Hop til indhold

Hvordan svarer vi nye brugere i "race-forespørgsels-trådene"..?


korvis
 Share

Recommended Posts

Jeg tror tværtimod, at vi faktisk dækker de fleste slags hundeejere herinde..? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen "kategori" som ikke er repræsenteret. :hmm: Alle er måske ikke så aktive debattører, men de er her. Den eneste "fløj" vi vel ikke rigtig har, er dem der som udgangspunkt træner med aversiver. Det vil der ikke blive set på med blide øjne herinde, hvilket jeg synes er helt ok.

 

Sjovt du skriver at du ikke kender "de mange holdninger hundefolk der ude har" - men alligevel er overbevist om at HF nødvendigvis må være meget smalt, siden vi tit er så enige..?

 

Tilføjelse: Vi mangler nok også nogen der arrangerer hundekampe... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 219
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg trækker ikke i land. jeg har sagt at jeg kan se større spredning og andre holdninger i de 3-5 FB grupper jeg debatterer hunde i. på ingen måde et lavere niveau. tværtimod er kompetanceniveauet meget højt herinde. Ingen tvivl om det.

 

FB er vist også et lidt mere omfattende socialt medie end dette forum. Til gengæld er omgangstonen i debatten her lysår bedre end på FB. Hvilket er en af grundene til jeg lukkede min FB profil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror tværtimod, at vi faktisk dækker de fleste slags hundeejere herinde..? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen "kategori" som ikke er repræsenteret. :hmm: Alle er måske ikke så aktive debattører, men de er her. Den eneste "fløj" vi vel ikke rigtig har, er dem der som udgangspunkt træner med aversiver. Det vil der ikke blive set på med blide øjne herinde, hvilket jeg synes er helt ok.

 

Sjovt du skriver at du ikke kender "de mange holdninger hundefolk der ude har" - men alligevel er overbevist om at HF nødvendigvis må være meget smalt, siden vi tit er så enige..?

 

Jeg tror at folk herinde repræsenter en del af de 10% mest passionerede hundeejere i Danmark (og alene gør jo gruppen smal), men hvis man kigger på netop den gruppe er der ret store grupper, som arbejder meget med hundene, som ikke rigtig er repræsenteret - fx de mange forskellige jagthunde førere (sweiss hunde, stående hunde, drivende hunde, gravhunde, retrievere) og arbejdet og hundene her nok lige så forskellige, som rally er fra agility, vil jeg tro, men også folk som arbejder med told-hunde, narko-hunde, service/blindførerhunde og så kan der jo derudover være mange grupper jeg slet ikke kender til, som arbejder med hundene uden at interessere sig så meget for teori og internet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at folk herinde repræsenter en del af de 10% mest passionerede hundeejere i Danmark (og alene gør jo gruppen smal), men hvis man kigger på netop den gruppe er der ret storegrupper, som arbejder meget med hundene, som ikke rigtig er repræsenteret - fx de mange forskellige jagthunde førere sweiss hunde, stående hunde, drivende hunde, gravhunde, retrievere), men også folk som arbejder med told-hunde, narko-hunde, service/blindførerhunde og så kan der jo derudover være mange grupper jeg slet ikke kender til, som arbejder med hundene uden at interessere sig så meget for teori og internet.

 

Jeg må tilstå at jeg ikke blev meget klogere... "En del af de 10% mest passionerede hundeejere"..? :vedikke: Og indenfor de 10% er der "store grupper", som f.eks. jagtfolk og div. tjeneste/servicehunde? Hvem er de resterende 90%?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at folk herinde repræsenter en del af de 10% mest passionerede hundeejere i Danmark (og alene gør jo gruppen smal), men hvis man kigger på netop den gruppe er der ret store grupper, som arbejder meget med hundene, som ikke rigtig er repræsenteret - fx de mange forskellige jagthunde førere (sweiss hunde, stående hunde, drivende hunde, gravhunde, retrievere) og arbejdet og hundene her nok lige så forskellige, som rally er fra agility, vil jeg tro, men også folk som arbejder med told-hunde, narko-hunde, service/blindførerhunde og så kan der jo derudover være mange grupper jeg slet ikke kender til, som arbejder med hundene uden at interessere sig så meget for teori og internet.

 

Mange mennesker i de nævnte grupper aner jo ikke forummet findes. Jeg selv, der tidligere i mange år har brugt tjenestehunde, opdagede det ved et tilfælde, da jeg var på jagt efter en omplaceringshund. Så blev jeg hængende, for jeg syntes der blev taget pænt og godt imod mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange mennesker i de nævnte grupper aner jo ikke forummet findes. Jeg selv, der tidligere i mange år har brugt tjenestehunde, opdagede det ved et tilfælde, da jeg var på jagt efter en omplaceringshund. Så blev jeg hængende, for jeg syntes der blev taget pænt og godt imod mig.

