Hop til indhold

Hvorfor ikke bare vælge race efter stjernetegnet?


PBC
 Share

Recommended Posts

Det er jo meget lettere, så er der kun 2 racer at vælge imellem.

 

Jeg er vægt og nupper en Irsk setter. Så vil jeg have et haglgevær med Engelsk skæfte og side by side løb. Jeg vil have tweedtøj med et grønligt islæt og gode brune læderstøvler. En passende flat cap på hovedet og så vil vi gå ud over de grønne store marker, hvor vi jager agerhøns for stående fuglehund = Irsk setter

 

Hvad vil du?

 

http://www.msn.com/da-dk/livsstil/pets/dit-stjernetegn-viser-vej-denne-hund-skal-du-v%c3%a6lge/ss-BBqumot?ocid=spartandhp#image=22

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skorpion og åbenbart "elsker personer født i skorpionens tegn eksotiske ting eller bare ting, som skiller sig ud. En portugisisk vandhund har et eksotisk ydre, er aktiv og selvstændig, hvilket matcher godt skorpionens natur."

 

Det passer vist ikke så godt med, at jeg har labrador og golden ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skorpion og åbenbart "elsker personer født i skorpionens tegn eksotiske ting eller bare ting, som skiller sig ud. En portugisisk vandhund har et eksotisk ydre, er aktiv og selvstændig, hvilket matcher godt skorpionens natur."

 

Det passer vist ikke så godt med, at jeg har labrador og golden ....

 

Du skal bare vælge Pyrenærhund så og se dig selv i den friske bjergluft med striktrøje og vind i håret skue ud over fåreflokken sammen med dine 3-4 Pyrenærhunde, som passer på det hele for dig og så er godt selskab - og i ser blændende godt ud. Du med røde kinder og stort smil og hundene med den store hvide pels i det flotte klare lys :-9

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg skal åbenbart have Husky slædehund ;-) de er også utrolig smukke, men det er nok ikke lige mig at styre sådan en - men smukke det er de :lun:

 

Sjovt nok er min drøm engang at komme til Grønland og køre med slædehunde, så lidt må der være om det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Også mig:megaked:

 

Jeg er dog født så tæt på løven, at jeg forbeholder mig retten til at vælge schæfer eller rotte. Så gæt selv:mrgreen:

 

Der er altid nogen som ikke vil indordne sig reglerne :-) - tæt på løve :-)

 

Nærved og næsten slår ingen mand af hesten og tæt på skyder ingen hare. Du kan få en Chi eller Pom. Det må du bare forholde dig til.:drille:

 

Men du må gerne træne dem som Schæfere :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal åbenbart have Husky slædehund ;-) de er også utrolig smukke, men det er nok ikke lige mig at styre sådan en - men smukke det er de :lun:

 

Sjovt nok er min drøm engang at komme til Grønland og køre med slædehunde, så lidt må der være om det :mrgreen:

 

Tur til Afrika og jage løver med en Rhodesian Ridgeback, var vel heller ikke af vejen. Og bare så retriever ejeren ikke misforstår. En Rhodesian Ridgeback skal finde og stille løven - ikke apportere den. Så kan du skyde med kamera.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Tur til Afrika og jage løver med en Rhodesian Ridgeback, var vel heller ikke af vejen. Og bare så retriever ejeren ikke misforstår. En Rhodesian Ridgeback skal finde og stille løven - ikke apportere den. Så kan du skyde med kamera.

 

FEDT :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er vandmand men tæt på stenbuk - må også indrømme at dalmatineren nok mere er "min" hunderace end huskyen.....

 

vores baghave støder næsten op til nogle, der har 3 dalmatinere nu (og tidligere har haft opdræt), og vi følges af og til ad når ejeren går tur med deres 2 årige han.

 

både hannen og Loui er majestætisk ligeglade med den anden, mens vi tobenede ævler ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er krebs og skal jo så åbenbart have poms eller chi:hmm:

 

Det er da godt vi er flere i husstanden, jeg tror bare jeg retter mig efter anbefalingen til yngste sønnen, han er vægt og whippet skulle være den perfekte race, så må jeg jo bare indordne mig og leve med en race, der ikke helt matcher min natur :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vædder og skulle så vælge en JRT eller Schnauzer. :hmm: Enten er der fejl i artiklen eller også er jeg født i et forkert tegn...

 

En Riesenschnauzer kan vel ikke være helt way out. Den tæve jeg havde i 80'erne lignede meget en Rottweiler af sind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er løve, så valget er enten schæfer eller rottweiler. Schæfere har jeg jo haft flere af, men der kommer altså ikke flere :fyfy:. Rotten er en dejlig hund, men nok lige en lidt for stor mundfuld for mig, så den blir det heller aldrig!

 

Men-men, der skal jo være nogen, der vælger nogle af alle de andre racer, der findes - ellers er det jo synd for dem, ikke? Og sådan en blir jeg så :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er løve, så valget er enten schæfer eller rottweiler. Schæfere har jeg jo haft flere af, men der kommer altså ikke flere :fyfy:. Rotten er en dejlig hund, men nok lige en lidt for stor mundfuld for mig, så den blir det heller aldrig!

 

Men-men, der skal jo være nogen, der vælger nogle af alle de andre racer, der findes - ellers er det jo synd for dem, ikke? Og sådan en blir jeg så :pift:

 

Jeg ville ikke betragte Rottweiler som en større mundfuld (med mindre man skal spise den) end en Hovawart, måske snarere tværtimod

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke betragte Rottweiler som en større mundfuld (med mindre man skal spise den) end en Hovawart, måske snarere tværtimod

 

:blink:

Jeg tror en rottweiler er noget mere skarp end en hovawart, men jeg ved det faktisk ikke :vedikke:

Har bare altid haft det billede af rotten, at den kræver en "hård" og konsekvent hånd for ikke at tage styringen, og sådan er en hovawart bestemt ikke. Til gengæld er hovawarten nok ikke lige så trænbar som en rottweiler - en hovawart gider ikke for mange gentagelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink:

Jeg tror en rottweiler er noget mere skarp end en hovawart, men jeg ved det faktisk ikke :vedikke:

Har bare altid haft det billede af rotten, at den kræver en "hård" og konsekvent hånd for ikke at tage styringen, og sådan er en hovawart bestemt ikke. Til gengæld er hovawarten nok ikke lige så trænbar som en rottweiler - en hovawart gider ikke for mange gentagelser.

 

Jeg opfatter Rottweiler som rolig, selvsikker, viljefast, lidt flegmatisk og ikke særlig aktivitetskrævende. Den kræver ikke en hård hånd, men en viljefast ejer som venligt og konsekvent sørger for at hxn får sin vilje, med de ting hxn har valgt at hxn bestemmer. Tror ikke den er let at træne - ikke særlig samarbejdende, men med tålmodighed og gentagelser går det og når det først er lært glemmes det ikke. Jeg antager at en Hovawart er lidt mere aktivitetskrævende alt i alt. men også at de to racer ligner hinanden en hel del, faktisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...