Hop til indhold

Hvilken sele?


MarieF
 Share

Recommended Posts

Leffe er vokset ud af den sele vi har haft (som han har arvet fra vores gamle hund). Det er en Hurrta Pro tror jeg den hedder.

Jeg har i dag været ude for at købe ny sele. Havde ham med og fik prøvet de forskellige. Nummeret større af Hurrta sad alt for løst, så endte med at købe en Julius K9. Nu er jeg dog helt i tvivl. Er den god? Synes ved nærmere eftertanke, at den virker lidt stiv i det. Kan dog godt lide at der er mange reflekser.

 

Kan se på nettet at Hurrta også laver nogle Y-seler, som ser ret gode ud. Kender I dem?

 

Hvad har I/kan I anbefale? Helst noget som han kan vokse lidt i, da han er 4 måneder, vejer 9.4 og formentlig ender på ca 16-18kg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hundene kommer ikke ud af dem? Leffe kunne trække sig baglæns ud af Hurrtaen, hvilket var lidt irriterende

Mange hunde kommer meget nemt ud af K9-selerne!

Hurtta har lavet en ny model af deres Y-sele og dén synes jeg ser super god ud. Deres gamle model bryder jeg mig ikke om - spændet endte ofte i armhulen og generelt sad den bare langt fremme. Den nye model sidder længere bagud og spændet kan drejes væk så den ikke sidder i armhulen. Så hvis du er lun på Hurtta, så ville jeg kigge nærmere på deres nye Y-sele :5up:

 

Ellers er der også Curlis vest-sele, den har vi herhjemme og er super glad for den :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh det var det jeg frygtede Sitto :confused:

 

Han prøvede også en Curli, men der var han, ligesom med Hurrta, lige ved at vokse ud af en størrelse og næste størrelse var alt for stor. Frygtede i hvert fald, at vi skulle købe ny om en måned allerede. Kunne dog ellers godt lide designet!

 

Ved I hvor der er fysiske forhandlere af Y-selen, så man kan prøve den? Var i Petworld i dag og tror ikke de havde den. Kunne i hvert fald ikke se den :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville personligt aldrig købe en Julius K9. I mine øjne, skal en sele fylde "så lidt på hunden som muligt", så den er til mindst muligt gene. Har også hørt (hørt, rygter og alt det der, tredjehåndsoplysninger) at der er dyrlæger, der har set skader på hunde (hvalpe), fordi de har brugt K9 selen over længere perioder og derfor ikke har haft fri bevægelighed i rygsøjlen. Om det passer, det aner jeg ikke. Men jeg har ikke svært ved at tro på, at det kan ske. Kan desværre ikke huske detaljerne nærmere.

 

Selv ville jeg gå primært efter y-sele typen og derudover kan jeg ikke rådgive. Alle hunde er forskelligt bygget og hvad der sidder godt på én - sidder dårligt på en anden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville personligt aldrig købe en Julius K9. I mine øjne, skal en sele fylde "så lidt på hunden som muligt", så den er til mindst muligt gene. Har også hørt (hørt, rygter og alt det der, tredjehåndsoplysninger) at der er dyrlæger, der har set skader på hunde (hvalpe), fordi de har brugt K9 selen over længere perioder og derfor ikke har haft fri bevægelighed i rygsøjlen. Om det passer, det aner jeg ikke. Men jeg har ikke svært ved at tro på, at det kan ske. Kan desværre ikke huske detaljerne nærmere.

 

Selv ville jeg gå primært efter y-sele typen og derudover kan jeg ikke rådgive. Alle hunde er forskelligt bygget og hvad der sidder godt på én - sidder dårligt på en anden :-)

 

Jeg har denne her, og den er super god - den sidder ordentligt, og laver ikke hårboller/filterknuder under forbenene og på maven, sådan som mange andre gør. :5up:

 

http://www.dogshop.dk/shop/julius-k9-idc-6940p.html

 

Men det er sikkert den "almindelige" K9-sele du tænker på, formoder jeg....

Mht. skader skal de vist have gået med den længe - har de fleste ikke kun sele på når de går tur?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jeg har denne her, og den er super god - den sidder ordentligt, og laver ikke hårboller/filterknuder under forbenene og på maven, sådan som mange andre gør. :5up:

 

http://www.dogshop.dk/shop/julius-k9-idc-6940p.html

 

Men det er sikkert den "almindelige" K9-sele du tænker på, formoder jeg....

Mht. skader skal de vist have gået med den længe - har de fleste ikke kun sele på når de går tur?

 

Den der har jeg til Walther og den er vi ret glade for - det er nummer to han har på sine snart 11 år ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...