 

enig det er en af grundene til at det er smalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må tilstå at jeg ikke blev meget klogere... "En del af de 10% mest passionerede hundeejere"..? :vedikke: Og indenfor de 10% er der "store grupper", som f.eks. jagtfolk og div. tjeneste/servicehunde? Hvem er de resterende 90%?

 

:-) - hvis der er 600.000 hundeejere er de mest passionerede 10% ca 60.000. Af disse deltager en lille del herinde - og de ca 540.000 er ikke rigtig repræsenterede.

 

Af de 60.000 repræsenterer HF deltagerne måske - hvad ved jeg - de 30% - resten - ca 70% er ikke rigtig repræsenterede herinde.

 

Det er derfor jeg siger HF er ret smalt. Det er sådan set naturlig nok og derfor en god grund til at modtage nye skribenter så godt at de bliver hængene, så vi opnår større bredde, efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

:-) - hvis der er 600.000 hundeejere er de mest passionerede 10% ca 60.000. Af disse deltager en lille del herinde - og de ca 540.000 er ikke rigtig repræsenterede.

 

Af de 60.000 repræsenterer HF deltagerne måske - hvad ved jeg - de 30% - resten - ca 70% er ikke rigtig repræsenterede herinde.

 

Det er derfor jeg siger HF er ret smalt. Det er sådan set naturlig nok og derfor en god grund til at modtage nye skribenter så godt at de bliver hængene, så vi opnår større bredde, efter min mening.

Hvordan ved du det..? Antallet har jo ikke noget at sige om bredden? Vi er ca. 1.400 brugere herinde, og af det jeg har set gennem årene vil jeg mene at vi repræsenterer en rigtig stor del af hundedanmark - breddemæssigt. Du har ret i at der ikke er ret mange jagtfolk, men der er dog nogle. Og du har også ret i at der ikke rigtig er tjeneste-/servicehunde. Som jeg dog vil tro er en meget lille del af de 600.000...

 

Men hvorfor kan du ikke bare forklare i klare og tydelige ord hvad du mangler af bredde??? Uden at komme med lignelser, eller tal som ikke siger noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

:-) - hvis der er 600.000 hundeejere er de mest passionerede 10% ca 60.000. Af disse deltager en lille del herinde - og de ca 540.000 er ikke rigtig repræsenterede.

 

Af de 60.000 repræsenterer HF deltagerne måske - hvad ved jeg - de 30% - resten - ca 70% er ikke rigtig repræsenterede herinde.

 

Det er derfor jeg siger HF er ret smalt. Det er sådan set naturlig nok og derfor en god grund til at modtage nye skribenter så godt at de bliver hængene, så vi opnår større bredde, efter min mening.

 

at modtage folk godt syntes jeg faktisk vi gør;) vi besvarer spørgsmål så godt vi kan og ingen bliver ignoreret;) at vi så en gang i mellem ikke skriver det den nye havde ønsket er jo bare ærgerligt ;) jeg forstår simpelthen ikke hvorfor nye for en hver pris skal blive hængende, jeg forstår ikke hvorfor du mener at flertallet af gamle brugere skal svare anderledes end de plejer;) jeg mener helt seriøst ikke at nogen svarer så nye burde føle sig smidt ud;) er du interesseret i at være i et debatforum må du kunne modtage svar og selv svare igen uden at blive "tøsesur"

Link til indlæg
Del på andre sites

:-) - hvis der er 600.000 hundeejere er de mest passionerede 10% ca 60.000. Af disse deltager en lille del herinde - og de ca 540.000 er ikke rigtig repræsenterede.

 

Af de 60.000 repræsenterer HF deltagerne måske - hvad ved jeg - de 30% - resten - ca 70% er ikke rigtig repræsenterede herinde.

 

Det er derfor jeg siger HF er ret smalt. Det er sådan set naturlig nok og derfor en god grund til at modtage nye skribenter så godt at de bliver hængene, så vi opnår større bredde, efter min mening.

 

Det synes jeg lidt er noget pjat. Altså man skal behandle hinanden ordentligt, og alle er velkomne her på forum. Men at fordi du synes det er "smalt herinde", så skal vi tale EKSTRA pænt og være ekstra opmærksomme på nye og dobbelt tjekke vores indlæg osv. for tænk hvis en ny ikke kan holde til tonen?

 

Pjat! Man vil aldrig kunne få repræsenteret en fra alle typer af hundearbejde, og at tro at det skulle give mere liv i debatterne, eller en anden synsvinkel tror jeg ikke på. Vi har heller ingen som har cirkus hunde, og har vi egentlig en enlig far med flere hunde end han har børn? Nææh...

