Hop til indhold

Hvordan svarer vi nye brugere i "race-forespørgsels-trådene"..?


korvis
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der gør det? Synes alle bliver mødt uden fordomme i den retning.

 

Jeg synes måske, der bliver lagt lidt op til fra nogen at nye brugere skal pakkes ind i vat, der må ikke stilles for mange opklarende spørgsmål osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 219
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Da jeg var ny bruger herinde forventede jeg ikke at blive mødt af adfærdsbehandlere, hundeinstruktører eller andre hunde-experter, som har en "ret" til at stille uddybende spørgsmål på den måde jeg ville forvente hvis jeg henvendte mig til en adfærdsbehandler.

 

Jeg ville forvente at møde andre ligesindede hundeejere, som jeg kunne udveksle erfaringer med og som jeg kunne have en ligeværdig dialog (altså ikke en jeg ved ikke så meget - du ved meget mere dialog) med - sådan helt uformelt - uanset om jeg nu havde et problem eller bare ville have nogen at snakke med om valg af hund.

 

Kan det være grunden til at folk ikke svarer disse lidt lange spørgende indlæg fra "behandlere"? Sådan husker jeg det i hvert fald. Alt hvad man sagde blev dissekeret og analyseret. Det forventede jeg egentlig ikke - bare nogen at snakke med.

 

Jeg tænker på de første 3 måneder jeg var i HF.

 

Jeg ikke ekspert, jeg stiller spørgsmål, hvis jeg skal svare efter min bedste evne kan der være ting jeg har brug for at vide som TS ikke har nævnt.

 

Hvis folk ikke svare på de spørgsmål, ønsker de i min optik ikke rigtigt svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hvis man spørger om hjælp/gode råd til et problem, så forventer man vel, at dem man spørger ved mere end en selv - for eller ville man jo ikke spørge, tænker jeg. Om de så er behandlere, instruktører eller andet kan jo være ligemeget, så længe de kan/vil hjælpe. Og har de brug for yderligere viden for at svare, hvorfor så ikke give dem den i stedet for at føle at de problematiserer og nedgør én. Jeg ser ikke at dialogen bliver u-ligeværdig af den grund.

 

Netop

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var ny bruger herinde forventede jeg ikke at blive mødt af adfærdsbehandlere, hundeinstruktører eller andre hunde-experter, som har en "ret" til at stille uddybende spørgsmål på den måde jeg ville forvente hvis jeg henvendte mig til en adfærdsbehandler.

 

Jeg ville forvente at møde andre ligesindede hundeejere, som jeg kunne udveksle erfaringer med og som jeg kunne have en ligeværdig dialog (altså ikke en jeg ved ikke så meget - du ved meget mere dialog) med - sådan helt uformelt - uanset om jeg nu havde et problem eller bare ville have nogen at snakke med om valg af hund.

 

Kan det være grunden til at folk ikke svarer disse lidt lange spørgende indlæg fra "behandlere"? Sådan husker jeg det i hvert fald. Alt hvad man sagde blev dissekeret og analyseret. Det forventede jeg egentlig ikke - bare nogen at snakke med.

 

Jeg tænker på de første 3 måneder jeg var i HF.

 

"Har ret til", jamen synes du ikke, at alle har ret til at stille uddybende spørgsmål? Nu er jeg slet ikke med.

 

Overvej denne: Jeg har en golden retriever, som jeg ikke har kunnet få til at apportere, selv om jeg har gået til træning med den, siden den var hvalp.

Min kæreste kan godt få den til det, men når jeg prøver napper den i mine ærmer også selv om den godt ved, den ikke må.

Hvad skal jeg gøre?

 

Har du ikke spørgsmål du vil stille her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har simpelthen ikke så meget mere at sige her. Jeg fortæller bare hvordan jeg oplevede det. Det kan man så bruge eller lade være.

 

Det jo dit valg

jeg ville bare gerne forstå hvorfor spørgsmål er så slemme i din optik, og hvorfor man skalmoptjene ret til at stille dem.....

Hvorfor vi ikke må stille dem til nye bruger....

og hvorfor du undviger spørgsmål, men det måske fordi du oplever dem som at man taler ned til den man spørg?

 

Ganske forvirret

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg giver op.

 

Se, det er sådan nogle indlæg, der pisser mig af.

 

Jeg bruger tid på at sætte mig ned og skrive et venligt og empatisk indlæg til dig, hvor jeg fortæller dig, at jeg HAR læst dit indlæg, og at jeg er KED AF jeg ikke fik svaret dig, og at jeg synes du har nogle GODE POINTER med i det du skrev, og jeg bruger tid på at forklare dig, HVORFOR jeg valgte at lukke samtalen der, og så skriver du sådan til mig. Men fred være med det. Så er det bare ikke dét værd at bruge mere tid herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Se, det er sådan nogle indlæg, der pisser mig af.

