Hop til indhold

Hvilken race?


Soph
 Share

Recommended Posts

MarieF: I forhold til cavelieren - nu ved jeg ikke om du er den rette at spørge, så dette er egentlig et mere åbent stillet spørgsmål -, ved du så hvilken opdrætter man bør opsøge for at sikre sig en sund og rask hund? Jeg må indrømme, at netop racens sundhed (eller nok mangel på samme,) hidtil har spillet en stor rolle i at skræmme mig væk. Jeg er helt med på at man gennem tavlen jo bedst sikrer sig at der er brugt sunde og raske hunde, men jeg synes det er lidt af en opdrætterjungle. Alle forsøger jo at overbevise købere om at hundene er sunde, men jeg har svært ved helt at finde tilliden og troen på, at jeg kommer hjem med en hund der kan holde i mange år uden diverse skavanker. Jeg synes desværre at selv de opdrættere man kan læse sig til er gode, har lavet en del syge hvalpe også. Racen døjer jo desværre ikke kun med én eller to ting.

 

Hvis jeg skule have en cavalier, ville det blive fra Torben http://www.colun.dk :)

Link til indlæg
Del på andre sites

MarieF: I forhold til cavelieren - nu ved jeg ikke om du er den rette at spørge, så dette er egentlig et mere åbent stillet spørgsmål -, ved du så hvilken opdrætter man bør opsøge for at sikre sig en sund og rask hund? Jeg må indrømme, at netop racens sundhed (eller nok mangel på samme,) hidtil har spillet en stor rolle i at skræmme mig væk. Jeg er helt med på at man gennem tavlen jo bedst sikrer sig at der er brugt sunde og raske hunde, men jeg synes det er lidt af en opdrætterjungle. Alle forsøger jo at overbevise købere om at hundene er sunde, men jeg har svært ved helt at finde tilliden og troen på, at jeg kommer hjem med en hund der kan holde i mange år uden diverse skavanker. Jeg synes desværre at selv de opdrættere man kan læse sig til er gode, har lavet en del syge hvalpe også. Racen døjer jo desværre ikke kun med én eller to ting..

 

Nu tillader jeg mig at svare, da jeg er sat rimelig ok ind i cavalierverdenen. Det er en meget sygdoms ramt race, både i forhold til racerelaterede sygdomme men også generelle skavanker. Min næste hund bliver ikke en cavalier af samme grund.

Men skulle jeg have cavalier igen ville jeg tage fat i Majbritt fra kennel Canidan. Synes virkelig hun er dygtig, og så har hun nogle fantastisk lækre hunde. Men jo det er en jungle og ville som det første løbe skrigende væk fra enhver cavalier opdrætter der ikke anerkender racens problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tillader jeg mig at svare, da jeg er sat rimelig ok ind i cavalierverdenen. Det er en meget sygdoms ramt race, både i forhold til racerelaterede sygdomme men også generelle skavanker. Min næste hund bliver ikke en cavalier af samme grund.

Men skulle jeg have cavalier igen ville jeg tage fat i Majbritt fra kennel Canidan. Synes virkelig hun er dygtig, og så har hun nogle fantastisk lækre hunde. Men jo det er en jungle og ville som det første løbe skrigende væk fra enhver cavalier opdrætter der ikke anerkender racens problemer.

 

Enig, Maj Britt er skide dygtig! Hun er i øvrigt dyrlæge, og ved ret meget hvad hun snakker om:-) Jeg ved at hun altid er klar på en snak om sine hunde, hvad enten det er ansigt til ansigt eller på mail.

Link til indlæg
Del på andre sites

Japansk spids kunne måske også være et bud?

 

Den spids hund der bor inde hos min nabo gør og gør... Og det uanset om der er nogen hjemme hos den eller ej. Generelt synes jeg at spidserne er nogle søde hunde(det har de været dem jeg har mødt), men nøj hvor er jeg træt af den jeg bor ved siden af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den spids hund der bor inde hos min nabo gør og gør... Og det uanset om der er nogen hjemme hos den eller ej. Generelt synes jeg at spidserne er nogle søde hunde(det har de været dem jeg har mødt), men nøj hvor er jeg træt af den jeg bor ved siden af.

Men det lyder da heller ikke som normalen, gør det? Altså, jeg siger ikke, at japansk spids reelt ER et godt bud (som jeg skriver, kunne det måske bare være et bud) men det er vel ikke normalt at selv vagtsomme alarmhunde skal stå og gø konstant?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det lyder da heller ikke som normalen, gør det? Altså, jeg siger ikke, at japansk spids reelt ER et godt bud (som jeg skriver, kunne det måske bare være et bud) men det er vel ikke normalt at selv vagtsomme alarmhunde skal stå og gø konstant?

der er bare RIGTIG tit noget at gø af, når man bor tæt på andre mennesker..

Link til indlæg
Del på andre sites

@Therese jeg kan ikke udtale mig om hvad der er generelt for racen. Det har jeg ikke nødt nok individer til.

Selv ville jeg ikke vælge en vagtsom hund til lejlighed. Naboens hund gør primært ved støj omkring den. Fx kan der være en hund et stykke væk der siger vov og så starter den. Den går ikke for at gå, men fordi noget sætter den igang.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Therese jeg kan ikke udtale mig om hvad der er generelt for racen. Det har jeg ikke nødt nok individer til.

Selv ville jeg ikke vælge en vagtsom hund til lejlighed. Naboens hund gør primært ved støj omkring den. Fx kan der være en hund et stykke væk der siger vov og så starter den. Den går ikke for at gå, men fordi noget sætter den igang.

Det er også helt okay, at du ikke vil det :-D Som jeg skrev, foreslog jeg racen, fordi jeg havde læst, at den var moderat gøende. At andre har oplevet noget andet, er selvfølgelig fint at nævne, så TS kan være opmærksom på det, men jeg foreslog racen for at hjælpe og give et alternativ til de racer, som hun allerede selv havde overvejet. Det synes jeg ikke vi behøver koge mere suppe på - nu er det nævnt og så kan TS jo selv tage stilling til det :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...