Hop til indhold

Totalt grøn!


Recommended Posts

Hej!

Jeg er totalt grøn i udstillingsverdenen og jeg synes ikke rigtigt, at der findes en "udstilling for dummies" bog nogen steder ;)

 

Opdrætter og tidligere ejer af Bonnie, så helst at hun blev udstillet, og jeg vil også mægtigt gerne, men jeg ANER ikke en dyt om det.

 

Hvordan foregår det? Hvad kræves der af mig som ejer? Hvad skal Bonnie "kunne"?

 

Hjæææælp!! Det er en helt ny verden, og jo mere jeg læser op om det, jo mere forvirret bliver jeg.

Så kan i ikke være nogle rare medmennesker, and teach me your ways? Be-be?

 

På forhånd tak. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes skam en bog, den er super god, særligt hvis man er grøn :) link her: http://shop.dansk-kennel-klub.dk

 

Jeg er selv lige startet med at udstille i år, så hvad vil du vide? :D det bedste er at tage på en udstilling først og bare kigge på, vænne din hund til atmosfæren osv :) der kan du lære en hel masse ^_^ og så selvfølgelig finde et sted at gå til ringtræning :-D hvor er du fra i landet? Så kan jeg prøve at finde et sted nær dig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor din opdrætter udtrykker ønske om at du udstiller din hund, så er det da oplagt at hente råd og vejledning den vej :-D Jeg er da sikker på at din opdrætter hellere end gerne vil hjælpe dig godt i gang.

 

Et godt sted at starte for jer kunne helt sikkert være at begynde til ringtræning. Instruktøren der vil også kunne hjælpe dig med evt. spørgsmål om hvordan en udstilling fungerer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes skam en bog, den er super god, særligt hvis man er grøn :) link her: http://shop.dansk-kennel-klub.dk

 

Jeg er selv lige startet med at udstille i år, så hvad vil du vide? :D det bedste er at tage på en udstilling først og bare kigge på, vænne din hund til atmosfæren osv :) der kan du lære en hel masse ^_^ og så selvfølgelig finde et sted at gå til ringtræning :-D hvor er du fra i landet? Så kan jeg prøve at finde et sted nær dig :-)

 

Ej! Så har jeg siddet og læst dkk's hjemmeside tynd, UDEN at finde det der.. D'oh!

 

Ringtræning? Åh, det er da kompliceret pludseligt :D

Jeg bor midt i midtjylland, i Bording.

Jeg har siddet og kigget på dkk's livestreams af udstillinger på storring, men jeg fatter stadig lige meget af det :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor din opdrætter udtrykker ønske om at du udstiller din hund, så er det da oplagt at hente råd og vejledning den vej :-D Jeg er da sikker på at din opdrætter hellere end gerne vil hjælpe dig godt i gang.

 

Et godt sted at starte for jer kunne helt sikkert være at begynde til ringtræning. Instruktøren der vil også kunne hjælpe dig med evt. spørgsmål om hvordan en udstilling fungerer :-D

 

Du kan TRO at jeg rykker i ham, men det kommer aldrig rigtigt videre end til en fb kommentar hist og pist.

 

Jeg skulle have været i Herning her i weekenden, men min mand havde ikke lige tjekket kalenderen inden han tog en weekendvagt, så det blev totalt smadret pga. Det.

Jeg havde sådan glædet mig.

 

Men så slog det mig, at i herinde sikkert kunne hjælpe mig. For jeg VIL super gerne, men jeg tør ikke rigtigt bare at springe ud i det før jeg rent faktisk ved bare lidt om hvad der skal til. Heller ikke som tilskuer..

 

Det vil være lidt som at sidde som publikum til en sportskamp, uden at ane en dyt om hvad der sker.

 

Jeg kender jo ikke "spillereglerne", så når jeg ser en udstilling, hører jeg en speaker sige en gruppering og ud træder en masse jakkesæt med hunden for enden af en lille snor. De løber lidt rundt, stiller hunden op og løber igen... Og ja.. Så sidder jeg lidt "okay?".

 

Noget helt andet er, hvorfor dømmes der i grupper fremfor racer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan TRO at jeg rykker i ham, men det kommer aldrig rigtigt videre end til en fb kommentar hist og pist.

 

Jeg skulle have været i Herning her i weekenden, men min mand havde ikke lige tjekket kalenderen inden han tog en weekendvagt, så det blev totalt smadret pga. Det.

Jeg havde sådan glædet mig.

 

Men så slog det mig, at i herinde sikkert kunne hjælpe mig. For jeg VIL super gerne, men jeg tør ikke rigtigt bare at springe ud i det før jeg rent faktisk ved bare lidt om hvad der skal til. Heller ikke som tilskuer..

 

Det vil være lidt som at sidde som publikum til en sportskamp, uden at ane en dyt om hvad der sker.

 

Jeg kender jo ikke "spillereglerne", så når jeg ser en udstilling, hører jeg en speaker sige en gruppering og ud træder en masse jakkesæt med hunden for enden af en lille snor. De løber lidt rundt, stiller hunden op og løber igen... Og ja.. Så sidder jeg lidt "okay?".

 

Noget helt andet er, hvorfor dømmes der i grupper fremfor racer?

 

Det var da ærgerligt, at opdrætter ikke kan være mere behjælpelig. Jeg har selv kun deltaget i en udstilling et par gange med min egen hund, hvor jeg var afsted med min hunds opdrætter - Hvilket var super rart og 'trygt'.

 

Det er derfor en rigtig god idé at starte til ringtræning! Så jeg ville starte med at undersøge om der er ringtræning i nærheden af hvor du bor. Der vil du i hvertfald få forklaret alle 'spillereglerne' :-D

 

Der bliver dømt i racer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange udstillinger. Ikke kun de internstinale, men også mindre udstillinger som tit bliver afholdt af specialklubberne. Der er knapt så mange hunde, så detkan være lettere at overskue.

 

Her:

 

http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=23

 

 

er en liste over alle udstillingerne. Sandsynligvis også i nærheden af jer.

Find en udstilling, hvor din egen race er med. Tag af sted og kik. Så du finder ud af hvad det er for noget.

Hvis der bliver solgt udstillingskataloger, så køb endelig et. Deri står alle hundene i nummerorden. Og der står noget om hvad de forskellige titler og præmieringer betyder.

 

Du kan tage din hund med, med vaccinationsattest. Og skal nok betale et beløb som "gæstehund".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner intet om udstillinger, men jeg går af og til tur med et par som har udstillet deres labbe pige et par gange. De startede med at gå til ringtræning. Det synes de var givet godt ud, se de kunne lære hvordan hunden skulle stå mv.

Det er det jeg ved :hmm: ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...