Hop til indhold

14 uger gammel hvalp der tisser hele tiden, indenfor


fortza
 Share

Recommended Posts

Vi har en dejlig hundehvalp (Golden retriver), han er nu 14 uger gammel, men vi har et "problem" med, at han tisser en del indenfor. Vi er slevfølgelig godt klar over, at han er en hvalp, og at dette sker - problemet er, at det gør han også selvom at vi lige har været ude og gå en tur med ham.

 

Når han er ude, så bruger han tid på at være nysgerrig, snuse, stå stille og lytte, hvilket vi også godt er klar over at de gør i den alder. Men det er møg irriterende (for at sige det som det er), at han så ikke gør det han burde gøre udenfor, men gør det indenfor istedet. Det skal også lige skrives, at han rent faktisk gør sit på aviser, hvor vi har lagt en gummi måtte under, hvilket bestemt er en stor fremgang i forhold til for bare to uger siden, der var det over det hele.

 

Er der nogle af Jer der har tilsvarende oplevelser med Jeres hvalpe, og hvad gjorde i for at slippe af med det - hvordan kan vi hjælpe ham med at ordne sagerne udenfor, nogle tips og råd ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er møg træls og man bliver frustreret. Men ikke skælde ud. Når vi har taget dem i at tisse inde, har vi altid fulgt dem ud i haven. De er ude super tit. Det handler om succes oplevelser. Når de så tisser ude ja så har vi rost og haft en fest. Inde= ingenting. Vi har også sagt ordet tisse når de har gjort det ude. Så i dag har jeg to voksne hunde der løber til bagdøren ved ordet tisse.

De kan ikke holde sig, så sørg for så mange succeser som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ret almindeligt. Men frustrerende

 

Gå til det samme sted i haven eller tæt på hjemme og bliv der vil han har tisset. Så kan i gå tur

 

Sig det samme signal lige når han tisser en uges tid, så vil gerne opleve at i pludselig kan få ham til at tisse.

 

Og har han ikke gjort noget ude og i kommer ind, så behold snoren på, vent 5 min og gå ud til tisse stedet igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også anbefale at bruge det samme tisse-sted, f.eks. i haven.

 

Victor er snart 5 måneder og han har et bestemt sted i vores have hvor han tisser. Når vi har været ude og gå en tur, så løfter jeg ham om i haven, og sætter ham på det sted og 9 ud af 10 gange tisser han, også selvom han har tisset på turen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til HF :vinke:

 

Mange hvalpe er ikke trygge nok til at tisse ude i den store, lidt farlige verden. Derfor venter de til de kommer tilbage til et sted de kender og er tryg ved. I starten ville jeg gå ture for at gå ud og opleve, men når det er tissetid så er det bare ud i haven - og gerne, som de andre skriver, til det samme sted hver gang. Det gælder om at skabe en præference sådan, at hunden bedre kan li' at besørge ude end inde. Og så gælder det altså om at være tålmodig, og bare blive derude indtil der er tisset. Men tit tisser de hurtigere, hvis de er samme sted som de plejer, for dér er der ikke så meget nyt der liiige skal studeres, hvorved de glemmer at tisse.

 

Tillykke med din hvalp - og held og lykke med tisseriet :brandhane:

Link til indlæg
Del på andre sites

Læg en af aviserne han har tisset på ud i haven på det sted hvor i gerne vil have at han tisser.

Og husk at rose rigtig meget når han tisser ude og ingen skæld ud, hvis han kommer til at tisse inde.

 

Hvis han tisser unormal meget, så kan det være at han har blærebetændelse, det får rigtig mange hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Læg en af aviserne han har tisset på ud i haven på det sted hvor i gerne vil have at han tisser.

Og husk at rose rigtig meget når han tisser ude og ingen skæld ud, hvis han kommer til at tisse inde.

 

Hvis han tisser unormal meget, så kan det være at han har blærebetændelse, det får rigtig mange hvalpe.

 

Igen vil jeg mene, at man skal fjerne avisen hurtigst muligt. Det skal kun være en meget kort overgangsfase. Det skal jo helst ikke ende med, at man er nødt til, at medbringe avis hvergang hunden skal tisse... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen vil jeg mene, at man skal fjerne avisen hurtigst muligt. Det skal kun være en meget kort overgangsfase. Det skal jo helst ikke ende med, at man er nødt til, at medbringe avis hvergang hunden skal tisse... :blink:

 

Det er faktisk ikke den værste idé. Min veninde trænede sin hund til at tisse på aviser, hun har den ofte med ud at rejse, og det er super smart at hun kan f.eks. få den til at tisse bare ved at smide en avis. Hun kan også gøre det f.eks. på en udstilling, fremfor de folk som bare lader hunden pisse op af alt muligt (Jeg er SÅ glad for at jeg har et vandtæt betræk til mit showsuit, der var en der pissed op af det sidste show!!!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk ikke den værste idé. Min veninde trænede sin hund til at tisse på aviser, hun har den ofte med ud at rejse, og det er super smart at hun kan f.eks. få den til at tisse bare ved at smide en avis. Hun kan også gøre det f.eks. på en udstilling, fremfor de folk som bare lader hunden pisse op af alt muligt (Jeg er SÅ glad for at jeg har et vandtæt betræk til mit showsuit, der var en der pissed op af det sidste show!!!)

 

:hmm: Jeg mener nu stadig det er mere til ulempe end gavn. Jeg vil helst have der kan ligge en avis uden den bliver våd. Nu kan min jo så også nå op og lette ben på sofabordet... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen vil jeg mene, at man skal fjerne avisen hurtigst muligt. Det skal kun være en meget kort overgangsfase. Det skal jo helst ikke ende med, at man er nødt til, at medbringe avis hvergang hunden skal tisse... :blink:

 

Det har du ret i, men det er altså nemmere at få hvalpen til at tisse ude, hvis der ligger en tisseavis som lugter af den selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke rigtig læse det ud af den beskrivelse du giver. Husker i at hvergang han har sovet/hvilet løft ham op og gå ud med ham hvis i så er heldige og han tisser udendørs så giv ham en guf og gå ind igen, hvergang han har spist løft ham op gå ud og giv ham en guf hvis han tisser, hvergang han er færdig med at lege eller anden aktivitet løft og gå ud og giv guf, når han søger ud til avisen løft ham og gå ud. Grunden til at jeg ville løfte og bære ham ud er, at han så ikke når at tisse på vej ud, golden er godt nok en større hund men gør det så lang tid det nu er muligt inden han bliver for tung.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener også som andre har skrevet, at det handler om at hvalpen er tryg ved hvor den besørger. Husk at hvalpen skal ud når den har sovet, leget og spist. Luft ham ca hver anden time. Husk ros/godbidder. Ignorere når han gør det inde. En hvalp kan indtil den er ca 4 måneder ikke styre sin blære, det svarer til et spædbarn, der hellere ikke har styr på det, derfor er det vigtig at vi giver hvalpen gode oplevelser med at gøre det udenfor.

Aviser fungere for nogle. Jeg har aldrig brugt det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...