 

Det her er et hundeforum, og de flest af denne type forums er for den gængse hundeejer, det her er et "allround"-forum, og derfor vil det aldrig tiltrække en specifik type hundeejer, men mere den "tilfældige familie" der har hund. De fleste som er herinde vil du også kunne se har udviklet sig fra at være helt nye hundeejere, til f.eks. at være super til sport, have startet hyrdning, opdræt, udstilling, rally, agility osv. Det er yderst sjældent at en "færdig og velvidende"-hundeejer finder sin vej herinde, for ærlig talt; Hvad dælen skulle sådan en dog herinde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes stadig at en del (og altså ikke alle) er fantastiske i tilgangen til CM og at ny tilkommere kunne håndteres med mere konstruktive og positive indlæg uden at gå på kompromis med sandheden og hvad man mener. Jeg mener at man problematiserer, er meget forbeholdne og også viser meget lidt tillid i tilgangen til nye skribenter.

Og med "mere konstruktiv" mener du færre obs'er, mere lyserøde briller osv.,.... sådan som du håndterer det.

 

Jeg har lagt mærke til at du altid synes folk bare skal se sig godt for mht. at finde en god opdrætter, og så skal det nok gå, uanset hvilke håbløse idéer folk lufter. Det må du også godt synes, men lad dog mig synes noget andet, uden at få det til at lyde som om jeg bare er ude på at blive klappet på ryggen af alle de andre der heller ikke kan finde ud af at "rådgive ordentligt".

 

Lige i det tilfælde vi her taler om var jeg så åbenbart på bølgelængde med TS og opfattede tinge meget tæt på som TS gjorde. Det kan man vælge at bruge til noget eller lade være, men hvis ingen siger det, kan man jo i hvert fald ikke bruge det. Lidt sørgeligt at kritik i den grad fører til en defensiv holdning og ikke til - mulige ændringer.

Så at du er enig med TS gør, at vi andre kan lære,.. hvad?. At rette ind efter dig?. Jeg synes faktisk det er lidt provokerende at du ikke tror på at folk mener det de skriver. Hvad skulle folk dog få ud af at skrive indlæg, kun for at ødelægge humøret hos en anden?. Jeg synes ikke det er ret høje tanker du har om folk herinde.

 

Jeg har set tilstrækkelig med deltagere der nærmest helt automatisk antager at alt hvad CM gør er dyremishandling og udtrykker dette ved enhver given lejlighed. Det er det jeg mener er lidt fanatisk - altså at man har fået en passion for at være imod CM, som man ytrer ofte, lidt ureflekteret og uden argumentation i den enkelte situation. Man går blot udfra at alle forstår at CM er dyremishandler osv. Sådan er det jo altså ikke. Rigtig mange hundeejere og hundevenner i den vestlige verden synes CM er dygtig og har noget positivt at bidrage med omkring håndtering og forståelse af hunde.

Uden argumentation?????. Jamen PBC, kig dog blot på de videoer der lægges op. Hvis man ikke kan se at hundene som regel er skræmt fra sans og samling,.. hvilket argument ville så kunne holde?. Det taler sgu da for sig selv hvis man kigger lidt på deres signaler. Sådan noget forstår jeg slet ikke at man kan diskutere. :vedikke:

 

Og må jeg spørge hvordan du kan afgøre alt det der er markeret med rødt?. Sådan tænker folk så åbenbart (i dit hoved) hvis de ikke er enige med dig. Wauw,.. stof til efterretning.

 

Andre har det måske bedst i "vendskabsforeningen", hvor vi (eller i) er rimelig enige og derfor heller ikke så let ender i "reelle konflikter" - altså virkelig fundamentale meningsforskelle om hvordan man holder, træner og håndterer hund.

Hvis det betyder at man ikke må ytre sine forbehold uden at blive kritiseret for at være ubehagelig,.. ja, så foretrækker jeg vist personligt venskabsforeningen. Jeg får trods alt ikke løn for at svare på folks spørgsmål og behøver derfor ikke at lyve for at skulle tækkes andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gad vide hvor mange medlemmer der er i de facebookgrupper? Og hvor "brede" de er? Jeg gætter på at der er omkring 1.000 medlemmer i hver gruppe, og at mange går igen i flere. I alt omkring 2.000 forskellige medlemmer. Som alle har spaniels og/eller dyrker jagt eller jagttræning. Svarer det mon til at hoppe i en BC gruppe og diskutere agility?

 

Ærlig talt, så er der meget få der generelt er nedladende og som nægter at flytte sig i en debat, uanset mængden af argumenter. Men der skal jo være plads til alle, og som i det virkelige liv, er der folk man bryder sig om og andre, not so much:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er der sådan nogen som mig. Der bare er her fordi jeg er vant til fora. Har brugt dem til ufrivillig barnløshed, adoption, babyer, børn, amning og hunde... Og hundeforum har et HØJT niveau på fagligheden. Til gengæld synes jeg rummelighed, åbenhed og god tone er i minus.

 

Altså der er ingen der sviner hinanden til, der er plads til alles meninger og folk er da åbne for både forslag, kritik og andres forskelligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...