Hop til indhold

hvad forventer i ( lydighedstræning)


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

den hører jeg ofte mange sige

 

jeg er dog til dels uenig da jeg mener at hunden skal arbejde og skal kunne arbejde uden at undersøge omr først men være på uanset om det så er et helt nyt sted

 

Det må afhænge af hvad den enkelte hundeejer ønsker - og har lært sin hund, samt hundens alder og erfaring taget med i betragtning.

 

Der er en del forskel på en 9 måneders snothvalp og en hund på 3 - 4 år og hvad de hver især kan præstere. For det at være på straks uanset omgivelser er jo en præstation = slutresultatet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det må afhænge af hvad den enkelte hundeejer ønsker - og har lært sin hund, samt hundens alder og erfaring taget med i betragtning.

 

Der er en del forskel på en 9 måneders snothvalp og en hund på 3 - 4 år og hvad de hver især kan præstere. For det at være på straks uanset omgivelser er jo en præstation = slutresultatet

 

 

ja klart der er forskel på en hund på 9 mdr og en hund på 2 år og opefter

i mine øjne skal hunden være i stand til at arbejde selvom den ikke har fået lov til at undersøge det nye omr det er klart noget jeg vil lære min hunde

 

min venides hyrdetræner siger akkurat det samme da en elev sagde at hun lige ville lufte hunden så den lige kunnese det nye omr straks fik hun at vide at hunden bare skulle arbejde og ikke føjte rundt og undersøge og det er jeg meget enig i

 

klart en fordel også når man skal op til konkurrence eller prøver andre steder hvor mange hunde gerne ville se omr og snuse osv hvilket påvirker præstationen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hund som er en "pleaser" og hun har en utrolig evne til at vide hvornår hun skal være på og ikke på, vi har faktisk ikke trænet det særlig meget. Men tror bare at jeg er heldig at min hund er utrolig motiveret i træningen, hun elsker at arbejde. Hun tilbyder selv kontakten og er på hele timen, og så når vi går der fra lkan hun sagten koble fra og går og snuser. Men tror også der er meget forskel på hvilken type hund man har, og hvor meget man skal kæmåpe for at være den største motivations faktor.

 

Håber i kan holde varmen alle sammen denne kolde dag (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Must love dogs
hvad forventer i af hundene når i skal have hunden ud af bilen og træne lydighed på træningspladsen

 

jeg mener hvad gør i når i skal træne lydighed og har hunden på græsplænen

 

tager i den ud og forventer at den er i gear med det sammen til at påbegynde lydighed:?::?: uden nogen form form motivation eller lokkemidler

 

eller drifter i den op med godbidder7legetøj:?::?: inden i starter

 

hvad gør i og hvorfor :?::?:

 

både under indlæring og hunde der er mere erfarne

 

Min hund begynder allerede at sidde og småpive på vej til træning, så det er mere et spørgsmål om at "drifte" hende ned når vi ankommer :lol:

 

Næ, jeg forventer ikke at hun er klar lige når hun kommer ud af bilen. Først skal hun lige stresse ned, så jeg arbejder lige et øjeblik på at få den gode kontakt til hende som vi ellers har herhjemme, det gør jeg ved at snakke rigtig meget til hende og gå lidt frem og tilbage ved bilen. Eller sådan var det ihvertfald sidste år, men kan mærke hun er meget roligere nu og har lettere ved at koncentrere sig om mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja klart der er forskel på en hund på 9 mdr og en hund på 2 år og opefter

i mine øjne skal hunden være i stand til at arbejde selvom den ikke har fået lov til at undersøge det nye omr det er klart noget jeg vil lære min hunde

 

min venides hyrdetræner siger akkurat det samme da en elev sagde at hun lige ville lufte hunden så den lige kunnese det nye omr straks fik hun at vide at hunden bare skulle arbejde og ikke føjte rundt og undersøge og det er jeg meget enig i

 

klart en fordel også når man skal op til konkurrence eller prøver andre steder hvor mange hunde gerne ville se omr og snuse osv hvilket påvirker præstationen

 

Hørt ! Ellers er det for besværligt f.eks. med prøver og udstillinger og andet af samme skuffe...

Link til indlæg
Del på andre sites

god tråd!

 

Nu kommer vi ikkeud af bilen, men har været undervejs i en time med bus og gang, så vi er varmet op:-D Men jeg forlanger ikke at sheila skal være på med det samme. Vi kæmper snarere med det omvendte problem at hun kan være så meget på når hun først kommer i gang at hun bliver frustreret;-)

Så jeg forsøger at lade hende starte langsomt, hun får lov at snuse lidt rundt, hilse på træneren og evt hunde og så er hun som regel på når jeg ber om det,hvis ikke hun har en æseldag, hvor hun virkelig skal trækkes op og hvor hun forsvinder lynhurtigt igen:lol:

 

Viøver også på æseldage, for de dage kan komme til en prøve, så der gør det ikke noget at hun erfarer at det godt kan betale sig at mande sig op, selvom man ikke gider;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Min hund begynder allerede at sidde og småpive på vej til træning, så det er mere et spørgsmål om at "drifte" hende ned når vi ankommer :lol:

