Hop til indhold

Nose work


Camilse
 Share

Recommended Posts

Vi er nogle stykker som arbejder på at starte en forening i området. Vi skal bruge et par bestyrelsesmedlemmer :vinken:

http://www.nosework-jylland.dk/

 

Haha, efter mange år med foreningsarbejde.... Så er jeg blevet lidt.... Træt :engel:

Men mega spændende projekt - håber det griber om sig, for kan se rigtig mange mennesker og hunde få virkelig meget glæde af den aktivitet!!

 

Tror jeg er nød til lige at have læst lidt mere om det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke rigtig finde noget om formålet med foreningen?

Det er vi ved at få skrevet i udkastet til vedtægter Viv :-D

Facebook grupper er fine, men når der engang skal til at afholdes prøver, så er der nrug for arrangører.

Jeg tror at der allerede er brug for nogle som vil arrangere fællestræninger o.l.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er nogle stykker som arbejder på at starte en forening i området. Vi skal bruge et par bestyrelsesmedlemmer :vinken:

http://www.nosework-jylland.dk/

 

Det lyder spændende, får lige læst linket.

 

Nu har jeg læst linket, der står ikke noget om den forening i er ved at starte, er der et sted jeg kan læse om det? Hvor kommer tdet til at foregå, jeg har ikke bil, så vi cykler rundt, så det er desværre en vigtig faktor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder spændende, får lige læst linket.

 

Nu har jeg læst linket, der står ikke noget om den forening i er ved at starte, er der et sted jeg kan læse om det? Hvor kommer tdet til at foregå, jeg har ikke bil, så vi cykler rundt, så det er desværre en vigtig faktor.

Der skal nok komme noget på hjemmesiden, når foreningen bliver dannet. Jeg regner med at det bliver til oktober.

Aktiviteterne vil sikkert komme til at foregå i det østjyske (Århus - Fredericia - Silkeborg) men det afhænger jo af arrangørerne.

Hjemmesiden er bare en foreløbig "pladsholder"

Link til indlæg
Del på andre sites

Der skal nok komme noget på hjemmesiden, når foreningen bliver dannet. Jeg regner med at det bliver til oktober.

Aktiviteterne vil sikkert komme til at foregå i det østjyske (Århus - Fredericia - Silkeborg) men det afhænger jo af arrangørerne.

Hjemmesiden er bare en foreløbig "pladsholder"

 

Ok, så vil jeg lige holde øje med siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, det var en kæmpe succes for lillebror. Vi kunne ku nå at arbejde med godbidssøg, men ih, hvor kunne han knokle løs. Havde frygtet lidt at han ville køre alt for højt, men han arbejdede ret hurtigt meget systematisk. Vi vil helt sikkert arbejde videre med det her ind til vi skal på kursus om nogle uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Lillebror har været mentalt fraværende i nogle dage, da Cassi var højløbsk. Det er meget svært at være hanhund med en lækkermås som roommate... Det er overstået nu og hovedet begynder efterhånden at finde på plads. Vi har været ude og arbejde med en af de andre i klubben der har trænet en del, og havde begge hunde på. Nøj der er forskel på de to. Calle har som altid godt med fart på, mens Cassi bare er super cool.

 

De fik tre søg hver og i det sidste fik vi lov at arbejde med noget parring. Calle var lidt ufokuseret i starten, men det lykkedes ham at finde det. Cassi slog bare næsen til med det samme. Kan slet ikke vente til næste lørdag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg været afsted på kursus. Tog Cassi med i stedet for Calle, da hun ikke har prøvet helt så meget. Og det kunne man bare ikke mærke på hende. Hun knoklede løs og løste samtlige opgaver. Så ingen tvivl om at begge hunde skal arbejde med det her. Alle tiders aktivitet til vinter.

 

Og så er Calle en lille darling. Vi lavede parring hjemme i stuen, og så fik han pludselig fært af det lavendel der stod i vindueskarmen og han nægtede simpelthen at forsætte før han havde fået en belønning.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Cassi og jeg har de sidste fire uger trænet hos Meretes Hundeskole... Hun er så suveræn til at søge opad. Men det med beholdersøg synes hund er noget meget mærkeligt noget. Så det har vi knoklet med og hun er begyndt at søge mere målrettet. Igår var der et søg på sko som beholdere og her var hun slet ikke i tvivl om hvor det var færten kom fra. Lige pt. arbejder hun med både lavendel og eukalyptus. Det er stadig rigtig skægt, og hun elsker det. Og nu hvor hun skal holdes i ro, så er det jo alletiders aktivering.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Wuhu... Cassi har været til sin første (uofficielle) prøve i dag. Første søg var udendørs søg. Hun havde færten længe inden hun blev sat igang og var næsten ikke til at styre. Der gik under 10 sekunder og så var det søg klaret(og det selvom jeg var lige langsom nok til at opfatte at hun rent faktisk markerede, nok fordi hun er lyn hurtig til at forsætte når hun ikke bliver belønnet). Næste søg var jeg lidt bekymret for, for det vare beholdersøget, og det har hun haft virkelig svært ved at forstå pointen af. Igen havde hun færten med det samme og går direkte til den rette beholder. MEN kvajet med linen får viklet benet ind i linen og kommer ikke hurtigt nok op til hende. Så hunngår videre, tjekker tre beholdere efter og går så tilbage til den rette beholder.

