Hop til indhold

Børstning af pels


Annett
 Share

Recommended Posts

Min hund (en flatcoated retriever) kan ikke lide at blive børstet, og hun gør hvad hun kan for at gøre det besværligt for mig,- prøver at bide i børsten osv. Hun har en pels som kræver pleje og børstning, så det er noget rigtig skidt at hun ikke lader mig gøre det. Det hjælper LIDT hvis hun får et tyggeben at gnaske i samtidig, men ikke helt nok alligevel synes jeg. Nogen der har nogle gode råd til mig??

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores husky var på samme måde. Jeg fik ham aldrig helt til at elske det, men jeg brugte en "tygge børste" :lol: Så jeg havde to børster, og den ene fik han lov at stjæle fra mig, og tygge i, og imens lod han mig børste... Ja det er jo nok ikke den bedste måde, men det virkede for os! :lol:

 

Jeg tænker, hvis din bider efter børsten og gerne vil have tyggeting, kunne det være en mulighed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Har to labber hvor den gamle elsker at blive børstet mens den lille hader det han render væk, lige nu fælder de vildt og jeg børster dem udenfor - men da er pladsen jo til at rende væk på :-)

 

Han får så en børste han kan lege med imens, eller et viskestykke hvor der er godbidder i - så kan jeg fint få ham børstet ;-)

Nu tager de jo ikke lang tid at børste men de smider al underuld lige nu - og det prøver jeg at få væk :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft samme problem fordi jeg startede med en for effektiv børste (jo mere det mærkes, jo større opmærksomhed). Jeg lærte Shandie at "lig stille" betød af hun skulle ligge helt stille (det er nemmere at træne end at sidde stille synes jeg). Når hun lå ned holdt jeg mine hænder på hende lige så forsigtigt i et par sekunder, under stille ros (det letter tingene at træne det i en nussesituation hvor hunden er afslappet). Trak tiden hun skulle ligge og førte signalet på, da øvelsen var sivet ind. Børsten var dog ikke med i denne træning, men da hun blev stabil i "lig stille" øvelsen begyndte jeg at vænne hende til at jeg kunne se negle, tænder osv. og da jeg begyndte med børsten, brugte jeg en blød børste til kat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...