 

Næ, jeg forventer ikke at hun er klar lige når hun kommer ud af bilen. Først skal hun lige stresse ned, så jeg arbejder lige et øjeblik på at få den gode kontakt til hende som vi ellers har herhjemme, det gør jeg ved at snakke rigtig meget til hende og gå lidt frem og tilbage ved bilen. Eller sådan var det ihvertfald sidste år, men kan mærke hun er meget roligere nu og har lettere ved at koncentrere sig om mig :mrgreen:

 

 

ja mine hyler og skriger når de opdager hvad vi skal så de er tændt

 

mendet var ikke ensbetydene med at der altid var kontakt når du tog dem ud af bilen neeeej de skulle en hel masse inden så det var noget vi skulle arbejde på

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
]Hørt ! Ellers er det for besværligt f.eks. med prøver og udstillinger og andet af samme skuffe...

[/b]

 

ja hi hi men igen som ninamor skriver alt kommer jo an på hvad man skal og hvad man skal bruge det til er det bare en alm familiehund så er de nok ligeglade med alle disse ting:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

ja hi hi men igen som ninamor skriver alt kommer jo an på hvad man skal og hvad man skal bruge det til er det bare en alm familiehund så er de nok ligeglade med alle disse ting:5up:

 

Ja, det er de jo nok, men jeg TROR (og det er kun noget jeg tror), at det under alle omstændigheder er lettere, at have vovse med sig rundt, hvis den ikke nødvendigvis er nød til at undersøge området, får den kan "existere" på det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja, det er de jo nok, men jeg TROR (og det er kun noget jeg tror), at det under alle omstændigheder er lettere, at have vovse med sig rundt, hvis den ikke nødvendigvis er nød til at undersøge området, får den kan "existere" på det...

 

 

jeg kan kun se fordele i at lære hunden at de er nu det foregår og ikke om en halvtime når den har tisset af i hele omr :mrgreen::mrgreen::mrgreen::blink:

 

da det samtidig ville kunne bruges når man er nye steder henne med sin hund om det er lufteture eller besøg så har kræet lært at selvom det hele er spændene så skal man stadig være opmærksom på hf så hunden ikke lukker af hvilket mange gør når de er nye steder henne eller ihvertfald er mere uopmærksom:rolleyes::rolleyes::rolleyes::mad:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad forventer i af hundene når i skal have hunden ud af bilen og træne lydighed på træningspladsen

 

jeg mener hvad gør i når i skal træne lydighed og har hunden på græsplænen

 

tager i den ud og forventer at den er i gear med det sammen til at påbegynde lydighed:?::?: uden nogen form form motivation eller lokkemidler

 

eller drifter i den op med godbidder7legetøj:?::?: inden i starter

 

hvad gør i og hvorfor :?::?:

 

både under indlæring og hunde der er mere erfarne

 

Jeg forventer absolut ingenting.

Det eneste vi træner er kontakt med godbidder og er Dumle klar på det derefter træner vi måske lidt lydighed med godbidder og legetøj, men det er meget begrænset og i mange andres øjne er han en meget ulydig hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg forventer absolut ingenting.

Det eneste vi træner er kontakt med godbidder og er Dumle klar på det derefter træner vi måske lidt lydighed med godbidder og legetøj, men det er meget begrænset og i mange andres øjne er han en meget ulydig hund.

 

bare i kan leve med hm så har det ikke den store betydning hvad ndre synes

 

det får jeg også t vide f den bedre halvdel t de er ulydige grundet at når de har fri så stjæker e mad,er i møblerne,hopper op osv :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forventer absolut ingenting.

Det eneste vi træner er kontakt med godbidder og er Dumle klar på det derefter træner vi måske lidt lydighed med godbidder og legetøj, men det er meget begrænset og i mange andres øjne er han en meget ulydig hund.

 

Som Milder Batmusen skriver; Kan I holde Dumle-drengen ud, så det som det skal være og så skidt pyt med, hvad andre mener. Det er jo så deres problem.

 

Og Herre Gud, det er jo bare en unghund og de har deres at se til. Det skal man vist ikke hænge sig for meget i :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

bare i kan leve med hm så har det ikke den store betydning hvad ndre synes

 

det får jeg også t vide f den bedre halvdel t de er ulydige grundet at når de har fri så stjæker e mad,er i møblerne,hopper op osv :engel:

 

Som Milder Batmusen skriver; Kan I holde Dumle-drengen ud, så det som det skal være og så skidt pyt med, hvad andre mener. Det er jo så deres problem.

 

Og Herre Gud, det er jo bare en unghund og de har deres at se til. Det skal man vist ikke hænge sig for meget i :-D

 

Nej nemlig, sådan har jeg det også, jeg har en gang prøvet at kræve for meget af ham og det gør jeg ikke igen :shock: Så har vi bare pludselig en fuldstændig umulig hund der slet ikke gider mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...