Hop til indhold

Alene hjemme, gå for langsomt frem.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Jah, beklager for et total nybegynder- emne, men håber i bærer over med mig :-D

 

Det går jo skide godt med Ayla og være alene hjemme. Har jo startet stille og roligt helt fra starten af. Går ud og ind af døren, af og på med sko og jakke, roder rundt med nøgler osv osv osv. Optager hende og hun sover bare enten videre, eller gnasker videre på gnaveben. Ingen piv, ingen tegn på nervøsitet, hun kommer ikke en gang hen og hilser når jeg kommer hjem. Det er jo super godt. Men vi er kun oppe på et kvarters tid. Jeg er bange for om jeg går alt for langsomt frem, hun har jo været her i godt en måned nu. Så det er ikke hjælp til at træne hunden jeg søger, men træning af en for pylret ejer :mrgreen:

 

Det jeg er bange for, er hvis hun bliver ulykkelig og får separationsangst, selvom der ingen indikationer på at det skal ske :roll: Jeg er i tvivl om hvor hurtigt jeg kan øge tiden nu, uden at ødelægge den gode træning hun har fået. Hvad nu hvis hun når at blive færdig med sit gnaveben eller vågner? Pis på hvis hun ødelægger lidt af kedsomhed, hun må bare ikke blive ked af det. Jeg træner én lang (ja hvis man kan kalde 15 minutter for lang) om dagen, og så en masse hvor jeg går ud alt mellem 10 sekunder til nogle minutter. Skal det ændres?

 

Eller skal jeg bare give mig selv et los i røven og bede mig slappe af og fortsætte som jeg gør:mrgreen:?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du er oppe på 15 min og hun ikke engan kommer for at hilse når du kommer hjem, så ville jeg gå hurtigt frem, sæt 10 min på, hvis der ikke er reaktion så bare mos på, skift imellem hvor længe du er væk, så det nogen gange kun er 15 min, andre gange 30-40 min og meget hurtigt længere ;) det kan være lige så dumt at gå for langsomt frem, man skal bare bære klar til at gå tilbage og starte lidt forfa hvis det bliver nødvendigt;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du er oppe på 15 min og hun ikke engan kommer for at hilse når du kommer hjem, så ville jeg gå hurtigt frem, sæt 10 min på, hvis der ikke er reaktion så bare mos på, skift imellem hvor længe du er væk, så det nogen gange kun er 15 min, andre gange 30-40 min og meget hurtigt længere ;) det kan være lige så dumt at gå for langsomt frem, man skal bare bære klar til at gå tilbage og starte lidt forfa hvis det bliver nødvendigt;)

enig

Link til indlæg
Del på andre sites

Også enig!

 

Gad vide om der findes kurser for hunde-hønemødre? :drille: Ej, kan godt forstå du bekymrer dig omkring det og er sikker på hun har en super moar i dig!

 

Ha ha jamen jeg ved det godt. Det er så tosset. Men for faen alt er så godt og så perfekt, så tænk nu hvis jeg ødelægger det her :-D Må bare lige tage mig lidt sammen :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Når du er oppe på 15 min og hun ikke engan kommer for at hilse når du kommer hjem, så ville jeg gå hurtigt frem, sæt 10 min på, hvis der ikke er reaktion så bare mos på, skift imellem hvor længe du er væk, så det nogen gange kun er 15 min, andre gange 30-40 min og meget hurtigt længere ;) det kan være lige så dumt at gå for langsomt frem, man skal bare bære klar til at gå tilbage og starte lidt forfa hvis det bliver nødvendigt;)

 

Meget enig - da vi først var oppe på 5 min, så øgede vi med 5 min indtil 30 min alenetid, hvorefter vi øgede med 10 min til vi var oppe på 1 time, hvor vi øgede med en halv time ad gangen og så en time ad gangen. Men som Alfen siger er variation vigtig, så du ikke kun øger men også er væk i kortere tid .

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have, så er jeg mere rolig :-) Utroligt hvor man pludselig kan føle sig som en total nybegynder:oops: Men på er det godt jeg har jer herinde :-)

@luckyluna Ja det var nok en god idé med det kamera. Man kan nemlig se spøgelser :-) Hun er også en lille pige med lyd i, så hun vil sagtens kunne finde på lige at pive lidt hvis der er noget der ikke lige er som damen ønsker det. Og det har jeg nok ikke lige brug for at se.

