Hop til indhold

Hjemmelavet hundesenge


Gæst deluxious
 Share

Recommended Posts

Birgitta, hvilken slags lim kan holde sådan en skumgummimadras sammen? Jeg overvejer seriøst at forsøge mig med din "sengeopskrift" jeg tror at det ville være et hit hos Noomi og jeg synes ikke at jeg har 1000,- til at gå ud og købe en ny seng for :cry:

 

Jeg brugte en tube kontaktlim. Men Danalim til tekstiler er sikkert lige så godt. Måske bedre.

 

For kontaktlimen havde det med at mørne skumgummiet, så det blev revet i stykker ved siden af limningen..

 

Når sengen er ny-limet, så kan det være godt at holde den sammen mens den tørrer med "gaffa-tape" eller lignende.

 

 

---Jeg har altså lige googlet lidt...

Sådan en hynde uden dikkedarer koster mellem 600 og 700 kr...

Jeg er gået ud fra en madras på 6cm x90cm x200 cm. Tykkelsen er vigtig.

 

Man kan så lave en oval/cirkel i den ene ende af madrassen på 90x70 cm eller op til 90x90 hvis det er en større hund.

 

Resten af madrassen skæres op i tre strimler med en bredde efter eget valg. Siden på Silkes rede er 25 cm høj.

 

:???:Omkredsen på en cirkel med en diameter på 90 cm bliver knap 3 m, nemlig 2 x pi x radius= 2x3,14x45= 282,6

--Og hvis redebunden er 90 cm på hver led, så er resten af madrassen 110x90. ---Det er rigeligt langt nok til at lave en strimmel på 3m, med en bredde op til 30 cm.

 

---Men jeg vil nok hellere rende på loppemarked og se om jeg kan finde en madras i de mål i en god kvalitet. Det bliver ikke så dyrt. Og det er nemmere at få hjem. Om sommeren er der loppemarked lige i nærheden..

 

---Jeg gider ikke vente på min næste skilsmisse..:-P

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

En ting er jo hvorfor noget stof og skumgummi man skal bruge.

Men hvor stor skal sådan en seng være? :roll:

 

Hvad kan jeres hund bedst lide?

1. En seng hvor den ligger let krøllet sammen.

2. En seng hvor den lige kan være i.

3. En seng hvor der er masser af friplads omkring den.

Det kunne være sjovt hvis vi kunne finde en retnings linie.

Ps. skriv venligst hvad hunde race i har.

Link til indlæg
Del på andre sites

En ting jeg ikke forstår ved købehundesenge er at de oftest er med syntetisk betræk.

Forestil jer at ligge og sove i syntetiske dynebetræk og lagner, ad!

 

Det er da meget mere behageligt, og kroppen kan meget bedre ånde i naturmaterialer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok give urimeligt meget...

---1000 eller mere.

Men kun hvis selve sengen var som jeg ønskede. En flettet kurv gider jeg bare ikke gå og falde over. Vi har ikke ret meget plads. :???:

 

Men hvis jeg kunne finde en seng ---magen til den Silke har nu som er lavet af et par gamle skumgummimadrasser, så ville jeg ikke kikke på prisen.

 

Det er såmænd bare en (fast) oval bund hvorpå der er limet en ring af skumgummi.

 

De findes i butikkerne, men i nogle lave og slatne udgaver, som vi ikke gider eje her i huset. Og der skal IKKE være en lavere "indgang" i ringen.

 

Betrækket er bare et rør, med en "bund" i den ene ende. Det er nemt at trække af og putte i vaskemaskinen. Og nemt at lave et nyt, når det gamle er slidt op.

---finder lige et billede..

 

Øh... Reden kan både bruges til at "ligge pænt" i, -til at bokse rundt med, -og veninden kan lide at ligge og tygge tyggestav i den.

 

Mønsteret på betrækket har mindre betydning end udformning, materiale og slidstyrke.

--Men selvfølgelig ville det da være et ekstra plus, hvis man kunne købe ekstra betræk i forskellige farver og mønstre.

 

Den Silke har nu er over 6 år gammel. Jeg limer den med jævne mellemrum. Og den har fået nyt betræk 3 gange..... Så den trænger da til at blive skiftet helt ud... :shock:

 

Jeg er lidt langsom, men for pokker det er da en lækker seng.. Den ville Luna da garanteret elske.. Må jeg huske, til hvis jeg en dag falder over en skummadras:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt langsom, men for pokker det er da en lækker seng.. Den ville Luna da garanteret elske.. Må jeg huske, til hvis jeg en dag falder over en skummadras:-D

 

 

Jaha... Silke ser osse bekymret ud hver gang jeg snakker om at skifte den...

Men den KAN altså snart ikke mere. Skumgummiet er mørt og smuldrer..:cry:

 

Så vi skal på loppemarked til sommer og finde en ny(ere) skummadras.. :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

En ting jeg ikke forstår ved købehundesenge er at de oftest er med syntetisk betræk.

