Hop til indhold

Hvorfor ikke bare vælge race efter stjernetegnet?


PBC
 Share

Recommended Posts

Jeg opfatter Rottweiler som rolig, selvsikker, viljefast, lidt flegmatisk og ikke særlig aktivitetskrævende. Den kræver ikke en hård hånd, men en viljefast ejer som venligt og konsekvent sørger for at hxn får sin vilje, med de ting hxn har valgt at hxn bestemmer. Tror ikke den er let at træne - ikke særlig samarbejdende, men med tålmodighed og gentagelser går det og når det først er lært glemmes det ikke. Jeg antager at en Hovawart er lidt mere aktivitetskrævende alt i alt. men også at de to racer ligner hinanden en hel del, faktisk.

 

Du har nok ret, de har også samme farver (bortset fra de sorte eller gule hovawarter:mrgreen:) det er bare lige pelsen der afviger en hel del :blink: Men måske er der ikke den store forskel som jeg troede....

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink:

Jeg tror en rottweiler er noget mere skarp end en hovawart, men jeg ved det faktisk ikke :vedikke:

Har bare altid haft det billede af rotten, at den kræver en "hård" og konsekvent hånd for ikke at tage styringen, og sådan er en hovawart bestemt ikke. Til gengæld er hovawarten nok ikke lige så trænbar som en rottweiler - en hovawart gider ikke for mange gentagelser.

 

Jeg opfatter Rottweiler som rolig, selvsikker, viljefast, lidt flegmatisk og ikke særlig aktivitetskrævende. Den kræver ikke en hård hånd, men en viljefast ejer som venligt og konsekvent sørger for at hxn får sin vilje, med de ting hxn har valgt at hxn bestemmer. Tror ikke den er let at træne - ikke særlig samarbejdende, men med tålmodighed og gentagelser går det og når det først er lært glemmes det ikke. Jeg antager at en Hovawart er lidt mere aktivitetskrævende alt i alt. men også at de to racer ligner hinanden en hel del, faktisk.

 

Giver dig helt ret PBC, den kræver ikke en hård hånd, men konsekvent stædighed fra ejer. Den er ikke svær, at træne som sådan men for lange træningspas med for mange gentagelser gider den ikke. Der kommer dens egenrådighed ind i billedet. Den finder hurtigt noget der kunne være mere interessant end det man beder den om. Og som du skriver, hvad der først er indlært bliver ikke glemt. - Hofferne, de er ikke voldsomt skarpe i dagligdagen, men er rigtig gode til situationsfornemmelse og agerer derefter.

Redigeret af Niels M
Link til indlæg
Del på andre sites

Giver dig helt ret PBC, den kræver ikke en hård hånd, men konsekvent stædighed fra ejer. Den er ikke svær, at træne som sådan men for lange træningspas med for mange gentagelser gider den ikke. Der kommer dens egenrådighed ind i billedet. Den finder hurtigt noget der kunne være mere interessant end det man beder den om. Og som du skriver, hvad der først er indlært bliver ikke glemt. - Hofferne, de er ikke voldsomt skarpe i dagligdagen, men er rigtig gode til situationsfornemmelse og agerer derefter.

 

Lyder som om de to racer har en hel del til fælles :-D

Men for at komme tilbage til tråden, så ville jeg ikke turde kaste mig ud i en rotte, men gerne med endnu en hovawart - måske fordi den kender jeg :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et stk stenbuks-boxer til mig :lun:

 

Boxere er da også noget af det sødeste, er bare ikke så tosset med deres savl og måske lidt for flade næser. Men når nu stjernetegnet siger det, må man rette sig efter det. Eller er der noget med at man kan have en asedant (eller hvad det nu hedder sådan noget) i et andet stjernetegn, så selv om man ligner en stenbuk, så er man i virkeligheden tyr indeni?

Link til indlæg
Del på andre sites

Et stk stenbuks-boxer til mig :lun:

 

Boxere er da også noget af det sødeste, er bare ikke så tosset med deres savl og måske lidt for flade næser. Men når nu stjernetegnet siger det, må man rette sig efter det. Eller er der noget med at man kan have en asedant (eller hvad det nu hedder sådan noget) i et andet stjernetegn, så selv om man ligner en stenbuk, så er man i virkeligheden tyr indeni?

Det må klart være det, der er gået galt her :mrgreen: Jeg er i virkeligheden jomfru indeni :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg efter det her er født i et forkert stjernetegn eller slet ikke har et stjernetegn. Er vædder og disse to racer dukker op Jack Russell Terrier - Schnauzer. Har aldrig haft nogen af racerne.

Kan slet ikke finde min lille perle af en saluki, men schæferen dukker op ved løven.

Godt man ikke tror på alt ;-)

Men altid sjovt at se :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal åbenbart have Beagle eller blodhund, jeg kan så ikke lige se hvordan man kommer frem til at sådan nogle selvstændige hunderacer er det perfekte match til en kontrolfreak jomfru.. ;-) :hmm: :mrgreen:

 

Nej vel ;-)

 

jeg er også lidt tæt på løven så jeg snupper li schæferen i stedet:engel:

 

V. H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej vel ;-)

 

jeg er også lidt tæt på løven så jeg snupper li schæferen i stedet:engel:

 

V. H. Sille

 

Nej det giver ikke så meget mening :lol:

 

Jeg er meget tæt på vægten, så jeg kunne måske vælge irsk el. Engelsk sætter i stedet, hvilket jeg overhovedet ikke tror de bliver bedre af, eller whippet, som så helt klart ville være det jeg ville vælge af de valg muligheder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...