 

En lille pause, og så igang med de sidste to søg. Indesøget syntes hun var en smule svært, men fandt duften efter et minuts tid. Hun var meget grundig. Kæretøjssøget var heller ikke nemt. Her fik vi to fejl, fordi hun satte en pote på bilen. Men hun fandt igen duften.

 

Så 100 point og to fejl i den første prøve. Dygtig lille Cassipige. Og nøj hvor er det vildt som hun bare tænder på det her. Hun har næsten ikke tid til at vente på at jeg sætter hende igang.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så skal der virkelig trænes... To uofficelle Nose Work prøver i april...

 

Det her er absolut en af de absolut fedeste ting jeg har valgt at starte på med min lille prinsesse. Når hun har været inde og lave et søg, så står hun nærmest og smiler. Hun er nærmest umulig at holde, når hun er afsted til træning.

 

Calle synes også det er sjovt, men han er næsten lige så interesseret i at holde øje med alt muligt andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet sat i gang med det hersens nosework af en træningsveninde. Jeg har valgt Luna som prøveklud, da hun er min absolut mest arbejdsivrige hund (ja, mere en borderen :lol: ) Og hold op jeg synes hun er sej allerede efter kun 3 træningsgange.

 

Hun søger 100 %, kigger på intet tidspunkt efter hjælp hos mig, og bliver bare ved og ved. Det er altså fedt at se. Tror hurtigt hun bliver klar til at få duft på :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna Badonna er også startet op på nosework - og er rocker sej til det. Som det jo viser sig hun er til alt arbejde, hvor HUN har styringen og jeg skal blande mig udenom.

 

Jeg er stadig mere vild med mantrailing og fortsætter også med denne sport, men nose work er nemt at gå til og kan laves alene uden det store besvær, så den er vi også hoppet på. jeg satser på, at hun skal til prøve i løbet af i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg startede til Nose work træning med Smokey for et par uger siden, vi er jo stadig kun på godbidder, hvilket i det store hele går okay, selvom han er en ret blank type og på ingen måde vandt til at arbejde selvstændigt (omplacering) -håbet er selvfølgelig at NW vil hjælpe på hans evne til at arbejde selvstændigt ;-) Men jeg er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå, når vi skal til at køre med duft, jeg aner intet om NW, så vi følger jo bare træningen, men jeg kan godt have mine bekymringer om Blanco kommer til at fatte et klap af det, når vi når der til :lol:  Men ind til videre er det nu ret hyggeligt :-) 

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi var til sin anden uofficielle prøve i forrige weekend. Hun var næst hurtigst på beholder og udendørssøget, og fik 100 point og 2 fejl( for poter på køretøjet og stram line). Havde vi ikke haft fejlene fra køretøjet var hun blevet anden vinder på dagen.

Men hun er helt igennem fantastisk at have med, simpelthen fordi hun glemmer alt omkring sig og bare arbejder. Hun lignede på et tidspunkt en der tænkte, hey, giv mig nu lov til at starte det her søg! Det hele blev filmet, så håber det kommer på et tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Så spændende... I morgen har vi som en masse andre debut ved den første officielle Nose Workkonkurrence i DK. Cassi har så sørget for at det bliver en laaaang og ret kedelig dag, for hun er lige gået i løbetid. Men hun virker ret upåvirket og i det hele taget arbejder hun rigtig pænt. Det hele handler om hvor god jeg er til at læse hende.

vi var til uofficiel konkurrence for to uger siden, hvor hun gik til 100 point og 0 fejl og blev nr. 4 ud af omkring 25 hunde, og blev næsthurtigst på beholdersøget.

 

vi glæder os meget og skal afsted både i morgen og søndag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så. Har vi været gennem vores to første officielle konkurrencer. I går missede vi lige akkurat vores beståede resultat, da jeg var et splitsekund for langsom til at sige Fundet på udendørssøget, så tiden nåede lige akkurat at få. Sagt sådan helt præcist, jeg sagde fundet i næsten samme øjeblik som der blev sagt tid. Cassi var nu rigtig fin hele vejen igennem, og et super flot indendørssøg gjorde at hun blev nr. 3 på det søg.

i dag var vi så til prøve i silende regnvejr. Cassi var i hopla og arbejdede super hurtigt. Vi fik 100 point og 1 fejl(der kom en lille pote på traileren) og så havde vi det næsthurtigste beholdersøg :D er super stolt af min lille prinsesse pige, som nu kan pryde sig af titlen NW1. 

En af de rigtig fede ting ved disse to dage har været at jeg virkelig kan mærke at vi har fået rigtig godt styr på den rolige start. jeg har kæmpet en del med en hund der bare er spurtet af sted og så først, når hun ikke kan komme længere er kommet i tanker om at hun skal søge. Kun i udendørssøget igår har hun været i et nu finder jeg på en masse fordi jeg ikke er helt sikker på hvad jeg skal. Samtidigt kan jeg mærke at jeg er ved at have godt styr på at læse hvornår hun er på færten. Ikke fordi hun markere, men fordi jeg ved hvordan hun er når hun tror dt måske er her færten er. 

Nu skal der trænes hårdt den næste måned, for jeg har lige meldt os til en NW2 på Fyn.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...