 

Som skrevet, så mixer jeg allerede tiden nu. Det er nemlig en god idé :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare dejligt at det hele går så godt! :-D

Hvad angår at være en pylret ejer, så kan jeg godt melde mig ind i klubben - jeg optog hver eneste dag 2 år i streg. Og på et tidspunkt var optagelserne ved at give mig grå hår - det havde nemlig gået SÅ godt med Zazu, men pludselig var hun dybt ulykkelig - og jeg kunne ikke se hende på videoen. Jeg forstod slet ikke hvad der havde udløst det, fordi det ellers var gået helt smertefrit. Jeg blev heldigvis ved med at kigge optagelsen igennem og pludselig kom synderen frem - det var slet ikke Zazu der gav lyd, det var Liva der var mega utilfreds med at ingen gad lege med hende - og Liva har et kæmpe lydforråd og bruger generelt rigtig meget lyd når hun ikke får sin vilje - og nøj hvor kan hun lyde ynkelig. Så den hund der var "dybt ulykkelig" var heldigvis bare Liva, fordi ingen gad lege med hende :sjov: :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare dejligt at det hele går så godt! :-D

Hvad angår at være en pylret ejer, så kan jeg godt melde mig ind i klubben - jeg optog hver eneste dag 2 år i streg. Og på et tidspunkt var optagelserne ved at give mig grå hår - det havde nemlig gået SÅ godt med Zazu, men pludselig var hun dybt ulykkelig - og jeg kunne ikke se hende på videoen. Jeg forstod slet ikke hvad der havde udløst det, fordi det ellers var gået helt smertefrit. Jeg blev heldigvis ved med at kigge optagelsen igennem og pludselig kom synderen frem - det var slet ikke Zazu der gav lyd, det var Liva der var mega utilfreds med at ingen gad lege med hende - og Liva har et kæmpe lydforråd og bruger generelt rigtig meget lyd når hun ikke får sin vilje - og nøj hvor kan hun lyde ynkelig. Så den hund der var "dybt ulykkelig" var heldigvis bare Liva, fordi ingen gad lege med hende :sjov: :sjov:

 

:sjov: Ja man skal altså lige passe lidt på :-D Jeg er normalt slet ikke så pylret, men "normalt" fik en ordentlig en på tuden pga Oliver ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender godt det med at være en del af pylremor klubben. Jeg er ved at dø lidt indeni over at Aya skal være alene i begge stuer i morgen, hvor hun normalt kun er vant til den ene. Værre er at jeg ikke har fået sat gardiner op i den ene stue, og hun er altså vant til at gardinerne er trukket for... (piv, ynk, klynk)

 

Men hvor er det godt at høre at det går godt med Ayla, og kan godt forstå du er bange for at komme til at "ødelægge" noget. Men jeg tror ikke du skal bekymre dig. For det lyder til at du har fået dig en mentalt sund hvalp, og hun overlever nok også at du kommer til at lave "fejl" en gang imellem :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er I dygtige, begge to :klap:

 

Jeg var lige ved at gå i panik, da jeg her til eftermiddag stødte på naboen, som fortalte, at Basso havde været ulykkelig, da jeg gik morgentur med de store ved 8.30-tiden. Det gik dog ret hurtigt op for mig, at vi slet ikke var stået op på dét tidspunkt. Naboen havde såmænd bare hørt Ingle og Basso lege i sengen :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender godt det med at være en del af pylremor klubben. Jeg er ved at dø lidt indeni over at Aya skal være alene i begge stuer i morgen, hvor hun normalt kun er vant til den ene. Værre er at jeg ikke har fået sat gardiner op i den ene stue, og hun er altså vant til at gardinerne er trukket for... (piv, ynk, klynk)

 

Men hvor er det godt at høre at det går godt med Ayla, og kan godt forstå du er bange for at komme til at "ødelægge" noget. Men jeg tror ikke du skal bekymre dig. For det lyder til at du har fået dig en mentalt sund hvalp, og hun overlever nok også at du kommer til at lave "fejl" en gang imellem :cool:

 

Hvor er I dygtige, begge to :klap:

 

Jeg var lige ved at gå i panik, da jeg her til eftermiddag stødte på naboen, som fortalte, at Basso havde været ulykkelig, da jeg gik morgentur med de store ved 8.30-tiden. Det gik dog ret hurtigt op for mig, at vi slet ikke var stået op på dét tidspunkt. Naboen havde såmænd bare hørt Ingle og Basso lege i sengen :sjov:

 

Curling hundemødre! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...