Hop til indhold

Bløder af to omgange ved løbetid - normalt?


Siiigne88
 Share

Recommended Posts

Hej. Ved ikke om denne tråd ligger rigtigt, men tror egentlig ikke hun er syg. Men min første tævehund. Er/har lige været i løbetid. Blødte i knap 2 uger og stoppede for 3-4 dage siden. Hun er lige nu begyndt at bløde igen. Lidt mørkere end det i den første periode. Hun er meget sløv og spiser ikke så meget - er det normalt her sidst på løbetiden. Har ikke været de første uger. Er ikke hævet bagtil mere. For leden gav hun et ordentlig hyl, da jeg løftede hende ved maven. Blev bare lige lidt bekymret for Livmoderbetæbdelse. Så vil egentlig bare høre om det er normalt med stop og så blødning igen, og en mere sløv og pivende hund til sidst i perioden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har snakket med en dyrlæge. Og prøvede mens jeg snakkede med ham at trykke på hende. Det reagerede hun ikke på - men kan jo være svært for alm mennesker at mærke. Hun spiser gerne godbidder. Har aftalt at snakke med egen dyrlæge i morgen, men mindre hun bliver dårlig. Har lige lagt ekstra mærke til hende her til aften. Hun slikker sig virkelig meget bagtil. Vi gik i godt 2 timer fra 10-12 i formiddags. Ellers har hun kun været ude og tisse to gange. Og det ligner hende ikke. Hun er trods alt kun 10 mdr og i en virkelig aktiv alder. Tak for svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen feber. Blodet er tykkere end sidste uge og sådan rødbrunt. Hun spiser nu og har været ude i have og leget en smule. Ringer i morgen og får en tid.

 

Hold øje med hende i nat. For en sikkerheds skyld.

 

Jeg husker ikke at blodet er blevet tykkere eller mere brunt, men at det gik over i vandigt udflåd. Men min den store var meget påvirket. Pev, var tydeligt utilpas og ked af det. Hun blev steriliseret 2 mdr. senere, og blev dagen efter operationen falsk drægtig. Hun havde en masse bamser og bolde som "hvalpe". Så det var den rette beslutning at sterilisere hende!

 

Overvej om det er nødvendigt for hende. Der er mange fordele og mange ulemper.

 

Håber I får en rolig nat!

Link til indlæg
Del på andre sites

Under selve højbrunsten stopper blødningen stort set og derefter bløder tæven igen.

 

I forhold til evt. sterilisation så er tidspunktet mellem to løbetider bedst, da tæven da er i en roligere periode end tættere på løbetiden. da du ikke kender hendes cyklus, tænker jeg, at der skal blodprøve til for at sikre at hun får foretaget operationen på det bedste tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at skræmme eller noget. Men vores den gamle var i løb og alt gik som planlagt. Men hendes løbetid fortsatte og ændrede farve og konsistens og hun havde en bragende åben livmoder betændelse og min fars tæve gjorde det samme - betændelsen kom i forbindelse med løbetid.

Men når ikke der er feber og dyrlægen siger at der ikke er noget.

Vores dyrlæge sendte os hjem med beskeden om at komme igen om mandagen - næste nat var hun akut opereret ved en anden dyrlæge som var rystet over den besked vi havde fået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos mine whippettæver plejer blødningen at stoppe næsten helt, de par dage de er højløbske, derefter kommer der 3-4 dage med mørkt mere tyktflydende blod, ikke de store mængder, men det er der.

Deres løbetid plejer at vare ca. 4 uger og da Ghini i forbindelse med parring og drægtighed har fået taget progesterontest, ved jeg at hun har ægløsning på dag 20.

De gange hun er blevet parret har der ikke været tyktflydende blod efterfølgende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...