Hop til indhold

schæfer stamtavle-spørgsmål


FOX
 Share

Recommended Posts

Er der nogle der har lyst til at hjælpe med at stille min nysgerrighed ?

 

Alto er min schæfer uden tavle - men begge hans forældre har stamtavle.

 

Jeg er så blevet nysgerrig om hans forfædre.

 

Hans mor hed Mille (er aflivet pga ekstremt meget eksem) - Milles mor hed Rubini Palme og hendes far hed Rubini Dino

 

Alto´s far hedder Pál og hans mor hed Leri Theresia og

hans far hed Eiko vom Haus Hezelda

 

Jeg har ikke en dyt forstand på stamtavler og skal ikke rigtig bruge det til noget, men da Alto desværre også har nogle små problemer kunne jeg godt tænke mig at få mere at vide om de gener han har med sig.

 

Er der nogle der vil hjælpe ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle der har lyst til at hjælpe med at stille min nysgerrighed ?

 

Alto er min schæfer uden tavle - men begge hans forældre har stamtavle.

 

Jeg er så blevet nysgerrig om hans forfædre.

 

Hans mor hed Mille (er aflivet pga ekstremt meget eksem) - Milles mor hed Rubini Palme og hendes far hed Rubini Dino

 

Alto´s far hedder Pál og hans mor hed Leri Theresia og

hans far hed Eiko vom Haus Hezelda

 

Jeg har ikke en dyt forstand på stamtavler og skal ikke rigtig bruge det til noget, men da Alto desværre også har nogle små problemer kunne jeg godt tænke mig at få mere at vide om de gener han har med sig.

 

Er der nogle der vil hjælpe ?

 

Rubini Mille - har DKK reg. nr. 05029/2003

 

Leri Pál - har DKK reg. nr. 18929/2004

 

- og deres tavler kan findes på DKKs hundedatabase

 

Kan desværre ikke umiddelbart slå dem op på German Shepherd dog Pedigree Search - men det kan være at bedsteforældrene findes der.

 

God fornøjelse og held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

på stamtavlen vil du ikke kunne se andet end hvilke prøver hundene har bestået og hvilken status i hd,ad

 

allergier og andet står der desværre ikke men er det i familien er din hund også disponeret for det via avlen og har en større chance for at udvikle allergier osv

 

så kan du evt gøre det og se om du kan opsøge dem som har haft linjerne bag din men tror ikke du får noget ud af det for som du skriver er morenaflivet grundet allergi og det er arveligt

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for svarene indtil nu.

 

Jeg kender både Alto´s far og mor - da han er "afkom" af min storebrors hunde. Det var ikke så meget allergien jeg ville vide noget om - mere om der måske var nogle brødre/søstre til Mille og Pal - og noget afkom derfra - eller om schæferfolket vidste noget sådan generelt om hunde fra opdrætterne eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
tak for svarene indtil nu.

 

Jeg kender både Alto´s far og mor - da han er "afkom" af min storebrors hunde. Det var ikke så meget allergien jeg ville vide noget om - mere om der måske var nogle brødre/søstre til Mille og Pal - og noget afkom derfra - eller om schæferfolket vidste noget sådan generelt om hunde fra opdrætterne eller lign.

 

 

kender godt kennel rubini er det ikke en af hundene derfra:?:

 

synes ikke man hører til dem medmindre de ikke opdrætter mere

 

kennel leri er jeg bekendt med

Link til indlæg
Del på andre sites

På hundeweb kan du se hvad evt søskende til en given hund hedder.. Så kontakt dem og spørg dem om de har de eller de problemer med deres hunde..

Har du spurgt opdrætter om søskende til din hund har nogle problemer??

 

min hund kommer ikke fra en opdrætter, men privat-avl. Jeg kender Alto´s bror og lillesøster. De har så vidt jeg ved ikke problemer med allergi, men lillesøsteren har hd i svær grad og har mistanke om, at broderen også har det men han er ikke blevet røngten.

 

Alto har heldivgis a-hofter.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hej.

 

Jeg har en schæferhund som hedder Hector. Han er også uden tavle. Hans far hedder Leri Pietro. Leri Pietro`s forældre hedder sjovt nok Leri Theresia og Eiko Vom Haus Hazelda, så der må være noget fætter agtigt forholde imellem Hector og Alto???

Jeg har en kopi af Leri Peitro`s stamtavle, hvor Leri Theresia og Eiko Vom Haus Hazelda`s forældre og bedsteforældre jo også står på. Hvis dette skulle have fanget din interesse, så er du velkommen til at maile til mig.

 

M.v.h.

Kenneth

 

[email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor fantastisk - tænk at lægge en tråd her og så lige pludselig har Alto en fætter-ting :-D

 

Jeg vil rigtig gerne se billeder af Hector - kan du lægge nogle herind ??.

 

Lige pt er jeg igang med en stor eksamensopgave - men når den er slut engang, kunne jeg også godt tænke mig at se Hector irl - hvis altså det kunne arrangeres ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg da sikker på, at vi godt kan arrangere, det kunne være super sjovt :5up:

 

Jeg har lagt billeder ind af Hector fra han er 10 uger og frem til nu.

 

Du skriver bare når du er færdig med eksamen, så finder vi ud af noget der.

 

Hilsen Kenneth

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg kigget i Hectors album - og der er nogle lighedstegn - især fra hvalpebilledet da han var 10 uger. Han har nøjagtigt den samme aftegning (halskæde) som Alto havde - prøv at se i hans album, da han var 10 uger.

 

Forøvrigt det billed hvor Hector er 10 måneder ligner han Alto´s lillesøster rigtig meget.

 

Dejlige billeder :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Har Alto allergi? Jeg syntes han ser lidt rød ud i ørerne...

 

Ja, desværre. Det har dog været meget meget værre - efter foderskift og mindre stresset er det blevet nogenlunde. Jeg tror dog, at det også er noget genetisk fra hans mor´s linier (og heldigvis ikke Hectors linier) - Alto´s mor er blevet aflivet pga meget alvorlig allergi.

 

Forøvrigt syntes jeg lige du skal se et billed af Alto´s far - Pál :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor han ligner sin far.

 

Hector har desværre også lige fået konstateret allergi over for støvmider og lagermider.

Efter at vi er startet på et vaccinationsprogram og har skiftet foder (Kingsmoor), så er han stort set symptomfri.

 

Det har ellers været et helvede det meste af efteråret, hvor han gradvist har slået mere og mere ud, men nu er der heldigvis styr på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: ja, der er en del lighedstræk mellem Alto og Pál, altså bortset fra størrelsen.

 

Jeg vil tro, at Pál vejer omkring 35 kg. og han er sådan en "elegant" herre, der bare har total kropskontrol, hvorimod Alto vejer 44 kg. (uden at være tyk) - og overhovedet ikke har kontrol over noget som helst - og elegant tja :oops:

 

Han løber faktisk stadig kluntet som en hvalp, men det har så den fordel, at der som regel ikke er nogen der er bange for ham, han er jo bare en hvalp i en meeeget stor krop:mrgreen:

 

Mht til allergi, har Alto det "kun" i ørene - men det syntes jeg også er rigeligt. Vi fodrer med Olivers lam og havre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...