Hop til indhold

Ung hanhund bliver altid trynet i hundeskoven


SofieL
 Share

Recommended Posts

Jeg er den heldige ejer af to skønne Berner Sennen hunde. En steriliseret tæve på to år og en hanhund på et år. De er begge milde og rare hunde som er veltilpassede og vi har ingen problemer til daglig. Men når vi tager i hundeskoven bliver hanhunde ofte domineret af andre hanhunde på en træls måde. Det virker som om de fremmede hanhunde forsøger at jage ham væk fra vores hunhund. Vores hanhund er kun lige blevet et år og han er slet ikke kønsmoden/blevet bevidst om at han er en stor hanhund. De fremmede hanhunde markerer som regel bare som hunde plejer, men problemet er at de bliver ved og nærmest jager min hanhund væk fra os andre og tæven. Han forstår det slet ikke og opfører sig slet ikke dominerende eller prøver at lege med dem, så han kommer bare til at sidde og kigge betuttet indtil den fremmede hanhund kommer og jager med ham igen... Jeg vil så gerne have at hundene kan komme i hundeskoven, men jeg ønsker ikke at de skal have dårlige oplevelser gang på gang. Kan jeg gøre noget for at afhjælpe situationen?

Mvh Sofie

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke gå i hundeskov hvis det ikke var en god oplevelse for min hund, og det lyder det ikke som om det er for din. Du kan risikere at han får aå mange dårlige erfaringer, at han automatisk forventer det værste fra andre hanhunde, og så har du en udadreagerende hund.

 

Det første, jeg ville prøve i dit sted, er at gå i hundeskoven med ham alene - uden tæven, og se om han kan få nogle mere positive lege-oplevelser.

 

Hvis det ikke gør nogen forskel, er det desværre nok bare ikke det rigtige for netop den hund. Jeg går f.eks. heller aldrig i hundeskov med min.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :-)

Jeg er helt enig og vi kommer nok ikke i hundeskoven mere. Han skal ikke have flere dårlige oplevelser så han bliver aggressiv når ham en dag opdager at han er en 50kilo stor Berner. Hundene har andre hunde venner de kender godt og har det sjovt med så jeg tror ikke at de kommer til at mangle det. Ville bare høre om nogen havde en super idé.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du meget gerne vil gå i hundeskoven, kan du bede de andre hundeejere om at tage deres hund i snor og så gå hvert til sit. Men det er nok temmelig meget op af bakke, fordi de fleste hundeejere ikke respekterer hvad man siger. De gør det gerne til en diskussion i stedet og det bliver nok noget trættende i længden. Men det kan du prøve, hvis du vil. Påpeg også gerne, at det ikke er særligt sjovt for din hanhund at blive jaget rundt.

 

Ellers er der, som de andre også nævner, ikke så meget andet at gøre end at lade være med at komme i hundeskoven mere. Hvor træls det end er. Derfor kan han heldigvis godt stadig møde andre hunde og have nogle dejlige oplevelser :-D

 

Du kan f.eks. være heldig at finde nogle herinde, som bor tæt på jer og gerne vil mødes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :-)

Jeg er helt enig og vi kommer nok ikke i hundeskoven mere. Han skal ikke have flere dårlige oplevelser så han bliver aggressiv når ham en dag opdager at han er en 50kilo stor Berner. Hundene har andre hunde venner de kender godt og har det sjovt med så jeg tror ikke at de kommer til at mangle det. Ville bare høre om nogen havde en super idé.

Du svarede vist, mens jeg skrev, men det er jo super at de allerede har nogle gode hundevenner :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...