skal tage stilling til overstående to valgmuligheder, som jeg grundlæggende mener der er.

 

@Hofferen

 

Jeg synes du overkomplicerer problematikken. Det eneste DU kan forholde dig til er hvad DU gør med dig selv i det. Ja, det kan godt være man kan inddele de nye brugere i to grupper; eller fire; eller ti. Det fjerner ikke problemet. Det eneste du (og alle andre) skal forholde sig til er, om I har lyst til at ændre den måde I kommunikerer på, sådan at nye på forummet føler sig bedre mødt og bliver hængende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...