Hop til indhold

Hvad har i andre gjort for at sikre jeres hunde hvis i selv bliver syge/skadet?


Really
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

 

jeg så lige et opslag på Facebook ang. et nyt kort der hedder "Dyrenes Redningskort" Synes egentlig at det er en super smart idé. Har i andre lignende i pungen? Jeg må indrømme at jeg aldrig selv har spekuleret over det.

 

IMG_2728 (2).jpg

IMG_2789 (2).jpg

IMG_2793 (2).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle

 

jeg så lige et opslag på Facebook ang. et nyt kort der hedder "Dyrenes Redningskort" Synes egentlig at det er en super smart idé. Har i andre lignende i pungen? Jeg må indrømme at jeg aldrig selv har spekuleret over det.

 

[ATTACH=CONFIG]133919[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133921[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133920[/ATTACH]

 

Jeg har det gratis papkort fra DB i både pung og mobilcover:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Anede ikke der fandtes disse kort - super god ide iøvrigt :5up:

Men jeg har jo både mand og voksne børn, som straks vil tænke på Sinus, hvis der sker mig noget...

 

Jeg har nogle "Levende dyr i hjemmet"-skilte (fra hhv. Dyrefondet og Dyreværnet) siddende ved hoved- og havedør. Tænker (HÅBER) i tilfælde af f.eks. brand at nogen vil sørge for at få ham ud....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Anede ikke der fandtes disse kort - super god ide iøvrigt :5up:

Men jeg har jo både mand og voksne børn, som straks vil tænke på Sinus, hvis der sker mig noget...

 

Jeg har nogle "Levende dyr i hjemmet"-skilte (fra hhv. Dyrefondet og Dyreværnet) siddende ved hoved- og havedør. Tænker (HÅBER) i tilfælde af f.eks. brand at nogen vil sørge for at få ham ud....

 

Samme her - min mand eller mor ville kunne passe, og jeg har også "levende dyr i hjemme" skilt på døren ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom lige til at tænke lidt videre..... Selvom man har mand/kone og børn kunne det alligevel være en god idé med sådan et kort.

hvis man skriver dem på som kontaktpersoner, så har de også en større chance for hurtigt at finde ud af, at der er sket personen noget. Ellers skal politi/sygehus først identificere personen, før de kan underrette de pårørende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom lige til at tænke lidt videre..... Selvom man har mand/kone og børn kunne det alligevel være en god idé med sådan et kort.

hvis man skriver dem på som kontaktpersoner, så har de også en større chance for hurtigt at finde ud af, at der er sket personen noget. Ellers skal politi/sygehus først identificere personen, før de kan underrette de pårørende...

 

Helt sikkert! Og det er vel også derfor så mange af os allerede har det - i en eller anden form, om det så er fra DB, DKK eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes så mange gratis muligheder, og man kunne jo eventuelt laminere det, hvis man virkelig gerne ville at det var vandsikkert!

 

Jeg synes også lidt det lugter af reklame for noget folk kan få gratis :oops: Det er dog bestemt en god idé, men også lidt at malke penge på noget som kan gøres med en selvskreven seddel i ens pung; Og hvis de finder kortet, som man jo netop har i sin pung, ville identificering jo ikke gå hurtigere, de fleste har jo andet i ens pung som også kan identificere; Visakort, kørekort, Ikeakort, donorkort osv.

 

Mit donorkort er også bare papir, og hvis jeg skal være helt uselvisk, så er et donorkort i mine øjne endnu vigtigere, end om mine hunde skulle gå alene hjemme et døgns tid eller to (For der vil 100% sikkert være nogen der opdagede de var alene inden da)!

 

 

En ting jeg dog altid har gået meget op i er at sørge for at min mand og familie ved hvad jeg ønsker der skal ske med mine hunde hvis jeg går bort, jeg synes ofte folk glemmer dette; Og pludseligt står en efterladt familie med en eller flere hunde, og kender ingen i omgangskredsen på den afdøde, og vupti så ender hundene på internat eller med en aflivning. Så det at tage stilling til hvad der skal ske med hundene, synes jeg er super vigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har tilmeldt os Dyrefondets sikkerhedstjeneste. Vi har nemlig ingen børn eller anden nær familie. Jeg har et par nevøer bosiddende i andre byer, så de ville bestemt ikke opdage, hvis vi kørte galt og ikke kom hjem.

Når Dyrefondet bliver kontaktet ( vi har begge et kort i pungen ), tager de ud og sørger for, at der bliver taget hånd om hundene.

 

Vi opdaterer hvert år et oplysningsskema, for ens dyr ændrer sig jo også. F. eks. ville jeg synes, det var forkert at aflive en ganske ung hund, ( hvis det allerværste skulle ske med os ) hvorimod jeg ville være ked af, hvis jeg havde en hund på måske 13 år og lidt reserveret overfor andre, at den skulle skifte hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...