Hop til indhold

Så er det vist på tide at gøre det officielt.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Endelig har der været whippet-vejr, det betyder masser af billeder:mrgreen:

 

[ATTACH=CONFIG]134764[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134765[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134766[/ATTACH]

 

Det burde være ulovligt at være så smuk.

[ATTACH=CONFIG]134767[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134768[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134769[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134770[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134771[/ATTACH]

 

Hyggefisen.

[ATTACH=CONFIG]134772[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]134773[/ATTACH]

 

Det er en fest med blæsevejr, så skal der fanges blade.

[ATTACH=CONFIG]134774[/ATTACH]

 

 

Hvaaaaad, det ik´ mig der har lavet det hul...

[ATTACH=CONFIG]134775[/ATTACH]

 

Min dejlige pige. 14 uger og 7,1 kg. Fyldt med kærlighed, klovneri og selvtillid:mrgreen: Hun er så nem så nem, selv med 180 km/t mange gange om dagen. Vi er på lige knap en time nu, hvor hun er alene. I dag kom jeg hjem og fandt hende i dyb søvn inde i sengen, hvad mere kan man ønske sig.

Hertuginden har nu lært at hoppe op på ting, og sikke hun udnytter det. Dog vil jeg sige, at hun ikke behøver at tage den ud over ryglænet på lænestolen mere i fuld fart, jeg har fattet hun kan :shock:

Regn og kulde er hade tingene, hun skal virkelig overtales hvis hun skal ud i det vejr. På den anden side er mit hemmelige våben, når uvetimen kammer over, netop at true med snor og halsbånd, og vupti, så er der ro på hende:mrgreen:

Hullerne i haven er stadig ikke så store, men 1 bliver til 2. 2 bliver til 4. 4 bliver til alt for mange :mrgreen:

Hun er bare intet mindre end perfekt:hjerte:

 

Igen en masse dejlige billeder <2 Jeg synes hun kommer til at ligne Cala mere og mere i sit udtryk :-) Spændende om det fortsætter.

 

Jeg kan høre, at den 18 hullers golfbane først er færdiganlagt til foråret ;-) Bianchi har vist glemt at man kan grave i græsplænen, pt. nøjes hun med at grave efter mus sammen med sin mor, når vi er på tur :-)

 

Og så er det jo bare dejligt at læse, at alt går som det skal <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun altså bare skøn :hjerte:

 

Det har du gjort godt @Kirsten H :-D

 

Og selvfølgelig også Bernhardiner - ingen tvivl om at Ayla har det som blommen i et æg hos dig :lun:

 

Tak :-) Jeg er så tilfreds med det her kuld indtil videre, de er lækre alle sammen og jeg glæder mig meget til at følge dem.

Forældrene er skønne og smukke racetypiske hunde, men derfor er det jo ikke givet, at afkommet også bliver det.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har en springstil, som er meget anderledes end andre racer. Der er utrolig meget kraft i bagbenene, men den kommer mest til sin ret, når de skal springe op på noget og ikke over ;-)

[ATTACH=CONFIG]134781[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]134779[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]134778[/ATTACH]

ja, det er jo det samme med alle den typer hund, og deres fart kommer jo ikke rigtig til sin ret på en lille bane med en masse manøvreringer. Men derfor kan man jo sagtens have det sjovt med agility!

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan kan skam også tricket med, at komme flintrende fra sin vinduesplads på ryglænet af sofaen. Han lander to meter ude i stuen medmindre han har tacklet mig på vejen. (Han springer altid over/bag mig), men nogen gange fejlbedømmer han i sin ivrighed og det gør altså avs når 45 kg rammer en i ryggen med fuld hammer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-) Jeg er så tilfreds med det her kuld indtil videre, de er lækre alle sammen og jeg glæder mig meget til at følge dem.

Forældrene er skønne og smukke racetypiske hunde, men derfor er det jo ikke givet, at afkommet også bliver det.

 

Ayla er i hvert fald utrolig smuk og lader også til at være fuld af gåpåmod :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen en masse dejlige billeder <2 Jeg synes hun kommer til at ligne Cala mere og mere i sit udtryk :-) Spændende om det fortsætter.

