Hop til indhold

Ubrugelige og ligegyldige skills


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Hvad kan din(e) hund(e) som er fuldstændig overflødigt og ubrugeligt for alle andre?

 

Mine hunde er verdensmestre i at spise af bestik. Hvis de får mad på en gaffel, tager de det pænt med fortænderne. Hvis de får mad med en ske, åbner de munden lidt mere og skraber maden af med tænderne i overmunden.

 

Jeg kan jo lissom fornemme blandt folk der kommer i huset, at de synes det er en ret overflødig evne:mrgreen:

 

Bella kan også ligge i sofaen og sove hvis vi spiser foran fjernsynet. Dorit not so much:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Mine whipper kan også spise med gaffel og ske :-)

De er super gode til at tigge ved bordet og få gevinst, og Ghini er simpelthen den smukkeste bordpynt, man kan tænke sig ;-)

 

Til hendes store fortrydelse har hun pt. forbud mod at agere bordpynt, hun har ca. 2 uger til termin og ingen grund til at udfordre skæbnen med spring af den kaliber. Hun er så glad for at hoppe på borde, at jeg normalt bruger det som belønning når vi træner :-)

22042015_007.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hyrde får er vist for de fleste ret ubrugelige skills :mrgreen:

De fleste der ser dem live synes dog det er temmelig cool - men nok ikke ret brugbart medmindre man har får :lol:

 

Derudover er de super gode til at "skylle" tallerkener inden de ryger i opvaskemaskinen, de er mega gode til at samle tabt mad op og er ret gode til at fange mus.

Sidstnævnte ret dejligt når man bor på landet og manden ikke vil have kat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aya er rigtig god til at vække mig hvis hun mener at jeg er for langsom med morgenmaden. Hun lægger sig henover min brystkasse, med munden få centimeter fra mit ansigt, og når jeg så reagerer på grund af vægten af hunden og den dertil manglende mulighed for at jeg kan trække vejret ordentligt. Så går hun kysamok på mit ansigt.

 

Samtidig så har hun en særlig skills til at få mig til at komme når hun skal bruge mig til noget. Hun sætter bare i et hyl så jeg tror der er sket noget, og når jeg kommer løbene så sidder hun pænt og logrer mens hun kigger på den ting jeg skal fikse for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bobo er et rigtig godt vækkeur, som automatisk stiller sig selv hver morgen mellem kl. 7 og 7.30

 

Han er også et ganske velfungerende kompas, hvor benene simpelthen bare holder op med at virke, hvis jeg går den helt forkerte vej, når vi er på tur :mrgreen:

 

Ligesom mange andre hunde er han også en god hælper til støvsugning af madrester og han hjælper mig til aldrig nnogensinde at glemme hvornår det er spisetid ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Oluf er også en dygtig tallerkenvasker. Især de der fastbrændte pletter i bradepander, dem er han rigtig god til. Jeg synes det er nyttigt :engel:

 

Han er også en fantastisk ryg/numsevarmer, dels når vi sover, og dels når jeg sidder i sofaen og skriver. Han ligger altid lige bag min ryg. Det er som regel behageligt, undtagen når det er meget varmt.

 

Han er god til at sidde og glo. Hvis der er nogen eller noget, der interesserer ham på en gåtur, sætter han sig ned og glor på det. Det er en behagelig forandring efter at have haft en udadreagerende hund i mange år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha fed tråd.

 

Mine hunde er gode til rigtig mange ting.

 

Sheila er vildt god som vækkeur. Hun stiller sig og stirre på mig få cm fra mit ansigt. Og reagerer jeg ikke på dette indenfor et hvis antal sekunder, så kommer der en pote der slår på madrassen. Vågner jeg heller ikke af det så rammer næste pote mig I hovedet.

 

Mysla er vildt god til at gå I vejen og ligge på strategisk gode steder, så man er nodt til lige at klappe hende når man går forbi

.

Sheila er blevet rigtig god til at tage mad fra bordet når man ser den anden vej. Og hun kan selv åbne godbids dåsen ved at smide med den. Pa den måde får man også mere end en godbid:)

 

De er rigtig gode til at sørge for at madrester ikke smides ud og de er effektiv e ringeklokker og tyveri alarmer.