Forestil jer at ligge og sove i syntetiske dynebetræk og lagner, ad!

 

Det er da meget mere behageligt, og kroppen kan meget bedre ånde i naturmaterialer.

 

Jeg tror altså nok, at det betyder mindre for hunde end det gør for os mennesker. For hunde sveder jo ikke fra huden. Kun fra poter og snude.. Så de har ikke så meget brug for åndbart betræk. Tværtimod er kunststofferne tit meget stærkere. Mange hunde vil sikkert være begejstrede for sådan noget loddent nylon-pels.. Og det tørrer hurtigere end bomuld når man har haft det til vask.

 

Men jeg kan selv bedst lide bomuldsbetræk. Så Silkes betræk er af bomuld. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
En ting er jo hvorfor noget stof og skumgummi man skal bruge.

Men hvor stor skal sådan en seng være? :roll:

 

Hvad kan jeres hund bedst lide?

1. En seng hvor den ligger let krøllet sammen.

2. En seng hvor den lige kan være i.

3. En seng hvor der er masser af friplads omkring den.

Det kunne være sjovt hvis vi kunne finde en retnings linie.

Ps. skriv venligst hvad hunde race i har.

 

Mine hunde elsker at krølle sammen i kurven. Jeg køber den dog gerne større og fylder så nogle puder i den - det eeeeelsker de.

 

En ting jeg savner når man køber kurv er ekstra betræk til puden :!:

 

Et must er at alt på kurven kan vaskes. Hvis "inderposen" ikke kan vaskes så skal den være pakket ind i en vandfast pose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne minder da også lidt om Silkes seng:

 

http://www.petdreams.dk/l_kker_design_seng_fra_park_lane_3_st_rrelser-p-834.html

Windsor-Bed-Cream_260_210.jpg

 

Her er målene:

Small måler 53 x 43 x 20 cm.

Medium måler 63 x 52 x 26 cm.

Large måler 80 x 62 x 32 cm

(LxBxH)

 

---Den minder endda rigtig meget om Silkes seng... Lige bortset fra den indgang.. Som man måske kan lukke med en luns skumgummi... Der SKAL jo alligevel et betræk hen over.. Min Silke er for tit mudret til at jeg gider at have så lys en seng til hende..:???:

 

Måske skulle jeg lave varianter af betrækket, --af frotte, til når hun er våd og snavset..:-P

 

Prisen er jo altså osse deroppead, 499+350 plus forsendelse.. :shock:

 

--Det bliver nok billigst at finde en dims til 150 kr på siden også. Så kan man slippe for at betale forsendelse..

---Det... kan da godt være, at Silke ønsker sig et Nina Ottosen-spil i fødselsdagsgave...........;-)

 

---Og jeg tror at målene på sengen er så nær målene på Silkes seng, så vi kan bruge det gamle betræk. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

---Den minder endda rigtig meget om Silkes seng... Lige bortset fra den indgang.. Som man måske kan lukke med en luns skumgummi... Der SKAL jo alligevel et betræk hen over.. Min Silke er for tit mudret til at jeg gider at have så lys en seng til hende..:???:

 

Måske skulle jeg lave varianter af betrækket, --af frotte, til når hun er våd og snavset..:-P

 

Prisen er jo altså osse deroppead, 499+350 plus forsendelse.. :shock:

 

--Det bliver nok billigst at finde en dims til 150 kr på siden også. Så kan man slippe for at betale forsendelse..

---Det... kan da godt være, at Silke ønsker sig et Nina Ottosen-spil i fødselsdagsgave...........;-)

 

---Og jeg tror at målene på sengen er så nær målene på Silkes seng, så vi kan bruge det gamle betræk. :-D

 

Indgangen i den er ikke så stor som i andre af den type, så måske er den en værdig afløser. Og ja, du kan nok lukke indgangen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaha... Silke ser osse bekymret ud hver gang jeg snakker om at skifte den...

Men den KAN altså snart ikke mere. Skumgummiet er mørt og smuldrer..:cry:

 

Så vi skal på loppemarked til sommer og finde en ny(ere) skummadras.. :-P

 

Jeg ved godt, at du HAR forklaret tidligere i tråden, hvordan du laver den, men kunne man evt få dig til at tage billeder af det undervejs, når du laver den næste? Mere det her med betrækket.. Den har jeg ikke helt fanget endnu:oops:

 

Og.. den der ring, der er limet på.. Kan den virkelig holde til al den møflen rundt:shock: så er det dælme en god lim:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Deaddollface
Jeg ved godt, at du HAR forklaret tidligere i tråden, hvordan du laver den, men kunne man evt få dig til at tage billeder af det undervejs, når du laver den næste? Mere det her med betrækket.. Den har jeg ikke helt fanget endnu:oops:

 

Og.. den der ring, der er limet på.. Kan den virkelig holde til al den møflen rundt:shock: så er det dælme en god lim:-D

 

 

Jeg kunne også godt tænke mig at få den med betrækket en gang til :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...