Hop til indhold

Hvordan HF samlet set modtager nye medlemmer som har spørgsmål


PBC
 Share

Bør HF blive bedre til at modtage nye spørgere positivt, åbent og mere venligt?  

38 stemmer

  1. 1. Bør HF blive bedre til at modtage nye spørgere positivt, åbent og mere venligt?

    • Nej, det er fint som det er
      32
    • Ja, det bør vi kunne gøre bedre
      6


Recommended Posts

jeg er ny herinde, og bruger ikke sitet ret meget. Jeg tror jeg har været logget på måske 25 - 30 gange på et lille årstid altså langt fra en vane. Og det skyldes at det virker somom der er nogle få som bestemmer herinde - eller sagt på en anden måde, hvis man svarer i en tråd, der interesserer en, bliver "fremmede/nytilkommende" indlæg enten besvaret brutalt, indimellem decideret nedladende eller ignoreret ofte også af trådstarter samtidig med de som er gamle herinde og enige med trådholder bliver mødt noget mere sukkersødt.

 

På den måde kan sitet faktisk virke ret fjendtligt overfor nogle udefra som "tror" de er noget og man får indtrykket af at man skal træde varsomt herinde for at blive "accepteret"- hvis altså det betyder noget for en, at blive accepteret.

 

Derfor synes det er lidt pudsigt at de gamle herinde laver en afstemningen hvor I bekræfter hinanden i at i gør det godt nok.

 

Bare et indspark af mit indtryk.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg er ny herinde, og bruger ikke sitet ret meget. Jeg tror jeg har været logget på måske 25 - 30 gange på et lille årstid altså langt fra en vane. Og det skyldes at det virker somom der er nogle få som bestemmer herinde - eller sagt på en anden måde, hvis man svarer i en tråd, der interesserer en, bliver "fremmede/nytilkommende" indlæg enten besvaret brutalt, indimellem decideret nedladende eller ignoreret ofte også af trådstarter samtidig med de som er gamle herinde og enige med trådholder bliver mødt noget mere sukkersødt.

 

På den måde kan sitet faktisk virke ret fjendtligt overfor nogle udefra som "tror" de er noget og man får indtrykket af at man skal træde varsomt herinde for at blive "accepteret"- hvis altså det betyder noget for en, at blive accepteret.

 

Derfor synes det er lidt pudsigt at de gamle herinde laver en afstemningen hvor I bekræfter hinanden i at i gør det godt nok.

 

Bare et indspark af mit indtryk.

 

Nu var det mig der lavede afstemningen og jeg mener altså at HF bør blive bedre til at modtage nytilkommere med spørgsmål. Så nej det er ikke os gamle der laver en tråd for at bekræfte os selv i at vi gør det godt nok. Og jeg er faktisk temmelig overrasket over resultatet. Jeg ville have gættet på langt mere fifty fifty.

 

Konklusionen er at et massivt flertal synes vi gør det godt nok. Den del har du ret i.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er ny herinde, og bruger ikke sitet ret meget. Jeg tror jeg har været logget på måske 25 - 30 gange på et lille årstid altså langt fra en vane. Og det skyldes at det virker somom der er nogle få som bestemmer herinde - eller sagt på en anden måde, hvis man svarer i en tråd, der interesserer en, bliver "fremmede/nytilkommende" indlæg enten besvaret brutalt, indimellem decideret nedladende eller ignoreret ofte også af trådstarter samtidig med de som er gamle herinde og enige med trådholder bliver mødt noget mere sukkersødt.

 

På den måde kan sitet faktisk virke ret fjendtligt overfor nogle udefra som "tror" de er noget og man får indtrykket af at man skal træde varsomt herinde for at blive "accepteret"- hvis altså det betyder noget for en, at blive accepteret.

 

Derfor synes det er lidt pudsigt at de gamle herinde laver en afstemningen hvor I bekræfter hinanden i at i gør det godt nok.

 

Bare et indspark af mit indtryk.

 

Det der synes jeg faktisk vi kan bruge til noget. Omend jeg ikke tror at det med at "ignorere" er noget der ændres på. At en tråd fra en ny ignoreres, kan være et udtryk for at ingen (det har været forbi) faktisk har noget at sige, eller fordi forum er i en bølge af nye brugere, som opretter en tråd og så aldrig vender tilbage.

 

Det samme med indlæg i eksisterende tråde. At et indlæg fra en ny bruger ikke får likes eller bliver citerer, er jo ikke ensbetydende med at det ikke er læst og taget ad nota.

 

At det kan virke indspist, jamen, det er nok fordi det ER indspist. Der kan skrives med glimt i øjet til gamle brugere, og det modsatte, altså hvor der smides stikpiller af gammelt nag. Det er dog ikke et særsyn på HF, men en adfærd der findes på alle fora og i det virkelige liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er ny herinde, og bruger ikke sitet ret meget. Jeg tror jeg har været logget på måske 25 - 30 gange på et lille årstid altså langt fra en vane. Og det skyldes at det virker somom der er nogle få som bestemmer herinde - eller sagt på en anden måde, hvis man svarer i en tråd, der interesserer en, bliver "fremmede/nytilkommende" indlæg enten besvaret brutalt, indimellem decideret nedladende eller ignoreret ofte også af trådstarter samtidig med de som er gamle herinde og enige med trådholder bliver mødt noget mere sukkersødt.