 

Mysla er desuden verdens bedste bodyguard uanset om det er sine mennesker eller hunde familie der skal passes på. En lidt irriterende egenskab, men som dog har været nyttig nogle gange. Og jeg er aldrig nervøs for at sove I telt midt ude I en skov når hun er med:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ubrugelige skills, jo da, Pelle var fantastisk til at fælde store hårbolde dagligt hele året rundt. Aldrig har jeg haft en hund som i den grad mestrede den disciplin.

 

Og så var han meget dygtig til ikke at rydde op efter sin spisning. Aldrig har jeg haft en hund, som var så dygtig til at lade madrester, krummer og gulerodssnulder blive liggende på gulvet. Pelle var en sand mester til dette.

 

Han var også champ i at fortælle mig, hvis min søn havde smurt sig nogle madder og taget med sig ind på sit værelse og nu var færdig med at spise og havde levnet noget. Dette "noget" ville Pelle egentlig godt have! Så forklarede han mig med arme og ben at han gerne ville ind til min søn og lukkede jeg ham derind, spurgte Pelle MIG om lov til at tage min søns rester. Hahaha...

Han kunne lidt af hvert ham PellePelle :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er også et ganske velfungerende kompas, hvor benene simpelthen bare holder op med at virke, hvis jeg går den helt forkerte vej, når vi er på tur :mrgreen:

 

Ihhh den skills har Aya også... og jeg bliver gang på gang imponeret over hvor tung en næsten 7 kg. hund kan blive hvis hun mener at jeg er på vej den forkerte vej

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Zeus er bare vækkeur nummer 1 - Walther er så vække ur nummer 2.

 

De kan også spise nænsomt af gaffel og ske og af min mund :oops: de er gode til at tage "opvasken" alt er rent når de først har været i gang.

 

Grill risten holder Zeus ren (når den har ligget natten over og er kold!)

 

Zeus er ret go til at tage tøj ud at tørretumbleren, og putte det i igen selvom det er tørt.

 

og er de nok verdensmestre i at tigge ved bordet og i Zeus tilfælde hænger der "1-taller" ned i begge sider :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er gå-i-vejen med i den kategori?

Det er mine nemlig rigtig rigtig gode til

 

Den er mine med på!!

 

 

Oskar er verdensmester i at stikke hovedet ind i træer og krat så han får ridser i øjnene :rolleyes: :stupid: Han er desuden utroligt dygtig til at snorke, grynte og gø af usynlige ting :rolleyes:

 

Trille er verdensmester i at lave absolut ingenting, og stod det til hende, var der ingen grund til at forlade sofaen. Og så er hun utroligt dygtig til at sige mærkelige, pivende lyde :lol:

 

Begge er naturligvis utroligt dygtige til at spise og tigge :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taliban slæber alle sine ting ud i haven, til gengæld så slæber hun alt muligt fra haven ind i stuen, hvor hun så laver flis af grene, blade mm.

 

Hun er også rigtig god til at grave alverdens ting ned, helst noget spiseligt, som senere bliver gravet op igen og slæbt indenfor, helst op i sofaen eller op på skødet af mig hvis jeg er faldet i søvn.

Det er sååååå lækkert at vågne med et råddent kødben på skødet.

 

Vi barfer og hun får altid sit mad lige inden jeg går på arbejde. Somme tider er jeg heldig og finder en kotelet eller andet under dynen eller hovedpuden.

 

Sidste år havde jeg en frygtelig stank i min entre. Stanken viste sig at komme fra en sild som var gemt i en sko.

Link til indlæg
Del på andre sites

Taliban slæber alle sine ting ud i haven, til gengæld så slæber hun alt muligt fra haven ind i stuen, hvor hun så laver flis af grene, blade mm.

 

Hun er også rigtig god til at grave alverdens ting ned, helst noget spiseligt, som senere bliver gravet op igen og slæbt indenfor, helst op i sofaen eller op på skødet af mig hvis jeg er faldet i søvn.

Det er sååååå lækkert at vågne med et råddent kødben på skødet.

 

Vi barfer og hun får altid sit mad lige inden jeg går på arbejde. Somme tider er jeg heldig og finder en kotelet eller andet under dynen eller hovedpuden.

