Hop til indhold

Økologisk tørfoder?


Hofferne
 Share

Recommended Posts

Som mange jo nok ved så fodrer jeg med råt dvs. BARF. Men ind imellem kunne det være fint lige at ha' en gang tørfoder... (Nej, jeg hører ikke til den fanatiske typer der KUN kan fodre med råt kød).

 

Nu har jeg siddet og kigget på diverse tørfodertyper - Kan det virkelig passe, at man ikke kan få et økologisk foder fra bæredygtigt opdræt, der samtidig indeholder rigtigt kød i en passende mængde?

Eller kan jeg bare ikke læse og forstå deklarationerne, måske :hmm:

 

Når der f.eks. står:

 

Fjerkrækødmel* (20%) eller: kornprodukter* (44% majs*, 15% ris*, 4% sorghum*) kød* og animalske biprodukter* (21% kylling*), fisk* og fiskeprodukter* (4%)

Er der så ordentligt kød i?

 

Jeg vil jo gerne kunne læse at der f.eks. er 50% eller mere af rigtigt kød, og ikke kødmel og animalske biprodukter :badr:

Skal jeg virkelig vælge mellem at fodre min hund med skrammel råvarer for at få økologi eller købe foder med ordentlige råvarer, der så ikke er producerede "rigtigt"?

 

Nogen der kan forklare mig, hvad jeg skal kigge efter - eller give mig nogle tips til hvilket foder jeg kan bruge?

Link til indlæg
Del på andre sites

[s<script id="gpt-impl-0.34026653118532263" src="http://partner.googleadservices.com/gpt/pubads_impl_95.js"></script>IZE=2]Som mange jo nok ved så fodrer jeg med råt dvs. BARF. Men ind imellem kunne det være fint lige at ha' en gang tørfoder... (Nej, jeg hører ikke til den fanatiske typer der KUN kan fodre med råt kød).

 

Nu har jeg siddet og kigget på diverse tørfodertyper - Kan det virkelig passe, at man ikke kan få et økologisk foder fra bæredygtigt opdræt, der samtidig indeholder rigtigt kød i en passende mængde?

Eller kan jeg bare ikke læse og forstå deklarationerne, måske :hmm:

 

Når der f.eks. står:

 

Fjerkrækødmel* (20%) eller: kornprodukter* (44% majs*, 15% ris*, 4% sorghum*) kød* og animalske biprodukter* (21% kylling*), fisk* og fiskeprodukter* (4%)

Er der så ordentligt kød i?

 

Jeg vil jo gerne kunne læse at der f.eks. er 50% eller mere af rigtigt kød, og ikke kødmel og animalske biprodukter :badr:

Skal jeg virkelig vælge mellem at fodre min hund med skrammel råvarer for at få økologi eller købe foder med ordentlige råvarer, der så ikke er producerede "rigtigt"?

 

Nogen der kan forklare mig, hvad jeg skal kigge efter - eller give mig nogle tips til hvilket foder jeg kan bruge?[/size]

 

Olivers.dk sælger noget øko der hedder organic. Ved ikke om det opfylder dine ønsker. De har også fået en ikke øko der hedder max meat med 68% fersk kød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får næppe et foder i højeste kvalitet, som samtidig er økologisk. Så det er en prioritering af hvad der vægtes.

 

Orijen/Acana har en høj kvalitet, både i sammensætning og i råvarekvalitet. Men det er ikke økologisk! Tilgengæld er mange af deres råvarer fra fritgående dyr, lokale landbrug mv. Men igen, ikke økologisk. Orijen har for nyligt sendt en ny variant på markedet, som er helt uden tilsætningsstoffer. Kig forbi championpetfoods.com og se hvad de står for:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får næppe et foder i højeste kvalitet, som samtidig er økologisk. Så det er en prioritering af hvad der vægtes.

 

Orijen/Acana har en høj kvalitet, både i sammensætning og i råvarekvalitet. Men det er ikke økologisk! Tilgengæld er mange af deres råvarer fra fritgående dyr, lokale landbrug mv. Men igen, ikke økologisk. Orijen har for nyligt sendt en ny variant på markedet, som er helt uden tilsætningsstoffer. Kig forbi championpetfoods.com og se hvad de står for:-)

 

Det er ikke økologi bare fordi det er økologisk, det jeg søger - det er nemlig især dyrevelfærd og gerne bæredygtighed jeg søger, og så også gerne økologi oveni. Og så skal der være kød i, ikke kødaffald :evil: Jeg undrer mig over, at der ikke er mere at vælge imellem - og det ser ud til at jeg skal gå på kompromis uanset hvad jeg vælger.

 

Men jeg vil da kigge på de mærker du nævner!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke økologi bare fordi det er økologisk, det jeg søger - det er nemlig især dyrevelfærd og gerne bæredygtighed jeg søger, og så også gerne økologi oveni. Og så skal der være kød i, ikke kødaffald :evil: Jeg undrer mig over, at der ikke er mere at vælge imellem - og det ser ud til at jeg skal gå på kompromis uanset hvad jeg vælger.

 

Men jeg vil da kigge på de mærker du nævner!

 

Orijen har jo markedsført sig på råvarekvaliteten og kødindholdet. Og når de viser produktionen frem, er det topklasse. Om det så også er sådan i virkeligheden, ved jeg jo ikke:lol:

 

Ud over den høje kvalitet, fremstår de som socialt bevidste. For nogle måneder siden kunne man risikere leveringstid fra dem, fordi de donerede en pokkers masse foder til hunde (og deres mennesker) som var flygtet fra den der kæmpe naturbrand i USA.

 

Når så alt det er sagt, fodrer jeg med det fordi det er topkvalitet og det smager min kræsenpind. Foderet dufter faktisk af kød. Men ikke alle kan tåle det, så det er desværre ikke svaret på alt. Jeg er vild med det, og vil til enhver tid anbefale det. Jeg bruger også af og til de kornfri fra Acana, som er en lidt ringere kvalitet, men stadig top 10.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med Natures Menu - > https://www.naturesmenu.co.uk/

 

Jeg kan nu ikke se det helt store problem i at blande - jeg har en voksen der kun bliver BARF'et og en hvalp der kører 50/50 kornfrit/BARF uden problemer. Der er faktisk mange der køre blandet.

 

Jeg ser heller ingen problemer i det - og det er ikke meningen, at han skal have det som et stort måltid. Tanken er, at det skal være en slags mellemmåltid efter behov :-D

 

Jeg er ikke vild med Natures BARF-kød, men har aldrig prøvet tørfoder derfra....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...