Hop til indhold

Dækken til aktiv hund med sele


Louisen
 Share

Recommended Posts

Halløj!

 

Trillo er en frossenpind, så fra november/december og frem må hun i et dækken. Men hvilken slags /mærke?

 

Hun bruger sele og kan IKKE bruge halsbånd.

 

Meget gerne et dækken som hun kan ånde i, når vi går mange ture og hun er aktiv, og gerne vandafvisende så det kan bruges også i regn/sne. Evt. noget der kan imprægneres godt. ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser faktisk fin ud. Har du erfaring med det? Hvad bruger du selv til dine hunde?

 

Nej, men jeg kender flere som bruger det. Jeg overvejer at købe det til den lille, for hun er sgu svær at finde dækken til:roll: Hun har et Hurtta regndækken, som er modereret på alle tænkelige måder, og alligevel er det bare ikke helt godt! Men vi har jo nogle særlige udfordringer med de korte ben:mrgreen:

 

Det der er lækkert ved softshell, er jo at der er så stor bevægelsesfrihed i. Og så synes jeg det er fedt at der er "indbygget" sele i det dækken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu i 4 år brugt Hurtta's vinterdækken, og på Inca fungerer det rigtig godt :-) Det ser stadig ud som nyt, på trods af at det bliver brugt dagligt i vintermånederne. (Og allerede nu også på aften turen, det er koldt på landet :mrgreen:)

 

Der er intet hul til sele, men på Inca sidder stroppen i taljen, så hendes Y-sele sidder perfekt foran (Har en sele jeg kun bruger når hun har dækkenet på :oops:)

 

Men kan da godt være det bliver for varmt. Jeg kan ikke huske hvor meget pels/underuld Trillo har? :-)

 

 

12472234_10208619740391379_8471694230900663374_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Trillo har absolut ingen underuld og er flere steder uden pels, f.eks. nederst/bagerst på maven.

 

Jeg er faktisk ude i, at hun skal have en lille sweaters til nu og så dækkenet om en måned eller halvanden når det bliver rigtig koldt. Er bange for hun vil fryse senere, hvis hun starter med at have det rigtig varmt nu - har fundet en sweater på tilbud på alttilhundogkat.dk, som ikke er forfærdelig.

 

Jeg har også kig på Hurtta lige nu, deres parka-tingeling med særlig termo-gøgl til hunde uden underuld.

 

Jeg er måske ikke så hooked med dækkener med indbyggede seler eller halsbånd, men jeg er måske bare lidt paranoid. :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, jeg skal hjem og måle hende. Hun er lige størrelsen mindre end en labrador i højde, og hun er meget "lettere"/spinklere end de typiske labradors.

 

Så hvis man ved, hvad str. en labrador er - så er hun lige nummeret mindre.

 

Hun er bygget meget mynde-agtigt med laaaange ben og en dyb brystkasse med meget smal talje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shield dækken som AnneMangetal anbefaler.

 

Det har indbygget sele og så kan det justeres så mange steder at det kan sidde ordentligt på de fleste hunde, og så er det nemt at give på, lukkes på ryggen.

Det kan fås kun som regndækken, fleecedækken og så med vandafvisende yderlag og dejligt varmt fleecefor indeni.

 

Jeg har det sidste og er glad for den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...