 

På den måde kan sitet faktisk virke ret fjendtligt overfor nogle udefra som "tror" de er noget og man får indtrykket af at man skal træde varsomt herinde for at blive "accepteret"- hvis altså det betyder noget for en, at blive accepteret.

 

Derfor synes det er lidt pudsigt at de gamle herinde laver en afstemningen hvor I bekræfter hinanden i at i gør det godt nok.

 

Bare et indspark af mit indtryk.

 

Det er ikke bare nye medlemmer der bliver "ignoreret" herinde. Det er sommetider som om at de medlemmer der ikke skriver i "sladdertråden" (Alt og intet), bare ikke er en del af fællesskabet :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været på et andet site 24 timer/mingler, tror jeg det hed, som kvalte sig selv fordi folk blev så uvenner og alt blev så indfiltret og hadsk- og tilsidst lukkede avisen der ejede sitet hele skidtet- bagefter blev folk virkelig kede af det fordi de savnede den daglige debat.

Jeg synes det her site har noget at byde på og at det er en fordel med så mange brugere som muligt også fordi det er til hundens fordel at så mange hundeejere som muligt interesserer sig for at have hund på den gode måde.Det kunne ialt fald være en målsætning

 

Og jeg tror at alle herinde er her pga en stor kærlighed til vores hunde og i ønsket om at ingen hunde lider overlast(også selvom vi måske er uenige om hvad et godt hundehold er for noget). Derfor er målet måske vigtigere end midlet (debattoner og debattører)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke bare nye medlemmer der bliver "ignoreret" herinde. Det er sommetider som om at de medlemmer der ikke skriver i "sladdertråden" (Alt og intet), bare ikke er en del af fællesskabet :roll:

Men er det ikke meget naturligt, at man får en anden slags sammenhold med folk, som man deler ting med udover lige deres hundehold? Alt og intet er ikke en sladdertråd, men en tråd, hvor man kan dele alt muligt, stort og småt. Typisk er det jo ikke hunderelaterede ting, men ting som foregår i hverdagen og som enten tynger eller gør en glad. Det er en måde at følge med i andres liv på udover hvad der lige foregår på hundefronten og det gør selvfølgelig, at man kommer til at "kende" hinanden på en anden måde.

 

Du er så en af dem, som vælger ikke at deltage i tråden og det er selvfølgelig helt fint, men så vælger du jo også bare det fællesskab fra. Og jeg kan ikke se, at det nytter noget at rulle med øjne og være negativ over det, for det er netop dit eget valg. Du kan jo bare gå ind i tråden og være med, hvis du har lyst.

 

Og det er jo heller ikke sådan, at folk kun får svar, hvis de har rundet alt og intet først - man SKAL jo ikke nødvendigvis deltage i tråden for at blive taget seriøst eller få svar på sine indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Men er det ikke meget naturligt, at man får en anden slags sammenhold med folk, som man deler ting med udover lige deres hundehold? Alt og intet er ikke en sladdertråd, men en tråd, hvor man kan dele alt muligt, stort og småt. Typisk er det jo ikke hunderelaterede ting, men ting som foregår i hverdagen og som enten tynger eller gør en glad. Det er en måde at følge med i andres liv på udover hvad der lige foregår på hundefronten og det gør selvfølgelig, at man kommer til at "kende" hinanden på en anden måde.

 

Du er så en af dem, som vælger ikke at deltage i tråden og det er selvfølgelig helt fint, men så vælger du jo også bare det fællesskab fra. Og jeg kan ikke se, at det nytter noget at rulle med øjne og være negativ over det, for det er netop dit eget valg. Du kan jo bare gå ind i tråden og være med, hvis du har lyst.

 

Og det er jo heller ikke sådan, at folk kun får svar, hvis de har rundet alt og intet først - man SKAL jo ikke nødvendigvis deltage i tråden for at blive taget seriøst eller få svar på sine indlæg.

 

Det er jeg nu meget enig i - og kommer selv af med lidt i "alt og intet" om hver dagen og ikke nødvendigvis hund, selvom det meste indebærer hund ;-) dog er det jo ikke alle indlæg der kommenteres eller likes - men så er man kommet af med det man ville :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes nu heller ikke, at folk bliver ignoreret grundet manglende deltagelse i aoi. Der er flere "gl." brugere der ikke er, at finde i den tråd, og de bliver taget helt seriøst og både svaret og spurgt om råd. Helt frivilligt om man vil lade sig udsætte for drillerier og omvendt i den tråd, men det er rigtigt, at man der lærer hinanden bedre, at "kende".

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...