 

Jeg kan høre, at den 18 hullers golfbane først er færdiganlagt til foråret ;-) Bianchi har vist glemt at man kan grave i græsplænen, pt. nøjes hun med at grave efter mus sammen med sin mor, når vi er på tur :-)

 

Og så er det jo bare dejligt at læse, at alt går som det skal <3

 

Om hun kommer til at ligne ghini eller Cala er ligegyldigt for mig. Synes de er så smukke begge to :-)

 

Hvor er hun altså bare skøn :hjerte:

 

Det har du gjort godt @Kirsten H :-D

 

Og selvfølgelig også Bernhardiner - ingen tvivl om at Ayla har det som blommen i et æg hos dig :lun:

 

Det er nu Kirsten der skal have æren. Hun har simpelthen lavet det skønneste og dejligste kuld med et helt fantastisk temperament :-) Og et super godt stykke arbejde de første 8 uger. Jeg skal ikke lave andet end bare at følge med og nyde Ayla alt det jeg kan :-)

 

Så ka' hun lære det!! :drille: Desværre er det nok forbundet med en vis risiko for, at Hertuginden beslutter sig for at flytte hjemmefra :blink:

 

Hah, hun kan bare prøve. Så kommer gaffatapen frem, hun skal ingen vegne :-D

 

Aslan kan skam også tricket med, at komme flintrende fra sin vinduesplads på ryglænet af sofaen. Han lander to meter ude i stuen medmindre han har tacklet mig på vejen. (Han springer altid over/bag mig), men nogen gange fejlbedømmer han i sin ivrighed og det gør altså avs når 45 kg rammer en i ryggen med fuld hammer!

 

Ha ha ja, herhjemme ser det nok en tand mere elegant ud, end store Aslan ;-)

 

Ayla er i hvert fald utrolig smuk og lader også til at være fuld af gåpåmod :5up:

 

Det kan du tro hun er :-) Også lidt for meget til hendes eget bedste en gang i mellem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm mærkeligt i det indlæg hvor jeg citerede jer @Kirsten H og @Bernhardiner der virkede min mellemrumstast ikke. Jo de løber fint agility og kender et par stykker der løber ag med deres. Men så skal de op og løbe stor hund og skal følge med borderne der i modsætning til dem sniger sig over springene. Der kan de ikke følge med, og det er jeg for meget konkurrencemenneske til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du skal have lidt mere tiltro til hendes evner - Hønemor - men forstår godt, at hjertet indimellem kan ryge op i halsen :-D:bighug:

 

Selv jeg, der har haft racen i en del år efterhånden, står ind imellem med hjertet i halsen, de laver nogle vilde stunts i ny og næ ;-)

Eks. den dag Ghini syntes, at hun skulle klatre på Karlby klint, var jeg ikke stolt, den er næsten lodret ;-)

 

Her er hun næsten nede, men havde været en del højere oppe.

kkkkk_001.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja @Bustertrold som Kirsten siger, så har whipper altså en dødsforagt jeg aldrig har set i andre racer :-D Man skal opleve det for virkelig at forstå det :-D Igår kom hun i topfart ude fra køkkenet, sætter af 2 meter fra ryglænet på lænestolen, i et forsøg på at springe den vej op. Hun fejlede fælt :mrgreen:

Men dermed ikke sagt at jeg ikke er en hønemor:mrgreen: Det er bare lidt svært at få Ayla med på ideen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Dejlige billeder, hvor ser hun fin ud, perfekt kondition :hjerte:

Jeg synes hun ligner Cala mere og mere.

[ATTACH=CONFIG]134945[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]134944[/ATTACH]

 

Jeg er glad for at høre at du er godt tilfreds med hende :lun: Gør alt hvad jeg kan for at passe godt på hende :-) Ja hold da op :-D Der er da en stor lighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er nogle smukke børn Ghini har lavet der :-D Synes også Basso faktisk ligner Cala meget. Selvfølgelig med noget maskulint præg.

