Hop til indhold

Erfaringer med HUSK (loppefrøskaller)


nr 49
 Share

Recommended Posts

Loui havde egentlig ok mave for en måneds tid siden, men jeg havde læst adskillige steder at HUSK skulle være godt, når der af og til var lidt bøvl med maven (som hun jo lider af...)

 

jeg gav hende en måleske opløst i vand 2 gange om dagen og samtidig kom der tynd og slimet afføring.

 

først troede jeg at det var fordi hun havde spist noget og gav Canikur.

 

derefter blev hun testet for orm og Giardia men med negativt resultat

 

så skiftede jeg foder 2 gange (det sædvanlige var udsolgt og derefter ferie hos leverandøren) men det virkede heller ikke

 

til sidst fik jeg det sædvanlige foder men stadig problemer (også med pengepungen efter skånekost og Canikur.....)

 

endelig droppede jeg HUSK og nu er maven fin igen - tåbeligt at jeg ikke startede med det, men så vidt jeg kunne læse mig til var der ikke diarre som bivirkning....

 

jeg tror at problemerne måske har været en kombination af flere ting, men HUSK kommer ikke lige på menuen igen.

 

har i andre oplevet noget lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej.

Pelle fik på dyrlægens anbefaling HUSK i sit hjemmelavede mad for at give fibre nok, tror jeg det var. Der var ingen probemer, men HUSK virker jo både afførende og stoppende og det er svært at vide hvornår man giver for meget, for lidt eller tilpas.

 

Jeg kommer det i øvrigt i brød, når jeg bager

 

hvor meget gav du ham om dagen? formoder han vejede ca 35 kg

 

ja - jeg ved at det virker regulerende men hun blev jo ved med at have tynd afføring af det på trods af skånekost....

 

jeg må i gang med at bage af det i stedet - var bare glad for at bruge noget naturligt forebyggende .....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nu har jeg jo for alvor fået en allergi hund i huset :cry: I det min Oscar har haft et rigtig hårdt år med on og off dårlig mave - det begyndte også at gå ud over pelsen til sidst. Oscars fordøjelse har altid været en by i Rusland - da han har haft sådan en tendens til forstoppelse.

Jeg har prøvet husk - men det virker ikke for Oscar - da det ofte får den modsatte virkning når han har diare. Jeg har så i perioder brugt Stomax som har virket bedre på den dårlige mave. Det er dog lidt dyrt at bruge i længden - men ellers noget jeg kan anbefale i en periode :-D

Nu bruger jeg almindelig havregryn - som jeg lige bløder op med kogene vand og så ellers tilsætter hans foder. 1 gang i ugen får han også en gang havregrød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nu har jeg jo for alvor fået en allergi hund i huset :cry: I det min Oscar har haft et rigtig hårdt år med on og off dårlig mave - det begyndte også at gå ud over pelsen til sidst. Oscars fordøjelse har altid været en by i Rusland - da han har haft sådan en tendens til forstoppelse.

Jeg har prøvet husk - men det virker ikke for Oscar - da det ofte får den modsatte virkning når han har diare. Jeg har så i perioder brugt Stomax som har virket bedre på den dårlige mave. Det er dog lidt dyrt at bruge i længden - men ellers noget jeg kan anbefale i en periode :-D

Nu bruger jeg almindelig havregryn - som jeg lige bløder op med kogene vand og så ellers tilsætter hans foder. 1 gang i ugen får han også en gang havregrød.

 

god bedring m oscar...

 

det største problem m Louis tynde afføring er fyldte analkirtler der straks kommer så vil mere konsekvent give hende havregrød

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor meget gav du ham om dagen? formoder han vejede ca 35 kg

 

ja - jeg ved at det virker regulerende men hun blev jo ved med at have tynd afføring af det på trods af skånekost....

 

jeg må i gang med at bage af det i stedet - var bare glad for at bruge noget naturligt forebyggende .....

 

Pelle var stor, hans kampvægt lå på 40 - 41 kg. Han skulle have 1 teskefuld dagligt ☺

Link til indlæg
Del på andre sites

god bedring m oscar...

 

det største problem m Louis tynde afføring er fyldte analkirtler der straks kommer så vil mere konsekvent give hende havregrød

 

Fyldte anal kirtler er ikke sjove at have med at gøre - vi tømmer Charlies 1-1½ måneds mellemrum - Han spiser primært Taste of the wild kombineret med våd foder og det kan holde det gående til han selv "siger" til at de skal tømmes. Darwins fik jeg jo fjernet fordi han udviklede anal bylder ud af den blå luft.

Selv om Oscar har haft problemer med fordøjelsen så har ha aldrig haft problemer med anal kirtlerne - han har kun fået dem tømt en enkelt gang hos dyrlægen og ellers ikke.

 

Tak for god bedring :-D Håber jeg er på rette vej - i hver fald er pelsen blevet kraftigere i lysken - men skal passe meget på ikke at lave om på hans kost - for så er den gal med det samme.

 

Håber Loui vil spise havregryn - det er i hver fald godt for maven og har nogle gode fibre.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Beaglepack: Loui er jo lab så heldigvis ingen problemer m appetitten :-)

 

Præcis - ligesom en beagle :-D Problemet her er bare at Oscar nu er blevet allergisk overfor visse ting :cry:

 

Jeg bør måske ikke sige det her - men med det voldsomme forløb Darwin havde med sine anal kirtler - så kan det i følge min dyrlæge ikke udelukkes at kosten kan spille en rolle når der er anal problemer - Darwins anal kanaler var jo ødelagte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vendt evt operation både m min egen dyrlæge og en anden men ingen af dem synes det er nødvendigt - heldigvis har der også kun været betændelse en enkelt gang og den anden dyrlæge mente at hun selv tømte dem ved at køre m måsen - han mente ikke de var for fyldte v konsultation

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...