 

Sidste år havde jeg en frygtelig stank i min entre. Stanken viste sig at komme fra en sild som var gemt i en sko.

 

Alt i det indlæg får mig til at hulke af grin:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taliban slæber alle sine ting ud i haven, til gengæld så slæber hun alt muligt fra haven ind i stuen, hvor hun så laver flis af grene, blade mm.

 

Hun er også rigtig god til at grave alverdens ting ned, helst noget spiseligt, som senere bliver gravet op igen og slæbt indenfor, helst op i sofaen eller op på skødet af mig hvis jeg er faldet i søvn.

Det er sååååå lækkert at vågne med et råddent kødben på skødet.

 

Vi barfer og hun får altid sit mad lige inden jeg går på arbejde. Somme tider er jeg heldig og finder en kotelet eller andet under dynen eller hovedpuden.

 

Sidste år havde jeg en frygtelig stank i min entre. Stanken viste sig at komme fra en sild som var gemt i en sko.

 

Hvor er hun sød, sådan at gemme mad til dig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taliban slæber alle sine ting ud i haven, til gengæld så slæber hun alt muligt fra haven ind i stuen, hvor hun så laver flis af grene, blade mm.

 

Hun er også rigtig god til at grave alverdens ting ned, helst noget spiseligt, som senere bliver gravet op igen og slæbt indenfor, helst op i sofaen eller op på skødet af mig hvis jeg er faldet i søvn.

Det er sååååå lækkert at vågne med et råddent kødben på skødet.

 

Vi barfer og hun får altid sit mad lige inden jeg går på arbejde. Somme tider er jeg heldig og finder en kotelet eller andet under dynen eller hovedpuden.

 

Sidste år havde jeg en frygtelig stank i min entre. Stanken viste sig at komme fra en sild som var gemt i en sko.

 

Hvor er hun sød, sådan at gemme mad til dig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt i det indlæg får mig til at hulke af grin:sjov:

 

Det er nu ikke så sjovt når man åbner døren for folk og de bakker tilbage på grund af stanken fra råden fisk.

 

Men måske er det min egen skyld. Når man hedder Taliban har man jo noget at leve op til.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe er også sådan en slags kompas - når vi går tur på stillevejene og han er løs. Nogle gange, så er den anden vejside altså bare spændende og så stopper man op liiige ved kantstenen og kiiiiiiiigger på én. Et "værsgo'" sender ham afsted med høj haleføring til den anden vejside :mrgreen: Et "Nej, ikke denne gang" kræver til gnegæld gentagelse og efterfølges kun modvilligt.

 

Han er alle tiders tiggehund. Sidder lige dér og kiiiigger på én. Og kigger man på ham, så får man nok et kys. Det plejer jo at give pote?

 

Han er ekspert i at sørge for, at ingen unødvendigt åbner opvaskemaskinen. Den ligger han altid foran, når vi er i køkkenet!

 

Morgenmøsser er han også god til. Dem får mor-Ea hjertens gerne i sengen, når jeg lukker ham ind, fordi jeg skal på arbejde (til mor-Ea's lykke er dette næsten aflært og han går efterhånden bare ind og lægger sig, så hun kan sove i fred).

 

Og så kan han, selvfølgelig, som enhver dannet hund, spise af gaffel og ske - især ske. Hver søndag bliver han fodret med blødkogt æg af ske. Ét æg, kogt specielt til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zorro har rytme sans

 

Han går og sanser med højt løftet hoved og slasket bamse med piv, mens han spiller musik.... så hvis jeg bare kan finde en piv lyd jeg også kan lide. ... så den i hus.

 

Da Da dada dada

 

Iviviviv IV Iviviviv IV

 

Er 2 af musik stykkerne

 

Glemte stor trommen

 

IV march med strakte forben som den spanske rideskole IV

 

 

 

 

Når ja så han lavet af velcro.... sider fast på mine ben.....

 

 

 

Af seminyttige kan siges han er fantastisk til at grave. ... og til at jage myre.... ofte gøres dette samtidigt.

Han kan også luge, men jeg er ikke sikker på han tager de rigtige planter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...