Hop til indhold

Hvad synes I vil være en fair pris?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Bortset fra det, så vil jeg selv helst betale mig fra en tjeneste eller vide at vi kan bytte... Det er ikke rart at føle, at man "skylder" og har man nu givet nok til gengæld? Hellere betaling og rene aftaler.

.

jeps, sådan har jeg det også. Men til gengæld synes jeg altid det er vildt akavet at skulle bede andre mennesker om penge :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

.

jeps, sådan har jeg det også. Men til gengæld synes jeg altid det er vildt akavet at skulle bede andre mennesker om penge :lol:

Det er også det jeg har sværest ved, det der med at sige til folk at de skal betale;) jeg hader hvis folk bare lader som ingen ting og ikke af sig selv ordner betalingen når de kommer eller før de kommer;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu godt følge @KimJ i, at er det et eksperiment for, at finde ud af om tingene kan lade sige gøre, ville jeg heller ikke betale for det, hvis det var min hund der skulle "lånes" ud. Er det fast pasning eller med mellemrum er sagen da anderledes.

 

Hvad bevæg grund er så ok? Hvorfor er det bedre at folk

Vil passe hund for a0 tjene penge? Hvilket jo er det pensioner gør

 

Og private passer måske hund for at deres egen kan få en legekammerat.

 

Eller for at afprøve om det er for krævende med to hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad bevæg grund er så ok? Hvorfor er det bedre at folk

Vil passe hund for a0 tjene penge? Hvilket jo er det pensioner gør

 

Og private passer måske hund for at deres egen kan få en legekammerat.

 

Eller for at afprøve om det er for krævende med to hunde.

 

Jeg ville bare ikke selv tage noget for det, hvis det var et forsøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne egentligt godt selv finde på at gøre som Ascha, hvis jeg seriøst overvejede en hund mere. Det længste jeg har passet en hund har været omkring et døgn og det kunne være sjovt at se hans reaktion på en anden hund, når nyhedens interesse har lagt sig. Jeg er ikke helt sikker på, om han vil trives med en anden hund eller om han egner sig bedst som alene-hund, så det kunne være interessant at se.

 

Og det ville jeg ikke være bleg for at tage penge for. Igen: ejeren mangler pasning, jeg mangler noget info om min hund. Vi får begge to det ud af det vi gerne ville. Win-win :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bare ikke selv tage noget for det, hvis det var et forsøg.

 

Hvorfor ikke? Det er jo ikke sådan at du udnytter en anden til skade for denne. Du yder en service og et arbejde, men tester bare Hvordan det fungerer for dig selv samtidig.

 

Det er jo ikke sådan at din hund på nogen måde lider eller udsættes for noget skidt. I hvert fald meget mindre end i en pension.

 

Hvad så med folk der opfordrer til at prøve at passe en hund af en bestemt race for at se om de kan lide eller tåle den? Skulle de så heller ikke have lov at tage pension priser for det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan havde jeg det også når jeg var hjemme hos hundeejere og de ikke af sig selv påbegyndte betalingen. Jeg vænnede mig efter en del år til at sige: "Og nu til det sjove for mig, vi skal lige ordne regnskabet" mens jeg tog regningsblokken frem og det føltes okay. Folk VED jo, at de skal betale.

 

Også mig. Og det er endnu værre at skulle rykke for betaling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu gik mit indlæg ikke på om man skulle betale eller ej, men på hvem det er der gør hvem en tjeneste. Vedkommende der er letsindig nok til at lade en fremmed (hvis det er en man kender godt i forvejen, hundene har været sammen før og kommer godt overens, er sagen jo helt anderledes) bruge sin hund til at eksperimentere med, synes jeg bare at man gør låneren en tjeneste og ikke omvendt.

 

Generelt betaler jeg så ikke folk for at få lov til at gøre dem en tjeneste...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu gik mit indlæg ikke på om man skulle betale eller ej, men på hvem det er der gør hvem en tjeneste. Vedkommende der er letsindig nok til at lade en fremmed (hvis det er en man kender godt i forvejen, hundene har været sammen før og kommer godt overens, er sagen jo helt anderledes) bruge sin hund til at eksperimentere med, synes jeg bare at man gør låneren en tjeneste og ikke omvendt.