 

Det synes jeg også, de gode gener var heldigvis ikke sluppet op i første kuld ;-)

 

Jeg kan også sagtens se ligheden hos Basso, Bianchi så pt. sin fars side mest, lige et billede af Janni i samme alder, hun er søster til far Jazzo.

29102016 (7).jpg

janni.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg også, de gode gener var heldigvis ikke sluppet op i første kuld ;-)

 

Jeg kan også sagtens se ligheden hos Basso, Bianchi så pt. sin fars side mest, lige et billede af Janni i samme alder, hun er søster til far Jazzo.

[ATTACH=CONFIG]134947[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]134948[/ATTACH]

 

Nej hvor er det sjovt at se :-)

 

Havde faktisk planer om at ville ned og besøge jer i næste uge, lige indtil jeg så de lover regn hele ugen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor er det sjovt at se :-)

 

Havde faktisk planer om at ville ned og besøge jer i næste uge, lige indtil jeg så de lover regn hele ugen :-D

 

Jeg synes det er skægt, når man kan se ligheder med slægtninge :-)

 

Jeg har set, at det bliver meget lidt spændende vejr den kommende tid :-( men i er velkomne, når i får lyst :-)

Jeg er så lidt glad for, at det bliver mildere, vi skal udstille i Nyborg søndag i næste weekend og det gør ikke noget, at det ikke er glat ;-)

 

Annika, Jazzos opdrætter var også i Herning med sine galgoer og hun var fuldstændig væk i Bianchi, hun har fravalgt en anden hanhund, som hun ellers havde planlagt at bruge til sit næste kuld, til fordel for Jazzo, fordi de 2 sidste kuld som han er far til er blevet så fine :-) det bliver så hans 4. kuld i alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er skægt, når man kan se ligheder med slægtninge :-)

 

Jeg har set, at det bliver meget lidt spændende vejr den kommende tid :-( men i er velkomne, når i får lyst :-)

Jeg er så lidt glad for, at det bliver mildere, vi skal udstille i Nyborg søndag i næste weekend og det gør ikke noget, at det ikke er glat ;-)

 

Annika, Jazzos opdrætter var også i Herning med sine galgoer og hun var fuldstændig væk i Bianchi, hun har fravalgt en anden hanhund, som hun ellers havde planlagt at bruge til sit næste kuld, til fordel for Jazzo, fordi de 2 sidste kuld som han er far til er blevet så fine :-) det bliver så hans 4. kuld i alt.

 

Vi skal nok snart kigge ned :-)

 

Det kan jeg nu godt forstå at hun vil bruge ham :-D Men halvdelen af generne er jo altså Ghini ;-) Og hun er så sandelig også lækker.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Picture time. Hvilket vil sige at der har været solskin :lol:

 

Jeg skal stadig knibe mig i armen hver dag over hvor perfekt Ayla er og hvor godt alting går. Det er så godt at, selvom hun er 4 måneder nu og fuld af krudt og spillopper, jamen der er intet jeg vil ændre eller håber bliver bedre med alderen. Intet. Jeg får helt åndenød, når jeg tænker over hvor tæt jeg egentlig var på at sige nej til hende.

Hun har været renlig fra dag ét, sover stadig til middag, er alene uden problemer i over 3 timer nu, kommer når jeg kalder, kan have hende med overalt, er super til andre hunde, er en puttefis, der dog er begyndt at finde sin selvstændighed. Jamen jeg kan blive ved og ved og ved og ved og.... :lun: Hun er som sagt 4 måneder nu, vejede og målte 8,6 kg og 41 måske 42 cm høj (prøv i at måle en whippet hvalp :lol: ) i forgårs.

I dag gik turen til stranden igen igen, jeg ved ikke hvem der nyder det mest, mig eller hende. Jeg elsker elsker elsker at se hende løbe rundt og have en fest :banan:

 

IMG_9258.jpg

 

IMG_9264.jpg

 

IMG_9268.jpg

 

IMG_9289.jpg

 

IMG_9326.jpg

 

IMG_9331.jpg

 

IMG_9338.jpg

 

IMG_9345.jpg

 

IMG_9356.jpg

 

IMG_9377.jpg

 

IMG_9396.jpg

 

IMG_9402.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...