Hop til indhold

Så er det vist på tide at gøre det officielt.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Nuttet vækkeur! :lol:

 

Nja nuttet og nuttet. Havde et par andre ord i tankerne :-D

 

Vi var også et smut til ringtræning igår. Hun tog det helt fint og blev helt forelsket i en stor Broholmer og en sort labrador. Meeen på det tidspunkt, havde jeg haft hende i 48 timer, så da underviseren begyndte at tale om korrekt lineføring og nødvendigheden af kontaktøvelser, kunne jeg ikke lade være med at grine lidt. Nu skal hun lige lære hendes navn først :-D :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Ayla er også næsebider. I nat har jeg fået en normal måtte søvn. Også selv hun lige ved 5 tiden gik på min næse, hun fik lige fat helt oppe, så jeg fik sgu blodnæse :-D Og Ayla fik et chok over det hyl jeg stak i :-D

 

Men har lige et dumt spørgsmål. Jeg synes godt nok ikke hun drikker særlig meget. Men måske jeg bare er farvet af en hund der drikker nogle liter om dagen. Hun tager bare lige sådan et par slurke en gang i mellem og det er det

 

Lad os håbe hun blev så forskrækket, at hun ikke gør det igen ;-) Det er ikke et dumt spørgsmål. Whipperne drikker ikke særligt meget, der skal jo ret meget til, før de får det for varmt. Selvfølgelig er der individuelle forskelle, Cala drikker eks. mere end Ghini, der faktisk kun drikker lidt et par timer efter et måltid og når hun har løbet en varm sommerdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay @Kirsten H så er jeg mere rolig :-)

 

Hun er begyndt at live en del op, og hold op nogle grin jeg får mig. I går aftes fik hun vist hvad der svarer til et Whippet-flip, selvom det ikke helt dækker over det synes jeg:mrgreen: For pokker der kom fut under hende og hun styrtede rundt i et tempo jeg aldrig har set ved en 8,5 ugers hvalp. Jeg tænkte SÅ, nu løber hun ind i et eller andet og brækker benene:vuf:

 

Hun er kun irriterende på et eneste punkt. Hun vil ikke ligge og putte alene, så lige nu, der har jeg en hyyyyyyyyylene pige der laver alt det forbudte for at få opmærksomhed, og mig der bare går rundt og fjerner hende og ignorerer skønsangen. Hun må overgive sig på et eller andet tidspunkt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nja nuttet og nuttet. Havde et par andre ord i tankerne :-D

 

Vi var også et smut til ringtræning igår. Hun tog det helt fint og blev helt forelsket i en stor Broholmer og en sort labrador. Meeen på det tidspunkt, havde jeg haft hende i 48 timer, så da underviseren begyndte at tale om korrekt lineføring og nødvendigheden af kontaktøvelser, kunne jeg ikke lade være med at grine lidt. Nu skal hun lige lære hendes navn først :-D :-D

 

48 timer så burde hun da kunne mindst 4 forskellige trick, have perfekt indkald og gå pænt i snor ;-)

 

Bianchi kan heller ikke sit navn endnu ;-) Jeg var til intro på hvalpeholdet i går, det skal nok blive sjovt. 6 førstegangsejere og så mig, der ikke er bange for at gøre alt det forkerte, sjældent får "lavet lektier" og mest er der for hyggens skyld.

Håber jeg kan medvirke til, at nogle af de andre oplever succes, når deres øvelser lykkes, mens hende den garvede bare tåger rundt med hendes vilde whippethvalp. Jeg kunne i hvert fald mærke gyset fra de øvrige, da de hørte, at mine 4 hunde sov i sengen, tigger ved bordet og gerne måtte springe op :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

48 timer så burde hun da kunne mindst 4 forskellige trick, have perfekt indkald og gå pænt i snor ;-)

 

Bianchi kan heller ikke sit navn endnu ;-) Jeg var til intro på hvalpeholdet i går, det skal nok blive sjovt. 6 førstegangsejere og så mig, der ikke er bange for at gøre alt det forkerte, sjældent får "lavet lektier" og mest er der for hyggens skyld.

Håber jeg kan medvirke til, at nogle af de andre oplever succes, når deres øvelser lykkes, mens hende den garvede bare tåger rundt med hendes vilde whippethvalp. Jeg kunne i hvert fald mærke gyset fra de øvrige, da de hørte, at mine 4 hunde sov i sengen, tigger ved bordet og gerne måtte springe op :-)

 

Ja ikke, jeg er laaaaangt bagefter ifølge dem:mrgreen: Og jeg synes bare det er skide godt at du lige kan vise de stakkels førstegangsejere, at man bare skal tage det hele med ro og så bare nyde sin hvalp. Jeg synes det er skræmmende, at man nu ikke en gang længere kan tillade hvalpen at være hvalp. Ambitionerne kunne altså godt trænge til liiiige at blive lidt mindre. Og helt ærligt, tag det dog stille og roligt med de stakkels hvalpe. Vi skal nok nå det hele:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay @Kirsten H så er jeg mere rolig :-)