 

Generelt betaler jeg så ikke folk for at få lov til at gøre dem en tjeneste...

da jeg startede pension var det da også et forsøg, hele den første sommer var jeg da på ingen måde sikker på om det her var noget for mig, jeg tog alligevel penge for at låne folks hunde for at se om jeg evnt kunne tænke mig at starte en pension:), man kan sagtens sige at de mennesker gjorde mig en tjeneste ved at låne mig deres hunde så jeg kunne undersøge om hundepasning var noget for mig;) de betalte alle alligevel ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu gik mit indlæg ikke på om man skulle betale eller ej, men på hvem det er der gør hvem en tjeneste. Vedkommende der er letsindig nok til at lade en fremmed (hvis det er en man kender godt i forvejen, hundene har været sammen før og kommer godt overens, er sagen jo helt anderledes) bruge sin hund til at eksperimentere med, synes jeg bare at man gør låneren en tjeneste og ikke omvendt.

 

Generelt betaler jeg så ikke folk for at få lov til at gøre dem en tjeneste...

 

Hvorfor ikke? Det er jo ikke sådan at du udnytter en anden til skade for denne. Du yder en service og et arbejde, men tester bare Hvordan det fungerer for dig selv samtidig.

 

Det er jo ikke sådan at din hund på nogen måde lider eller udsættes for noget skidt. I hvert fald meget mindre end i en pension.

 

Hvad så med folk der opfordrer til at prøve at passe en hund af en bestemt race for at se om de kan lide eller tåle den? Skulle de så heller ikke have lov at tage pension priser for det?

@KimJ Svarede nøjagtigt som jeg ville have gjort, på dit spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

da jeg startede pension var det da også et forsøg, hele den første sommer var jeg da på ingen måde sikker på om det her var noget for mig, jeg tog alligevel penge for at låne folks hunde for at se om jeg evnt kunne tænke mig at starte en pension:), man kan sagtens sige at de mennesker gjorde mig en tjeneste ved at låne mig deres hunde så jeg kunne undersøge om hundepasning var noget for mig;) de betalte alle alligevel ;)

 

Jeg kan jo ikke svare for hvad andre ville gøre eller har gjort, og det ændrer ikke min indstilling til hvad jeg selv ville gøre. Jeg er med på at der ikke er nogen vej uden om at hunde bliver brugt til mere eller mindre risikable forsøg, som i sidste ende kommer alle, eller i hvert fald flere til gavn, men det bliver ikke min hund.

 

Der er masser af ting folk gør ved deres hunde, som jeg ikke selv ville gøre ved min, og uanset hvor meget de føler sig stødt på manchetterne når jeg siger fra over for deres "tilbud" til min hund (det kan være i form af træning, godbidder, opbevaring m.m.), ændrer det ikke på min holdning til tingene.

 

Et tillægsspørgsmål: Fortalte du de pågældende mennesker, at deres hunde ville være deltagere i et forsøg der involverede samvær med andre hunde, for lige at checke om det var en god ide?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan jo ikke svare for hvad andre ville gøre eller har gjort, og det ændrer ikke min indstilling til hvad jeg selv ville gøre. Jeg er med på at der ikke er nogen vej uden om at hunde bliver brugt til mere eller mindre risikable forsøg, som i sidste ende kommer alle, eller i hvert fald flere til gavn, men det bliver ikke min hund.

 

Der er masser af ting folk gør ved deres hunde, som jeg ikke selv ville gøre ved min, og uanset hvor meget de føler sig stødt på manchetterne når jeg siger fra over for deres "tilbud" til min hund (det kan være i form af træning, godbidder, opbevaring m.m.), ændrer det ikke på min holdning til tingene.

 

Et tillægsspørgsmål: Fortalte du de pågældende mennesker, at deres hunde ville være deltagere i et forsøg der involverede samvær med andre hunde, for lige at checke om det var en god ide?

Du har nu en sær måde at skrive tingene på;) men jo jeg har da ikke lagt skjul på at vi ikke var klar over om hundepension var noget for os da vi startede og de første hunde som var her bestemte faktisk også hvad prisen skulle være, jeg sagde nemlig til dem at jeg ikke var helt klar over hvad jeg kunne forlange;) prisen blev så sat efter hvad de mente det kunne koste;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...