Hop til indhold

Klør sig ved halen


AnneMette09
 Share

Recommended Posts

Hej!

 

Min hund, Chica, har bidt sig rigtig meget ved haleroden. I starten var det helt normalt, men nu bider hun konstant. Og da hendes hale ligger krøllet op på ryggen, blev det hurtigt rødt og mere ømt.

Vi har været ved dyrlægen flere gange, som har taget prøver, givet vacciner og piller med hjem. Men det bliver ved (dog mindre).

Har I oplevet noget lignende? Og hvad gør I?

 

God ferie herfra :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh... hvad har dyrlægen givet for vacciner og piller?

 

Almindeligvis ville jeg tænke "lopper" når din hund klør sig der.

Og dyrlægen ville måske tænke det samme.

 

Men det er jo umuligt at sige hvad dyrlægen har tænkt og hvad han har behandlet for.

Så du må have fat i pilleæsker og regninger og se, hvad det egentlig er, din hund er blevet behandlet for..

 

hvor længe har din hund bidt sig? Og får hun stadig piller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh... hvad har dyrlægen givet for vacciner og piller?

 

Almindeligvis ville jeg tænke "lopper" når din hund klør sig der.

Og dyrlægen ville måske tænke det samme.

 

Men det er jo umuligt at sige hvad dyrlægen har tænkt og hvad han har behandlet for.

Så du må have fat i pilleæsker og regninger og se, hvad det egentlig er, din hund er blevet behandlet for..

 

hvor længe har din hund bidt sig? Og får hun stadig piller?

 

Må indrømme, jeg ikke ved, hvad det hun har fået hedder. Da Chica ikke bor hos mig lige nu.

Men det er ikke lopper, det er vi sikker på. De mistænker en hud-infektion, men de ved stadig ikke hvad det er.

 

Hun har bidt sig i 2 måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må nok finde ud af, hvad hun er blevet behandlet med... Og hvilke prøver, der er taget..

det er jo ikke til at gætte hvad det er for behandling, hun har fået.

 

En hudinfektion er et vidt begreb. Og det kan være rigtig svært at slippe af med. Eller der skal måske kun en bestemt slags antibiotika til for at hun kan blive rask..

 

Men når du ikke har navnene på den medicin hun har fået, så er det svært at se, hvordan nogen kan hjælpe? Andre end dyrlægen? Det går ikke at give hende noget ekstra, når hun allerede er i gang med behandling hos dyrlægen.

 

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor hun har fået vacciner? De må som regel kun gives til raske hunde..... Mener du ikke noget andet? Måske en anden slags indsprøjtninger?

 

Hvis hun bliver luftet hvor der er ræve, så kan hun have fået ræveskab.

Det går nemlig ikke væk med antibiotika. Og den kløestillende medicin dyrlægen tit giver, den virker heller ikke ret godt på ræveskab.

Ræveskab er let nok at behandle..... Spørg dyrlægen om det kan være ræveskab. Skabmiderne gemmer sig i huden, så de kan være svære at finde. Så tit behandler man fordi hunden har været i områder med ræve..

Hvis medicinen så virker, så var det skab.

 

Medicinen er noget, der skal dryppes i nakken, ligesom loppemidler. Så hvis hun får et middel mod lopper i øjeblikket, så skal det skiftes ud med noget, der også tager skab. Det er på recept, så snak med dyrlægen hvis du tror at det kan være ræveskab.

 

Men det kan jo også være at det ER forsøgt..... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...