Hop til indhold

Hvor meget skal hun veje?


Mariijah
 Share

Recommended Posts

Hejsa .

Jeg har et spørgsmål omkring min lille hvalps vægt... Hun er mops og er 14 uger gammel . Hun vejede 2 kg da vi fik hende hjem som 8 uger. Idag vejer hun 4 kg - er det for meget eller lidt? Jeg ved at hendes søskende vejer omkring 4,5 eller 5 kg.

Vi vejer hendes mad af så hun får 100 g om dagen + godbidder, så nok omkring 110 på en dag .

Er der en mopse erfaren herinde, der måske kan besvarer mit spørgsmål?? 😄

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt umuligt at svare på, hvordan ser hun ud? Hun skal være slank, man skal kunne mærke ribbenene når man kører en fast hånd ned langs siden;) rigtig mange i den race er alt for tygge, det er bestemt ikke godt, det slider unødigt på deres led og sener og gør ofte vejrtrækningen endnu mere besværlig for en race som i forevejen har problemer;( sæt gerne et billede ind af vidunderet ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg glad for at hører ..

Og heller ikke for tyk?

De er jo lidt runde af natur, så det er svært at fornemme om hun er for tyk 

Det kan nemlig godt være svært med sådan en lille rullepølse :lun: Og nogle hvalpe har jo lidt hvalpefedt, som de vokser fra. Men som Alfen skriver, bør du kunne mærke hendes ribben, hvis du kører en hånd hen af siden på hende. Og ikke sådan at du kun kan finde hendes ribben, hvis du "graver" efter dem :blink: :mrgreen: De skal helst være ret nemme at mærke.

Hvis du fortsat er i tvivl, kan det måske være en ide at kontakte din opdrætter. Han/hun har sikkert erfaring med hvad en hvalp skal veje i den alder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...