 

Jeg bruger tid på at sætte mig ned og skrive et venligt og empatisk indlæg til dig, hvor jeg fortæller dig, at jeg HAR læst dit indlæg, og at jeg er KED AF jeg ikke fik svaret dig, og at jeg synes du har nogle GODE POINTER med i det du skrev, og jeg bruger tid på at forklare dig, HVORFOR jeg valgte at lukke samtalen der, og så skriver du sådan til mig. Men fred være med det. Så er det bare ikke dét værd at bruge mere tid herinde.

Hvis du lige gider hidse dig lidt ned og se på hvad det er i dit indlæg jeg quoter (der er jo en grund til at jeg har pillet noget bestemt ud). Jeg forsøger at forklare hvordan scenen ser ud fra de gamle brugeres view, hvilket du slet ikke forholder dig til, men kaster dig ud i en forklaring vedr. din egen respons, åbenbart i troen om at jeg fisker efter skulderklap, ros eller hvad ved jeg (hvilket jeg sådan set opfatter som en lidt provokerende kommentar). Åbenbart kan man ikke forklare at det sommetider også kan blive være lidt træls at sidde i det andet hjørne,.. og det var bare det jeg ikke orkede at pensle mere ud.

 

Jøsses. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var ny bruger herinde forventede jeg ikke at blive mødt af adfærdsbehandlere, hundeinstruktører eller andre hunde-experter, som har en "ret" til at stille uddybende spørgsmål på den måde jeg ville forvente hvis jeg henvendte mig til en adfærdsbehandler.

 

Jeg ville forvente at møde andre ligesindede hundeejere, som jeg kunne udveksle erfaringer med og som jeg kunne have en ligeværdig dialog (altså ikke en jeg ved ikke så meget - du ved meget mere dialog) med - sådan helt uformelt - uanset om jeg nu havde et problem eller bare ville have nogen at snakke med om valg af hund.

 

Kan det være grunden til at folk ikke svarer disse lidt lange spørgende indlæg fra "behandlere"? Sådan husker jeg det i hvert fald. Alt hvad man sagde blev dissekeret og analyseret. Det forventede jeg egentlig ikke - bare nogen at snakke med.

 

Jeg tænker på de første 3 måneder jeg var i HF.

 

Nu bevæger jeg mig ud på gyngende grund for jeg ved på forhånd, at det jeg nu skriver kan opfattes negativt.

Når jeg tænker tilbage til din første tid herinde, husker jeg mest videoer/artikler med "sådan gør jeg". Formentligt ment som en præsentation af "hvem" du er som hundemenneske. Men det kan også virke som om "her kommer jeg, fald på knæ alle sammen, lyt og lær".

Hvis det virker sådan på nogle, og det gjorde det lidt på mig, kan "gamle" medlemmer sidde med den følelse du siger vi giver nye medlemmer, nemlig at du var belærende.

Dette var mit første indtryk af dig.

Så som du ser, går indtryk begge veje og opfatter man nogen som belærende, ja så opfatter man dem som belærende, men derfor kan de/vi vel godt få en chance?

Jeg opfatter dig stadig som belærende, men i det store og hele går det vel meget godt? Vi kan for det meste holde tonen ren på trods af, ofte, stor uenighed.

Det er så en ting.

 

Når man kommer til yddybende spørgsmål fra "behandlere" som du skriver, og dem er vi faktisk en del af herinde, så handler disse spørgsmål om at få baggrunden for problemet at vide og dette er relevant, medmindre man kun ønsker at behandle den problematiske adfærd og er ligeglad med årsagen til problemadfærden. Derfor er det vigtigt med uddybende svar.

Orker eller gider folk ikke svare, så kan de altid finde overfladisk hjælp andet steds hos folk som udelukkende symptombehandler som vores "ven" mexikaneren samt den danske hundehvisker.

Upss, nu nævnte jeg dem, FY mig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du lige gider hidse dig lidt ned og se på hvad det er i dit indlæg jeg quoter (der er jo en grund til at jeg har pillet noget bestemt ud). Jeg forsøger at forklare hvordan scenen ser ud fra de gamle brugeres view, hvilket du slet ikke forholder dig til, men kaster dig ud i en forklaring vedr. din egen respons, åbenbart i troen om at jeg fisker efter skulderklap, ros eller hvad ved jeg (hvilket jeg sådan set opfatter som en lidt provokerende kommentar). Åbenbart kan man ikke forklare at det sommetider også kan blive være lidt træls at sidde i det andet hjørne,.. og det var bare det jeg ikke orkede at pensle mere ud.