 

Hun er begyndt at live en del op, og hold op nogle grin jeg får mig. I går aftes fik hun vist hvad der svarer til et Whippet-flip, selvom det ikke helt dækker over det synes jeg:mrgreen: For pokker der kom fut under hende og hun styrtede rundt i et tempo jeg aldrig har set ved en 8,5 ugers hvalp. Jeg tænkte SÅ, nu løber hun ind i et eller andet og brækker benene:vuf:

 

Hun er kun irriterende på et eneste punkt. Hun vil ikke ligge og putte alene, så lige nu, der har jeg en hyyyyyyyyylene pige der laver alt det forbudte for at få opmærksomhed, og mig der bare går rundt og fjerner hende og ignorerer skønsangen. Hun må overgive sig på et eller andet tidspunkt :mrgreen:

 

Først sikke nogle skønne billeder :lun:

 

Tempoet hos de små er skræmmende højt og kan sætte nerverne lidt på højkant, indtil man finder ud af, at de har helt styr på bentøjet ;-) Har du prøvet med t-shirten i kurven også? Hvis du fornemmer at hun er træt, så flyt hende kærligt, men bestemt til liggepladsen, stik hende noget at gnave i og læg et tæppe over hende. Det kræver en del gentagelser før de fatter budskabet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Først sikke nogle skønne billeder :lun:

 

Tempoet hos de små er skræmmende højt og kan sætte nerverne lidt på højkant, indtil man finder ud af, at de har helt styr på bentøjet ;-) Har du prøvet med t-shirten i kurven også? Hvis du fornemmer at hun er træt, så flyt hende kærligt, men bestemt til liggepladsen, stik hende noget at gnave i og læg et tæppe over hende. Det kræver en del gentagelser før de fatter budskabet ;-)

 

Ja det kræver lidt tilvænning, men hun får lov og jeg nyder det:-)

 

Det var en god ide, det vil jeg prøve. Der er jo terrier i dem, så stædighed følger jo med:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid sagt at mynderne ikke er noget for mig, men jeg er da godt nok blevet forelsket i din lille pige :lun: Stort tillykke med hende! Nu må jeg til at overtale kæresten til at whippet også skal føjes til "hunde vi skal eje" listen :mrgreen:

 

Jamen, hun er også skøn:-) Men det er ikke alle der bryder sig om udseendet, som Kirsten skrev tidligere, så vinder de tit folk over når man ser dem i frit løb. Det er en fantastisk oplevelse:-) Men for faen hvor skal man have gode nerver, når de sætter igang:shock:

 

Spørg lige om jeg bliver tosset hvis øglens sløjd i aften er aflyst.

Jeg har sådan en mistanke - jeg glæder mig jo helt vildt til at hilse på Ayla:lun:

 

Hi hi, du må vente pænt til i morgen :-D Er så spændt på at vise hende frem.

 

Vi har taget os en rolig dag i dag herhjemme. Vi har bare hygget og leget. Min mor kom lige kort forbi, og gav Ayla et nyt kælenavn: Tasmanian she-devil :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bisserne er klar til i kommer kan du tro :mrgreen:

 

Oooooooog billeder. For fanden hvor bliver i trætte af mig:oops:

 

Det her viser tydeligt hvad jeg har med at gøre. "Seeeee hvor sød og uskyldig jeg er":engel:

IMG_7117.jpg

 

1 sekund senere: "ROOOOCK AAAANNND ROOOOLLLLL"

IMG_7118.jpg

 

 

IMG_7126.jpg

 

IMG_7130.jpg

 

Jeg kan også bare ligge og se gudesmuk ud:lun:

IMG_7149.jpg

 

IMG_7151.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh hvor er i søde:bighug: Jeg nyder at have jer at dele hende med :-)

@luckyluna Hun er endnu bedre live :-)

 

Vi har lige været ude ved "hovedgaden" i et kvarters tid, hvor hun lige fik set et par knallerter og hilst på et par mennesker. Hun stivner lige kort hvis der er noget, men hopper bare logrende videre når jeg lige ansporer hende lidt. Vi har ellers taget det helt low key igen i dag, så hun lige har en chance for at bearbejde alle de nye indtryk. Lige her den første tid, hvor man skal skynde sig langsomt er det nemt lige at glemme at tage et par fridage en gang i mellem.

Ellers vader jeg ud og ind af døren 117 gange om dagen, roder med nøgler, jakke og sko. Hun er okay med det. Jeg er så småt ved at lære hendes små signaler at kende. Hun er meget snakkende, fx hvis hun er træt og ikke lige kan finde et godt sted at ligge. Eller når det ikke går hurtigt nok med at opleve ting, hun er utrolig sulten på livet. Hun er altså bare min øjesten:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...