 

Jøsses. :shock:

 

Jamen hvad vil du have jeg skal skrive, kære ven?

 

Jeg læste indlæg #178 og syntes du skrev på en pæn måde, så jeg tænkte faktisk jeg ville skrive pænt tilbage til dig i stedet for denne her mudderkastning. Du skriver, at du nogle gange føler dine beskeder ligeså godt kunne være sendt ud i det ydre rum. Og det er dét jeg forholder mig til. Jeg skriver, at dit indlæg om CM ikke var forgæves, og jeg beklager jeg ikke fik svaret dig. Og så tolker du det jeg skriver som værende provokerende, når det faktisk ikke kunne være længere fra sandheden. Og så er det dig som er gået galt i byen, kære ven. Fordi jeg havde ingen intention om at provokere med noget af det jeg skrev.

 

Jeg har forholdt mig til det du skrev. Jeg ved hvordan tingene ser ud fra 'jeres' synsvinkel. Du er ikke den første til at forklare det. Men derfor kan jeg stadigvæk have lov til at være uenig. Jeg har givet udtryk for, hvordan jeg synes tonen er. Du kan gå tilbage i trådene og se, hvad jeg har skrevet. På det punkt er vi uenige. Og jeg har skrevet jeg ikke vil argumentere mere for mit synspunkt, da det bliver en endeløs frem-og-tilbage. Det handler ikke om spørgsmålene; det handler om måden, der bliver skrevet på eller tonen.

 

Så lad være med at fortæl mig jeg skal hidse mig ned, når du skriver sådan en arrogant og nedladende besked tilbage til mig, når det eneste jeg prøvede var at være venlig. Det er dig, der er en idiot her, ikke mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bevæger jeg mig ud på gyngende grund for jeg ved på forhånd, at det jeg nu skriver kan opfattes negativt.

Når jeg tænker tilbage til din første tid herinde, husker jeg mest videoer/artikler med "sådan gør jeg". Formentligt ment som en præsentation af "hvem" du er som hundemenneske. Men det kan også virke som om "her kommer jeg, fald på knæ alle sammen, lyt og lær".

Hvis det virker sådan på nogle, og det gjorde det lidt på mig, kan "gamle" medlemmer sidde med den følelse du siger vi giver nye medlemmer, nemlig at du var belærende.

Dette var mit første indtryk af dig.

Så som du ser, går indtryk begge veje og opfatter man nogen som belærende, ja så opfatter man dem som belærende, men derfor kan de/vi vel godt få en chance?

Jeg opfatter dig stadig som belærende, men i det store og hele går det vel meget godt? Vi kan for det meste holde tonen ren på trods af, ofte, stor uenighed.

Det er så en ting.

 

Når man kommer til yddybende spørgsmål fra "behandlere" som du skriver, og dem er vi faktisk en del af herinde, så handler disse spørgsmål om at få baggrunden for problemet at vide og dette er relevant, medmindre man kun ønsker at behandle den problematiske adfærd og er ligeglad med årsagen til problemadfærden. Derfor er det vigtigt med uddybende svar.

Orker eller gider folk ikke svare, så kan de altid finde overfladisk hjælp andet steds hos folk som udelukkende symptombehandler som vores "ven" mexikaneren samt den danske hundehvisker.

Upss, nu nævnte jeg dem, FY mig ;-)

 

jeg kan sagtens genkende billedet.

 

Jeg har altid ment at man med fordel kan vise eller fortælle hvordan man selv gør - og hvilke resultater man får ud af det.

 

Og egentlig lade folk selv om de kan bruge det til noget.

 

Det kan naturligvis opfattes som at man vil vise sig eller være belærende. Jeg er nok ganske tilfreds med mit hundehold - sådan alt i alt. Lydige, venlige hunde som er lette at omgås og håndtere i hverdagen og også for andre mennesker. Så, ja, jeg er selvtilfreds og stolt over hundene. Når jeg skal være helt ærlig, så tror jeg egentlig også jeg har god grund til det mht. hundene. Og jeg nyder også at lave opvisninger 2 eller 3 veltrænede Spaniels, som gerne snakker med børnene og som børnene faktisk kan arbejde med efter kort introduktion.

 

På jagter er det en fornøjelse at hundene arbejder som de skal og når folk sidst på dagen takker personligt fordi de har set gode hunde og godt hundearbejde er min dag redet.

 

Jeg synes gode videoer viser mere end 1000 ord og har lagt flere ind især det første år jeg arbejdede med Maggie. Jeg lavede dem til en gruppe på FB som gerne ville følge hvalpe og unghundearbejder og fordi jeg selv lærer en hel del ved at se dem.

 

jeg viser dem gerne og kommenterer. De er her

 

https://www.youtube.com/channel/UCBHln01zEDXr7TR8M-n74fw

 

jeg har også en hjemmeside jeg er ret glad for

 

http://www.baunspaniels.dk/

 

så, nej jeg gemmer mig ikke og det giver en del hak i tuden. Det tager jeg med og til en vis grad også som gode værdifulde feedback, som jeg synes det indlæg jeg her kommenterer er, så tak for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvad vil du have jeg skal skrive, kære ven?

 

Jeg læste indlæg #178 og syntes du skrev på en pæn måde, så jeg tænkte faktisk jeg ville skrive pænt tilbage til dig i stedet for denne her mudderkastning. Du skriver, at du nogle gange føler dine beskeder ligeså godt kunne være sendt ud i det ydre rum. Og det er dét jeg forholder mig til. Jeg skriver, at dit indlæg om CM ikke var forgæves, og jeg beklager jeg ikke fik svaret dig. Og så tolker du det jeg skriver som værende provokerende, når det faktisk ikke kunne være længere fra sandheden. Og så er det dig som er gået galt i byen, kære ven. Fordi jeg havde ingen intention om at provokere med noget af det jeg skrev.

 

Jeg har forholdt mig til det du skrev. Jeg ved hvordan tingene ser ud fra 'jeres' synsvinkel. Du er ikke den første til at forklare det. Men derfor kan jeg stadigvæk have lov til at være uenig. Jeg har givet udtryk for, hvordan jeg synes tonen er. Du kan gå tilbage i trådene og se, hvad jeg har skrevet. På det punkt er vi uenige. Og jeg har skrevet jeg ikke vil argumentere mere for mit synspunkt, da det bliver en endeløs frem-og-tilbage. Det handler ikke om spørgsmålene; det handler om måden, der bliver skrevet på eller tonen.

 

Så lad være med at fortæl mig jeg skal hidse mig ned, når du skriver sådan en arrogant og nedladende besked tilbage til mig, når det eneste jeg prøvede var at være venlig. Det er dig, der er en idiot her, ikke mig.

 

Med ordet idiot, må man da virkelig sige, at du bidrager til den gode tone! Tsk, tsk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvad vil du have jeg skal skrive, kære ven?

 

Jeg læste indlæg #178 og syntes du skrev på en pæn måde, så jeg tænkte faktisk jeg ville skrive pænt tilbage til dig i stedet for denne her mudderkastning. Du skriver, at du nogle gange føler dine beskeder ligeså godt kunne være sendt ud i det ydre rum. Og det er dét jeg forholder mig til. Jeg skriver, at dit indlæg om CM ikke var forgæves, og jeg beklager jeg ikke fik svaret dig. Og så tolker du det jeg skriver som værende provokerende, når det faktisk ikke kunne være længere fra sandheden. Og så er det dig som er gået galt i byen, kære ven. Fordi jeg havde ingen intention om at provokere med noget af det jeg skrev.

JEG læser at du forsøger at forklare hvorfor DU ikke svarer (som om det kun drejede sig om dit indlæg), men det generelle i det,... det kan jeg ikke få øje på at du forholder dig til.

 

Og så en lille morsom ting. Når gamle brugere skriver noget som nye brugere tolker negativt, så er de gamle der ikke holder en god tone. Og når nye brugere skriver noget som gamle brugere tolker negativt,.. så er det fordi de er gået galt i byen. Kan du se at der er en lille skævhed omkring ansvar der?.

 

Jeg har forholdt mig til det du skrev. Jeg ved hvordan tingene ser ud fra 'jeres' synsvinkel. Du er ikke den første til at forklare det. Men derfor kan jeg stadigvæk have lov til at være uenig. Jeg har givet udtryk for, hvordan jeg synes tonen er. Du kan gå tilbage i trådene og se, hvad jeg har skrevet. På det punkt er vi uenige. Og jeg har skrevet jeg ikke vil argumentere mere for mit synspunkt, da det bliver en endeløs frem-og-tilbage. Det handler ikke om spørgsmålene; det handler om måden, der bliver skrevet på eller tonen.

Jeg tror slet ikke du har fanget hvad det var jeg ville. Jeg er egentlig ikke interesseret i at diskutere tonen herinde, jeg er interesseret i at forklare nye brugere HVORFOR deres krav sommetider kan være lidt svære at leve op til.

 

Så lad være med at fortæl mig jeg skal hidse mig ned, når du skriver sådan en arrogant og nedladende besked tilbage til mig, når det eneste jeg prøvede var at være venlig. Det er dig, der er en idiot her, ikke mig.

Det her siger vist mere om dig end om mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...